BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Tävlingar Starta ny tråd
24 dec 2014 10:50       47 svar    2936 klick

Julkalendern: dagens lucka 24 dec

Christina BröllopsGuiden
Antal inlägg: 588
Loggade in: 04 sep 2019
Utloggad

1 VINNER: Presentkort från Juvelia värt 10 000 kr, tävla t.o.m. 7 januari 2015! www.juvelia.se.

TÄVLA SÅ HÄR: Motivera varför du ska vinna genom att kommentera detta inlägg t.o.m 7 januari 2015. Vi meddelar vinnaren/vinnarna i detta inlägg och postar vinsterna kontinuerligt. Se till att du skrivit in dina adressuppgifter under Min Sida – Inställningar.

Marje
Antal inlägg: 11
Loggade in: 12 mar 2016
Utloggad
Skrivet 24 dec 2014 11:36

Att vinna detta presentkort vore den absolut bästa julklappen! Då jag är student då funderar jag i nuläget på att sälja mina gamla smycken för att ha råd med en lite finare vigselring.Detta presentkort skulle kunna hjälpa mig att betala mina smycken till bröllopet och kanske till och med en vigselring till sambon också. :-)

Inay
Antal inlägg: 5
Loggade in: 29 aug 2015
Utloggad
Skrivet 24 dec 2014 11:58

Det vore en dröm att vinna det här presentkortet. 

skulle köpa ett fint smycke till min mor. 

Ensamstående med 5 barn kan inte varit lätt.

Men hon har alltid kämpat så hårt för oss och givit oss allt det vi behövt.

alltid sett till att vi ska må bra.

vi alla 5 syskon är så otroligt tacksamma och skulle vilja ge henne något extra fint. 

det här vore en perfekt gåva till världens bästa mamma. 

lolli
Antal inlägg: 30
Loggade in: 24 dec 2014
Utloggad
Skrivet 24 dec 2014 11:58

Så mycket vackert man kan unna sig med detta väldigt generösa presentkort. Håller tummarna för lite tur. GOD JUL!

synnergren
Antal inlägg: 40
Loggade in: 04 aug 2019
Utloggad
Skrivet 24 dec 2014 12:03

Jag föll ner på knä och fria till min gubbe och han sa JA.Nu har jag hittat en ring som jag så gärna velat ha på Juvelia till min stora stora dag.Men ringen jag vill ha kostar ju en del,och långt över den budget vi har.Make my dream come true,please Bröllopsguiden.God Jul och Gott Nytt År!

Helena1990
Antal inlägg: 73
Loggade in: 26 nov 2015
Utloggad
Skrivet 24 dec 2014 12:21

Åh att vinna detta presentkort från Juvelia vore den bästa julklappen. Det finns så många vackra smycken att köpa till vår stora dag. God jul önskar jag er :)

kubbogirl
Antal inlägg: 14
Loggade in: 05 apr 2017
Utloggad
Skrivet 24 dec 2014 13:52

Vilken vinst! Jag skulle gärna vilja vinna för att äntligen kunna köpa den där vigselringen som jag egentligen skulle ha haft vid vigseln, men ekonomin räckte inte till då och vi ville inte ta lån. Sedan dess har så mycket annat kommit emellan och mitt ringfinger pryds fortfarande av en enkel och numera rätt så sliten ring. Tänk vad härligt det skulle vara att få fira 16-årig bröllopsdag med min önskering på fingret!

Bebillen
Antal inlägg: 14
Loggade in: 02 sep 2015
Utloggad
Skrivet 24 dec 2014 14:25

Vi planerar, sparar och står i, allt sedan fästmannens frieri.

Till sommaren blir vi äkta två, och det är då jag önskar finaste ringen få.

Ett presentkort oss på vägen kan hjälpa, så vi slipper hela budgeten stjälpa!

God jul och gott nytt år från oss!

GunnId
Loggade in: 22 dec 2014
Utloggad
Skrivet 24 dec 2014 14:57

Vilken fantastisk julklapp och ett perfekt bidrag till vigselring och smycken till vår stora dag!

