Val av tärna!
Hej!
Det är lite mindre än ett år kvar tills vi ska gifta oss och jag funderar fram och tillbaka på det här med tärna/tärnor.. Jag hoppas att någon av er kan komma med lite goda råd :)
Innan vi bestämde att vi ska gifta oss har jag alltid haft klart vem som skulle vara min tärna, min barndomsvän som står mig otroligt nära! Nu när det verkligen är dags att välja så är hon fortfarande mitt självklara val MEN, hon bor i ett annat land och hon kommer inte kunna vara hos mig så mycket som jag vill under planeringen.
Nu har jag bestämt mig för att att ha 2 tärnor, den andra jag tänkt fråga bor iaf i samma stad som mig :) Hon känns faktiskt också som ett självklart val och jag kan egentligen inte tänka mig att vara utan henne när det kommer till alla mysiga saker vi kommer gå igenom tillsammans!
Nu till "problemet" - Mitt andra val av tärna är en helt fantastisk tjej men vi har bara känt varandra i ett år.. Som jag skrev innan så kan jag nog inte tänka mig att vara utan henne under all planering osv.. Vi lärde känna varandra genom våra killar som är goda vänner och vi har verkligen kommit varandra nära under det här året! Jag har fler nära vänner som bor i samma stad, som jag har känt mycket längre så jag är lite rädd för vad dom ska tycka/tänka.. :(
Ska jag bara ha 1 tärna och välja min kompis som bor i ett annat land för att undvika att såra någon annan eller ska jag köra på båda och strunta i vad andra tycker? Vore som sagt skönt att ha en tärna som bor i närheten..
Förstår att valet är enbart mitt och egentligen ska jag strunta i vad andra tycker eftersom det är min och min blivande mans dag! Men ni kanske ändå kan komma med lite goda råd runt det hela? :)