Skrivet 07 jan 2015 15:04
Jag har levt i ett mycket destruktivt förhållande sen mitten utav tonåren där jag blivit psykiskt misshandlad dagligen. Jag trodde inte jag förtjänade bättre och åren gick. Sen en dag, genom mitt ex träffade jag en annan man. Kroppen pirrade, skakade och jag blev kär efter första ögonkastet. Han var så fin.
Men detta var mitt ex kompis så jag visste inte hur jag skulle hantera mina känslor. Får jag vara kär? Jag tänkte på honom varje sekund men samtidigt växte ångesten i min kropp då det enligt många är moraliskt fel att bli kär i sitt ex vän.. Jag gjorde i alla fall slut med mitt ex efter att ha försökt göra det i flera år, blev utslängd och stod där tillslut med varken ena eller andra mannen. Samt får jag aldrg träffa min älskade hund längre heller.
Några månader senare börjar jag och den nya mannen umgås mer och han blir förälskad i mig med. Och vår kärlek är så stor. Känner mig så trygg.
Jag har haft insomningssvårigheter sen jag var liten flicka där jag aldrig somnat före jag legat i sängen minst 2-3 timmar, men ofta längre. Men nu när jag ligger bredvid honom så försvinner tiden och jag somnar utan problem. Och somnar jag inte njuter jag av att vara så nära honom.
Mitt liv fick en totalomvändning.
Jag har aldrig levt ett liv där jag unnat mig själv något. Är student, i dag skulle jag till skolan trots att jag var riktigt sjuk och tänkte: idag kan jag ju unna mig att ta bussen i stället för cykeln.. är ju regn och jag har ingen energi. Men ändå var det något som gjorde att jag tillslut tog cykeln ändå.
Därför vore det så fint att faktiskt unna sig något fint smycke, en ring dedikerad till den finaste personen jag träffat.