God Jul och Gott nytt år och tack för en rolig adventskalender!

annacharlotten
Antal inlägg: 4
Utloggad
Skrivet 24 dec 2014 18:41

Att vinna detta presentkort vore en fantastisk ära,
för Juvelia gör de finaste smycken man kan bära!
En ring med gnistrande stenar som symbol för en period som varit svår,
men också att 2015 kommer bli vårt bästa och glittrigaste år.
Livserfarenheter i alla former är trots allt en gåva,
som gör oss starka och ödmjuka - det kan jag lova! :)

Maho52
Antal inlägg: 1
Loggade in: 03 mar 2015
Utloggad
Skrivet 24 dec 2014 20:10

En fin gåva att få, 

men som sedan skulle ges bort ändå. 

I form av en vigselring till min blivande man, 

så att han kan bli fin även han!

Eftersom vi annars ej har råd,  

om ni inte skulle råka Lotta ut en bankkod :) 

Frida66
Antal inlägg: 10
Utloggad
Skrivet 24 dec 2014 20:45

En tävling som denna vilken härlig idé,
med chans att vinna ett presentkort att bruka på bästa kvalité!
Juvelia har slagit oss alla med storm,
de är BÄST vad gäller ringar-dess design färg och form.
Man borde inte behöva ett bevis i form av medalj eller smycke,
men jag vill bära en ring för att vissa att jag ingår i samtycke.
Så att få vinna vore det minst sagt geniala,
det hade gjort min jul till den mest fenomenala.

Covergirl
Antal inlägg: 34
Loggade in: 01 dec 2015
Utloggad
Skrivet 24 dec 2014 21:21

Jag hade utan tvekan gett presentkortet till min mamma. Hon (tillsammans med min pappa) stöttar mig alltid. Trots hennes kroniska cancer så är hon alltid beredd att ställa upp för mig och min dotter. Helt enkelt en fantastisk person!

Erika81
Loggade in: 17 nov 2015
Utloggad
Skrivet 24 dec 2014 22:12

Efter ett tufft år på många sätt, vore det fantastiskt att få börja det nya året med med detta fantastiska bidrag till vårt kommande bröllop.

God Jul o Gott Nytt År!!

Fairytale
Antal inlägg: 3
Loggade in: 25 dec 2014
Utloggad
Skrivet 25 dec 2014 18:43

Livets vinstlott har vi redan dragit i kärlekens lotteri, men trots att vi är livsnjutare av grandiosa mått är vi inte så bortskämda med glamour och lyx som vi gott hade kunnat vara. Alltså; vi kommer att utnyttja detta presentkort till max! VARNING utfärdas för att vi kommer att smickra upp all personal på Juvelia i brygga samt att de kan komma att tröttna på vårt ooh:ande, och aaah:ande och möjligen kan våra tandkrämsreklamsanleten göra övriga kunder något obekväma, då de kanske inte sett så många tänder samtidigt tidigare ;) ... Den personliga servicen som företaget erbjuder passar oss som handen i handsken - vi skulle aldrig välja något så viktigt som smycken utan att ha ett ärligt och härligt samtal först med de som ska förse oss med juvelerna. Smycken är en högst personlig sak för oss, löpande på band-produktion går bara bort, we want the real deal och det har Juvelia patent på!

bus
Antal inlägg: 6
Loggade in: 30 jun 2016
Utloggad
Skrivet 25 dec 2014 20:16

När mannen min fira,
tänkte jag direkt på Juvelia.
Att bära deras fina smycke,
faller direkt i mitt tycke.
Min kille gick ner på knä
och jag var i mitt totala essä.
Han ställde mitt livs viktigatse fråga,
med högsta betyg för inlevelseförmåga. 

Svarade ja utan att riktigt förstå eller tänka,
tog på mig ringen och såg den blänka.
Började direkt att bröllopet planera,
alla dessa idéer till budgetten addera.
Nu har vi datum, kyrka och lokal.
Vårt bröllop kommer att likna en kunglig bal.

