BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Planering Starta ny tråd
03 okt 2014 11:49       26 svar    0 klick

Wohoo
Antal inlägg: 2
Loggade in: 17 okt 2014
Utloggad

Hej!
Vad roligt! Det gör jag och min fästman också! Smile

Vi har hunnit berätta för en del i släkten redan och har redan bokat datum. Hur långt har ni kommit?

joerwie
Antal inlägg: 1
Loggade in: 25 jun 2015
Utloggad
Skrivet 03 okt 2014 13:19

Det gör vi också! Håller just nu på att titta på lokaler mm men har inte spikat datumet än. :)

Bride2be2016
Antal inlägg: 7
Loggade in: 17 apr 2016
Utloggad
Skrivet 05 okt 2014 14:48

Hel vad kul Att träffa fler blovanför 2016-fruar!

min sambo friade till mig förra helgen, så vi har precis berättat för alla och planerar ett vinterbröllop som jag alltid drömt om :-) jag är SÅ spänd! 

Har har ni kollat på färger och sånt? Jag är helt såld i ljusa färger och hoppas detta kommer matcha ett vinterbröllop fastän många går för lite mörkare färger :-) ha en fin dag! 

Alle
Loggade in: 26 okt 2014
Utloggad
Skrivet 26 okt 2014 21:43

Hej! kul att det är fler.. Jag och min fästman ska också gifta oss 2016 :-)

Bride2be2016
Utloggad
Skrivet 01 nov 2014 07:54
Marleo SKREV DEN 19 okt 2014 22:51 FÖLJANDE:

GRATTIS!!!! Jag längtar så efter mitt frieri.. *Drömmer*

Hur gick det till?! :-D

Jaaaa, vårt kommer gå i ljusrosa, guld/champagne och vitt. :-)

Haha PRECIS samma färger som oss :-) har tänkt vit/ivory, blush och guld. 

jag håller på och laga lite tester på både bordkort och inbjudningar i dessa färger. har studerat grafisk design så är glad för att få pydsla lite igen :-)

tack så mycket :-) jag hade ingen aning om att de skulle komma. Vi var en tut med barnen till Göteborg en helg. Han överraskade mig tidigt en morgon med att vi skulle dra men jag fick inte veta vart. Vi körde färja och åkte långt (vi bor i Norge), tillslut förstod jag att vi skulle till Göteborg. denna stad ör speciell för oss då vi bodde där under några månader för några år sedan. 

När vi bodde där förälskade vi oss i en park där vi gick dagligen med våran son och jjag har sagt länge att jag vill tillbaka dit, men vi har fullt upp i vardagen så det blir inte av. På eftermiddagen tog han med mig till den parken och vi gick runt där länge med våra två barn, lekte i lekparken och åt piknik på gräset. Jag var så glad och sa att dethär var helt fantastiskt, det kan inte bli bättre än dethär. 

då tog han mina händer, gick ner på knä  och tog fram en ringask,och efter en fin kärleksförklaring frågade han om jag ville gifta mig med honom.

jag blev helt paff, var så glad innan för att han överraskat mig med just de här turen. Vi reser mycket därför har just de ka tur inte prioriterats men det var den finaste resan jag varit på. 

han hade med champAgne och glas och dricka till vår största soN. Efteråt skulle vi ut och äta middag och jag hade ju inte fått packat mina egna grejer så jag fick ut och handla och jag var helt borta i huvudet. Ska vi gifta oss, vad hände egentligen. 

:-)

Bride2be2016
Utloggad
Skrivet 01 nov 2014 13:15

Vi planerar inför ett vinterbröllop och har preliminärbokat festlokalen. Vi ska förmodligen gifta oss i Sverige så vi ska dit nösta gång och se ifall lokalen är som vi önskar. :-)

annars har vi faktiskt köpt vigselring och jag har börjat titta på klänningar. Jag längtar enormt myckET nu, men det känns som en evighet kvar ;-)

Malin27
Loggade in: 15 nov 2014
Utloggad
Skrivet 08 nov 2014 20:05

Jag och min kille, numera fästman (känns konstigt att säga!!) ska också gifta oss 2016 och håller som bäst på att kika på festlokaler :) Känns heelt fantastiskt! Vart i Sverige befinner ni er? :) 

MrsDT
Loggade in: 26 nov 2014
Utloggad
Skrivet 14 nov 2014 19:29

Vi ska oxå gifta oss 2016, 16 juli. Den dagen firar mina föräldrar 35års bröllopsdag så känns som ett lyckligt datum =) 

Mallemoll
Loggade in: 05 jan 2015
Utloggad
Skrivet 05 jan 2015 13:49

Hej!