Vilken känsla att på bröllopsdagen,
känna hur det pirrar till i magen
när jag tar på min min alliansring
och dessutom ha råd med en till min älskling.
Vill så gärna kunna köpa ringar av bästa kvalité
Att "Diamonds are a girl´s best friend" är ingen kliché.
Gör min dag och låt mig vinna, lyckan vore enorm
om jag fick köpa ringar med denna finansieringsform <3

Moijan
Antal inlägg: 4
Loggade in: 03 sep 2015
Utloggad
Skrivet 26 dec 2014 18:54

Det vore fantastiskt att vinna detta presentkort, som skulle täcka både min och min fästmans vigselring! Vi har precis satt datum och börjat skrapa för en hyfsad budget, men livet är inte lätt när båda studerar, och har timjobb som undersköterska och bartender (inga feta lönecheckar där inte).. Så vi går omkring och knotar, och drömmer om dagen som är början på resten av vårat liv ihop. Det skulle ta mycket jobb från våra axlar, och ge oss möjligheten att ge varandra något riktigt fint, att vinna detta, även om det i alla tänkbara världar kommer att bli en fantastisk dag. Omnia vincit amor!

MrDanne88
Loggade in: 26 dec 2014
Utloggad
Skrivet 26 dec 2014 22:55

På julaftonsmorgon fick jag ett julkort av min kära sambo med den finaste kärleksförklaringen jag sett, och den avslutades med; titta på mitt högra ben så får du veta mer.  Och när jag lyfte upp hennes byxben stod det i en tatuering: Daniel. Jag älskar dig. Vill du gifta dig med mig? Självklart svarade jag ja. Så nu blir det bröllop i sommar! Och då skulle ju det här presentkortet vara jättetacksamt till en mammaledig och studerande familj! God fortsättning på er alla! Ha det gott!  /Daniel

LillaFruW
Antal inlägg: 16
Loggade in: 22 jan 2015
Utloggad
Skrivet 27 dec 2014 19:38

Jag skulle bli oerhört glad och överraskad över denna vinst. Jag valde att ha bara en ring på fingret, endast vigselringen, men nu saknar jag lite (ganska mycket) att det inte blev två. Det hade varit fantastiskt att vinna detta presentkort, jag skulle köpa en alliansring i rödguld. Tusen tack för alla spännande luckor i kalendern. 

rockberry
Antal inlägg: 2
Loggade in: 14 jul 2016
Utloggad
Skrivet 28 dec 2014 12:14

I juni ska jag och min sambo äntligen bli ETT, 

Ett beslut som känns både pirrande men ack så RÄTT! 

Efter två barn och åtta år tillsammans var nästa steg givet,

För det är med honom jag vill spendera resten av livet.

Som föräldraledig innebär inte vår budget lyx och flärd,

Men ett pressentkort Juvelia skulle göra min värld!

Då skulle vi våra drömringar kunna köpa - oj vilken lycka,

Att diamanter mitt ringfinger från juni får smycka!   

Kleopatra
Antal inlägg: 29
Loggade in: 03 sep 2015
Utloggad
Skrivet 28 dec 2014 13:38

Jag har inga smycken som passar till mina ringar,

vill kunna matcha mitt bling bling som vackert blingar.

MissWatzer
Loggade in: 28 dec 2014
Utloggad
Skrivet 29 dec 2014 00:02

Jag är helt ny på sidan, kikade in för att få tips om allt om bröllop då det är dags under 2015. Hade aldrig tidigare hört talas om Juvelia så jag surfade in på hemsidan, skojar inte!!! Mäkta imponerad av de vackra ringarna och vore mer än stolt och överlycklig att få bära en Juvelia på mitt finger när jag får min man som jag har drömt om i hela mitt liv. Kärlek Och Lycka! 

manettan
Antal inlägg: 28
Loggade in: 27 apr 2016
Utloggad
Skrivet 31 dec 2014 07:28

Med ett smycke från Juvelia i min hand
skulle jag fria till sambon på en soldränkt strand
20 år, ja det är tiden som gått
sen jag förlovningsringen på fingret fått 
Nu tycker jag att betänketiden är över
och presentkortet skulle bli den puff vi behöver 

LochM2015
Loggade in: 14 maj 2015
Utloggad
Skrivet 01 jan 2015 10:36

Efter drygt 8år och två barn ska jag äntligen få bli hans fru!

Men eftersom jag kämpar mot cancern och är sjukskriven är budgeten tajt så ett presentkort från juvelia skulle förr oss underlätta allt! 

Dafina
Loggade in: 10 jul 2015
Utloggad
Skrivet 01 jan 2015 12:17

Detta presentkort hade betytt väldigt mycket för mig! Min fästman ställer alltid upp för mig. Och på senaste tiden har jag varit utan jobb och då har sambon fått stå för det mesta ekomiskt. Jag uppskattar verkligen all hans hjälp och jag vet att han vet att jag är tacksam. Men det hade varit en dröm att kunna ge tillbaka till honom på detta vis. ❤️😍

sanidaceric
Loggade in: 12 jun 2016
Utloggad
Skrivet 01 jan 2015 15:48

Jag och min sambo kollar på förlovningsringar för att kunna förlova oss men allt är för dyrt då vi bara har studiebidraget som är på 2800:-/pp 10 månader om året. Så det hade varit en hjälp.

Fialoppa_80
Antal inlägg: 23
Loggade in: 15 maj 2016
Utloggad
Skrivet 01 jan 2015 20:02

Ok. Jag ÄR traditionell av mig. Jag vill att HAN ska köpa våra ringar. Men det kommer aldrig att kunna ske ... Sjukskrivning, problem med A-kassa, en eländig soppa är vad det är. Men vi vill så gärna göra slag i saken. Vi vill så gärna, så gärna visa vår kärlek och få den bekräftad även på ett traditionellt vis. Vi vill så gärna, så gärna gifta oss - även om det blir borgerligt. Jag vill så gärna, så gärna få denna ovärderliga gåva. Jag skulle bli så lycklig. Vi skulle vara så oerhört tacksamma.

BeautifulSight
Antal inlägg: 7
Loggade in: 16 aug 2015
Utloggad
Skrivet 02 jan 2015 22:41

Jag kan inte säga annat än att jag är Värd det! Efter ett slitigt år med en ridolycka bakom mig med ryggradsfraktur och avsliten lårmuskel så vill jag inget annat än att mitt bröllop ska bli en magisk början på 2015 och låta mig lämna 2014 bakom mig! 

Kalsongloppan
Loggade in: 10 jun 2015
Utloggad
Skrivet 02 jan 2015 23:12

Efter ett år med mycket sorgligt bl.a. nära anhöriga som gått bort svårt sjuka och en mycket snabbt utan förvarning, känns det som att räddningen varit att min m2b har friat! Dock har vi inte råd med någon vidare ring vilket jag såklart vill ha eftersom jag bara gifter mig en gång i livet och vill då att kärleken ska lysa i den! ;).  Vi har absolut inget slotts bröllop och slår på med pompa och ståt utan är i en fräsch lokal i skogen (typ) där alla nära och lära ska få plats att äta och dricka gott för att fira vår kärlek! Och där känner vi inte heller att vi kan dra in på mer samt att vi valt en hobby fotograf som hade bra bilder och pris för oss istället för en proffs fotograf... Och ingen bröllopsnatt eller bröllopsresa är heller bokat då vi får vänta och se vad vi har kvar efter allt vi prioriterat...Att få presentkortet på ringen skulle betyda SÅ sjukt mycket för mig i nuläget och skulle  minnas glädjen av både kärlekens  och ringens vinst för all framtid när jag tittar på den! 

AliceRuo
Loggade in: 21 jan 2015
Utloggad
Skrivet 02 jan 2015 23:32

På julaftonsmorgon gick min stora kärlek ner på knä efter 7 år tillsammans, med en absolut perfekt diamantring som jag bara kunnat drömma om. Jag skulle så gärna vilja ge honom en riktigt fin ring så att vi båda kan skylta med vår förlovning och kärlek till varandra men pengarna räcker tyvärr inte till (han har sparat pengar till min ring i smyg i över ett år) Vi är så otroligt kära och vi förtjänar att stolt visa upp vår lycka båda två, inte bara jag ska ha en fin ring. 