Vi planerar också bröllop 2016. Närmare bestämt den 23 juli.
Jag planerar för fullt men fästmannen är lagom taggad än Tongue Out
Han kommer väl igång om ett år ungefär..haha.

MajLiss
Loggade in: 28 jul 2016
Utloggad
Skrivet 06 jan 2015 22:08

Halloj!! 

Vi gifter oss i aug -16 så fantastiskt kul!! E ju så galet mycket man vill göra direkt, men samtidigt e de ju så låååååångt kvar.... 😁  

CizziPihl
Antal inlägg: 4
Loggade in: 11 maj 2015
Utloggad
Skrivet 21 jan 2015 20:23

Det finns en grupp på Facebook för oss som planerar bröllop 2015/2016. "Blivande brudar 2015/2016" Kom gärna med där

E_Nylund
Antal inlägg: 3
Loggade in: 28 sep 2015
Utloggad
Skrivet 26 jan 2015 12:24

Vi gifter oss också 2016! Närmare bestämt 160716 :-). Lokal är preliminärbokad, och jag är igång med planeringen.

Funderar på ett "Save-the-Date"-kort till alla gäster. Någon annan som kikat på det?

E_Nylund
Loggade in: 28 sep 2015
Utloggad
Skrivet 26 jan 2015 12:25
Marleo SKREV DEN 12 jan 2015 18:25 FÖLJANDE:

Oj, här har det skrivits. Va konstigt att jag inte fått nån notis om det. Surprised

Va roligt, grattis på er!! Laughing

Vi gifter oss också augusti 2016!!!!

Det finns en grupp på facebook som heter Vi som plnaerar bröllop 2016 om ni vill kan jag lägga till er i den. Den är hemlig så ingen annan kan se att man är med i den eller vad som skrivs där.

Jag vill gärna vara med där Laughing

Emwi
Loggade in: 10 aug 2014
Utloggad
Skrivet 02 feb 2015 00:03

Jag skulle också väldigt gärna va med i gruppen! :) Vi ska gifta oss i maj 2016 och iaf jag är i full gång med planering ;) Emma Winslow

viskeslopme
Loggade in: 12 jun 2016
Utloggad
Skrivet 02 feb 2015 18:35

Vi gifter oss också 2016. Tror det blir i början av Juli eller Augusti då jag tar examen i Juni. Vi har varit förlovade sedan maj (2014) och bestämde oss genast för 2016.
Vi är idag 22 och 21 år och har varit tillsammans i ungefär 5½år. Båda studerar.

Vi har det mest planerat i teori. Från plats, mat, budget, tema, dekoration och musik så i sommar ska vi börja boka in allt och besöka vigselplats och lokal.

fenixx
Antal inlägg: 5
Loggade in: 13 feb 2015
Utloggad
Skrivet 13 feb 2015 09:07

Hej, hoppar gärna med er. Smile

Vi planerar för ett enkelt borgerligt bröllop utomhus i Oktober 2016. Vi kommer bara ha några närmsta vänner med och barnen, sen har vi tänkt att dagen efter åka direkt till New York. 

Rollercoasterwedding
Antal inlägg: 14
Loggade in: 13 aug 2015
Utloggad
Skrivet 06 jul 2015 22:44

Hej,

Vi planerar oxå bröllop 2016. Närmare bestämt 18 juni. Håller på och försöker bestämma oss för hur stort vi vill ha det. Bokar kyrkan förhoppningsvis i veckan. Vill gärna vara med i FB gruppen men vill vara hemlig här också så jag skickar meddelande till dig Marieo. 😀

saffran
Loggade in: 28 mar 2016
Utloggad
Skrivet 13 jul 2015 23:02

Hej tjejer!

Planerar också bröllop 2016, närmare bestämt på valborgsmässoafton på vår 10 års dag :) 

Har bokat kyrkan och festlokal redan, kändes väldigt konstigt när jag ringde och bokade kyrkan och damen på pastoratet frågade vad min blivande man heter :P 

gruvan
Loggade in: 28 apr 2016
Utloggad
Skrivet 23 jul 2015 21:53

Jag och min fästman ska också gifta oss 2016! Vi har inte bestämt något datum än men i juli vill vi iaf.