PetraC
Antal inlägg: 19
Loggade in: 05 jan 2015
Utloggad
Skrivet 03 jan 2015 19:32

Jag vill vinna för kärlekens skull. För mig och min sambo som levt ihop i snart 10 ljuvliga år & planerar vår väg till altaret. Ett kärlekspresentkort för att fullborda äktenskapet och få det att gnistra som aldrig förr.

Bling bling och diamanter,
kyssar, glada gubbar & tanter,
en oförglömlig dag,
fylld av kärlekens behag! KissKiss

brudmaj2015
Loggade in: 02 feb 2015
Utloggad
Skrivet 04 jan 2015 17:14

Skulle ge oss en bra start på 2015, då jag blev utan jobb här till nyår och vi gifter oss i maj. Så hoppas på tur 😊

ana
Antal inlägg: 18
Loggade in: 17 maj 2015
Utloggad
Skrivet 04 jan 2015 17:25

J- Jublar!

U- Unik,

V- vacker,

E- egendesignad,

L- lyxig,

I- iögonfallande.

A- Anas morgongåva?

Vem skulle inte vilja ha en ring som är egendesignad, unik, vacker, lyxig och iögonfallande? Jag hade jublat av glädje och haft på mig ringen i både regn och solsken! Håller tummar och tår <3

Guitarin
Loggade in: 04 jan 2015
Utloggad
Skrivet 04 jan 2015 20:02
Bröllopsdatumet är satt
pengar sparas dag som natt.
Det ska handlas mången ting,
klänning, slöja, frack och ring.

Ett presentkort från Juvelia - vilken grej
det skulle hjälpa oss i inköpet av denna alliansring till min tjej.
Den ring hon drömmer om att på fingret bära,
den hon alltid och för evigt kommer att ha nära.

Hoppas därför att jag vinner lucka 24,
för bröllop är verkligen otroligt dyra!
Men till den man älskar man samtidigt vill
ge allt hon drömmer om... och ändå lite till!
Gunpet
Loggade in: 04 jan 2015
Utloggad
Skrivet 04 jan 2015 21:59

Min mamma fyller år i mars, hela 90(!) år blir hon. Pigg som en järnlady och snyggaste 90 åringen jag sett. Hon har allt hon behöver säger hon, men jag vet en sak hon saknar. Inte bara på sitt finger utan även i hjärtat. Hennes vigselring som blev stulen för ca 12 år sedan. Hon nämner denna ring ofta och hur mycket hon saknar den, kanske känns det extra jobbigt då hennes make (min pappa) gick bort för 18 år sedan. Varje kväll tänder hon ett ljus vid ett fint porträtt av honom. Hon åker till hans grav en gång i veckan och sköter om den. det märks hur mycket hon saknar honom och hur mycket hon håller av honom.

När jag frågar vad hon önskar sig till hennes 90 års dag får jag svaret att hon har allt och behöver inget. Men jag har tänkt många gånger att jag vill låta henne göra en kopia av hennes vigselring hon hade. Jag vet att hon hade fått ro i kroppen och gråtit av lycka. Det hade inte bara blivit en 90 års present från mig, utan egentligen från min pappa i himlen. Jag vet att han hade köpt en ny ring till henne om han hade levt idag. Och jag vet även att min mamma har allt UTOM just hennes saknade vigselring som ett tecken på hennes eviga kärlek till min far. 

aalmggren
Loggade in: 04 mar 2015
Utloggad
Skrivet 05 jan 2015 11:57

Oj vilket generöst pris! Att gifta sig är ju var flickas dröm, det har dock känts väldigt långt bort för min del. Dels för min ringa ålder och dels för den tidigare grodan som fanns i mitt liv. Men när jag nu äntligen hittat mina drömmars karl, inget skämt han är verkligen fantastisk! Och jag har på kort tid insett att han är allt jag någonsin drömt om. Vi har dock en stor åldersskillnad på ca 20 år emellan oss vilket gjort att folk utan anledning dömt vårt förhållande. Om jag skulle vinna detta presentkort skulle jag fria till karln och köpa den finaste ringen jag kunde hitta på Juvelia. 

Inastina1
Loggade in: 08 jan 2015
Utloggad
Skrivet 06 jan 2015 11:52

Det var dagen före julafton... gröten kokade på spisen och chokladen smälte sakta över vattenbadet. Sambo och tre barn smet in i badrummet och sa att de skulle packa in mina julklappar och att jag absolut inte fick titta in. En stund senare kommer minsta killen iklädd skjorta... 

-Vad har du på dig lilla gubben, den där skjortan har du vuxit ur för länge sedan! -Tyst nu mamma, gå och sätt dig på stolen, sa äldsta killen, även han iklädd skjorta...

Plötsligt står alla mina tre killar snyggt uppklädda framför mig medan jag sitter framför dem på en stol. Tankarna virvlade i huvudet. Då kommer min sambo uppklädd i kostym bakom en jättebukett av tio rosaröda rosor. Enligt tradition går han ner på knä och höll sedan det vackraste talet. Äntligen var det dags... jag skulle få byta efternamn och bli en av dom - en äkta Norberg! 

Har smygkollat på Juvelia och hittat den perfekta ringen:
http://www.juvelia.se/produkter/enstensringar-1/bristol-vg-1x025ct-6012-106

ekoeko
Utloggad
Skrivet 06 jan 2015 22:11

Efter filmen "About Smith" och ännu ett bröllop - många är för mig en pärs,

sitter jag nu här och funderar och skriver detta på vers.

Jag hade planerat fria till "honom" på Kinesiska muren,
men svininfluensasprutan satte stopp för den utlandsturen.
Nu skrider till altaret istället mina väninnor,
men jag intalar mig att jag själv tids nog hinner.
Det är underbart få uppleva deras bröllopslycka
och som inbjuden gäst vill jag mig vackert smycka.
Och när jag inte fick ta på mig brudklänning först vore det en tröst,
att av Juvelias guld och pärlor få glittra efter också en jobbig höst.
För många av oss medförde den medicindosen så mycket sorg,
men vinsten skulle innebära glädjefnatt och jubelyra i Helsingborg!

Zessan84
Antal inlägg: 3
Loggade in: 19 aug 2015
Utloggad
Skrivet 06 jan 2015 23:43

Då vigseldatum är bokat (3/10-2015) men ännu inget frieri i sikte hade denna vinst säkert hjälpt honom på traven och säkertligen hjälpt till med storleken på diamanten Innocent

snowhite
Antal inlägg: 16
Loggade in: 06 apr 2015
Utloggad
Skrivet 07 jan 2015 09:43

Oj vilken vinst, tänk att en gång i livet få köpa det man vill ha, inte det man har råd med. Vilken lycka.💗💍  Jag är mamma till tre barn. 2013 fick vi tvillingar o varit tillsammans i 10 år. Så på nyårsafton förlovade vi oss ÄNTLIGEN 😀😀😀 vilken lycka. Våra pojkar bestämde sig för att komma två månader för tidigt. Så de blev lång vistelse på sjukhus. Men fyra dagar innan jul fick vi komma hem. Nu va familjen samlad o vi kunde njuta av julen med hela familjen hemma. Trodde vi skulle få fira på sjukhus o den lycka ja såg i vår femåriga dotters ögon när vi äntligen kunde säga att vi kunde åka hem, tillsammans va helt underbar. Sen att min älskling på nyårsafton gav mig min ring som gör att vi blir en familj, inte bara i hjärtat💗💗. Nu ska vi i vår visa alla hur mycket vi älskar varandra. Då ska ja få visa alla min fina klänning o gå upp för altar gången med våra tre underbara barn. 😍😍😍

Stallkatten
Antal inlägg: 68
Loggade in: 18 dec 2015
Utloggad
Skrivet 07 jan 2015 13:14

Vilken underbar vinst att drömma om! Smycken är inget jag är så bortskämd med och knappast vågar drömma om heller, men om nu denna vinst mot all förmodan skulle bli min så skulle jag verkligen kunna få min drömring. Det skulle vara underbart att få fira vår kärlek genom en vacker diamantring som får gnistra och glimma bredvid den enkla, smala vigselringen som nu är matt och repig (men betyder så mycket ändå!) <3

krispigatrollet
Loggade in: 07 jan 2015
Utloggad
Skrivet 07 jan 2015 15:04

Jag har levt i ett mycket destruktivt förhållande sen mitten utav tonåren där jag blivit psykiskt misshandlad dagligen. Jag trodde inte jag förtjänade bättre och åren gick. Sen en dag, genom mitt ex träffade jag en annan man. Kroppen pirrade, skakade och jag blev kär efter första ögonkastet. Han var så fin.