Vi bor i Stockholm och är båda 28 år. Vi har varit tillsammans i 9 år och förlovade oss för 7 år sedan. Min sambo sa då att han aldrig ville gifta sig utan att han tyckte det räckte med förlovning. Själv har jag alltid velat gifta mig men när valet stod mellan att leva med mannen i mitt liv utan att vara gift eller att hitta någon annan bara för att få gifta mig var valet enkelt. Jag var dock tydlig redan då med att jag vill gifta mig om han ångrar sig och att om han skulle få för sig att fria någon gång i framtiden är jag inte en sån tjej som behöver ha värsta frieriet med restaurang och sång och allt vad det kan vara. Därför hade jag aldrig kunnat drömma om att han faktiskt skulle ändra sig och ställa frågan tillslut!

Så förra veckan stod jag i köket och hade precis gett vår 2-årige son lunch. Min sambo kom in och kramade mig bakifrån, vände på mig och gick ner på knä och friade. Det kanske låter oromantiskt men för mig var det hur romantiskt som helst just för att det kom så oväntat och mitt i vardagen. 

Vi har iaf tänk att ha en borgelig vigsel utomhus med max 50 gäster och letar lokal för fullt. På söndag ska vi titta på en så det ska bli spännande. Hur många gäster ska ni andra ha? Vad har ni för budget? Ni som redan har hittat festlokal, vad betalar ni för den och vad ingår i priset? 

Tereseanna
Loggade in: 25 jul 2015
Utloggad
Skrivet 25 jul 2015 17:36

Min fästman friade till mig på sin 30-årsdag, den 24/6 i år, och vi hade egentligen tänkt att gifta oss samma datum nästa år. Men nu råkar det ju vara så att midsommarafton infaller den 24/6 nästa år, och det blir kanske lite väl mycket med både bröllop, födelsedag och midsommarafton på samma dag :P Så vi får helt enkelt skjuta på det någon vecka. Just nu letar jag (han är inte lika insatt vilket jag förstått är vanligt) vigselplats och lokal som en tok!

Jag hade ingen aning om att min älskade skulle fria, vi hade varken pratat om förlovning eller giftermål och det har inte varit viktigt för mig, så fatta chocken när han fiskade upp asken ur fickan! Nu har min inställning till bröllop förändrats kan man gott säga :P

Rollercoasterwedding
Utloggad
Skrivet 27 jul 2015 21:24

Va roligt att tråden fick nytt liv, jag kände mig lite ensam ett tag☺️. Vvi har bokat festplats vilket förmodligen kommer bli vigselplats också. Fint på landet intill en liten sjö med möjlighet för gästerna att sova kvar i stugor. Jag är  dock lite velig då jag alltid sett en kyrklig vigsel framför mig När jag tillsammans med våra barn tågar in och min blivande man står där framme och väntar... Det blir i så fall en bit att ta sig mellan kyrka och festplats för gästerna och att ordna transport känns som det kan bli en skaplig kostnad...måste man det?

Fiffiluran
Antal inlägg: 21
Loggade in: 23 mar 2016
Utloggad
Skrivet 29 jul 2015 10:46

vi ska också gifta oss i augusti nästa år . jag är gärna med i fb gruppen. Hur kommer jag dit?

Rollercoasterwedding
Utloggad
Skrivet 29 jul 2015 15:12

Jag vet inte hur man hamnar med i FB gruppen. Vad jag ser är det länge sedan admin för den här tråden var inloggad:(. Kanske får vi starta en ny...?

Idior
Loggade in: 14 okt 2015
Utloggad
Skrivet 30 jul 2015 09:56

Åh va härligt att vi är fler som planerar bröllop inför nästa år! Min numera fästman (!) friade 5 juli och vår plan är att gifta oss den 16 juli nästa år. Kyrka och lokal är preliminärbokat uppe i norr men vi ska även kolla på lokaler nere i Stockholm där vi bor.

Ska bli kul att få inspiration här på sidan under året!

Driver en blogg, www.idior.se där det såklart kommer bli mycket bröllopsfokus i år :). Stor kram, Ida

helinhanna
Antal inlägg: 31
Loggade in: 19 jun 2016
Utloggad
Skrivet 10 aug 2015 21:51

Hej! Jag ska också GIFTA mig nästa år 😍😍😍 har tjatat i flera år. Men nu äntligen 😃😃😃

osisma
Loggade in: 29 jun 2016
Utloggad
Skrivet 14 aug 2015 10:46

Hej, här är det en till som blir fru 2016, närmare bestämd den 20 agusti 2016.

Planerar lite smått och har hunnit med kyrka och lokal, viktigast tycker jag om man skall få det man vill ha :-)....

Nu finputsar vi på alla idéer man har haft och förösker hitta ett gemensam bild av allt.

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!