Men detta var mitt ex kompis så jag visste inte hur jag skulle hantera mina känslor. Får jag vara kär? Jag tänkte på honom varje sekund men samtidigt växte ångesten i min kropp då det enligt många är moraliskt fel att bli kär i sitt ex vän.. Jag gjorde i alla fall slut med mitt ex efter att ha försökt göra det i flera år, blev utslängd och stod där tillslut med varken ena eller andra mannen. Samt får jag aldrg träffa min älskade hund längre heller.
Några månader senare börjar jag och den nya mannen umgås mer och han blir förälskad i mig med. Och vår kärlek är så stor. Känner mig så trygg.

Jag har haft insomningssvårigheter sen jag var liten flicka där jag aldrig somnat före jag legat i sängen minst 2-3 timmar, men ofta längre. Men nu när jag ligger bredvid honom så försvinner tiden och jag somnar utan problem. Och somnar jag inte njuter jag av att vara så nära honom.

Mitt liv fick en totalomvändning.

Jag har aldrig levt ett liv där jag unnat mig själv något. Är student, i dag skulle jag till skolan trots att jag var riktigt sjuk och tänkte: idag kan jag ju unna mig att ta bussen i stället för cykeln.. är ju regn och jag har ingen energi. Men ändå var det något som gjorde att jag tillslut tog cykeln ändå.

Därför vore det så fint att faktiskt unna sig något fint smycke, en ring dedikerad till den finaste personen jag träffat.

MrsF2B
Loggade in: 14 feb 2015
Utloggad
Skrivet 07 jan 2015 15:43

Jag är lyckligt lottad! Har funnit och lyckats förtrolla min drömprins. 

Jag har blivit riktigt bortskämd av min fästman och fått fina glittrande dimantringar både förlovning och vigselring. 

Nu skulle jag vilja kunna skämma bort honom med en dyr och fin förlovning/vigselring. Han har ännu inte bestämt sig för vad han vill ha och han tycker "inte det är så viktigt" med vad han bär. Men det tycker jag :) 

strålande hälsning

nathali 

Ekann
Antal inlägg: 5
Loggade in: 30 sep 2015
Utloggad
Skrivet 07 jan 2015 16:20

Min sambo och jag har varit tillsammans i drygt åtta år och har sedan dag ett varit säkra på att vi vill gifta oss. Det är vi för alltid!

En förlovning har varit på väg många, många gånger men ekonomin har satt stopp för den. Visst kan vi förlova oss med enkla sliverringar men vi drömmer om att designa våra egna ringar och då kostar det extra. Vi vill ju inte att vår förlovning och, bröllop naturligtvis, ska bli något annat än just som vi drömmer.

Vi har inga barn och kommer heller inte få några så vårt liv består av oss två och att gifta oss känns viktigt. Vi längtar, sparar, väntar och längtar! <3

Om vi har lyckan att vinna presentkortet hos Juvelia är det plötsligt möjligt! Då har vi råd att påbörja resan mot en förlovning, ett giftermål och en än mer kärleksfull framtid. Då kan vi använda det vi sparat till en vacker festdukning, en finare lokal, eller en uppsydd klänning istället för ringar (som är prio ett!).

Vi håller tummarna!

<3<3<3

Gogga
Antal inlägg: 9
Utloggad
Skrivet 07 jan 2015 22:05

Ett presentkort från Juvelia skulle inte bara glädja mig, jag skulle i min tur överraska min dotter med ett par diamantörhängen till hennes bröllop. Givetvis skulle jag själv få glädje av det då det räcker till ett par manschettknappar till hennes stora dag också. Delad glädje är dubbel glädje!

hoppas att turen är på min sida! 

Inastina1
Utloggad
Skrivet 08 jan 2015 22:45

Jaaaa! Vad otroligt roligt... Tusen, tusen tack. Vilken start på bröllopsplaneringen. 

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!