BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Tävlingar Starta ny tråd
12 jan 2015 10:33       22 svar    2316 klick

Tävla & vinn biljetter till Bröllopsmässan!

Christina BröllopsGuiden
Antal inlägg: 588
Loggade in: 10 okt 2019
Utloggad

Två har chans att vinna 2 biljetter var till Bröllopsmässan på Grand Hotel i Stockholm, den 23-25 januari! www.brollopsmassan.se/stockholm/

Tävla så här: Kommentera nedan vad som är det bästa med att gå på en bröllopsmässa. Tävlingen pågår t.o.m 19 januari kl 13.00.

sronn
Antal inlägg: 1
Loggade in: 12 jan 2015
Utloggad
Skrivet 12 jan 2015 11:38

Det bästa med att gå på bröllopsmässa är att träffa andra brudpar...Att dela den här pirrande känslan, att se och relatera och jämnföra ideer och tankar och känslor. Sen är all inspiration man får fantastisk, alla utställarna är verkligen i toppklass som ger tips, ideer och råd. I en rätt djup och svår djungel som bröllopsplanerande ändå är är det så himla skönt att träffa människor med erfarenhet..Det finns alltid något för alla typer av brudpar, och att få gå där och inspireras och drömma sig bort är fantastiskt!

MissGabbi
Loggade in: 13 jul 2016
Utloggad
Skrivet 12 jan 2015 23:10

Det bästa är att få dela en mysig stund med fästmannen och komma in i planeringsmood tillsammans. Med festlokalen bokad och därmed datumet spikat för sommaren 2016 är det läge att börja planera och komma in i den rätta stämningen med han jag gillar allra mest. Vart bättre att börja än på Bröllopsmässan? 

EmelySmith
Antal inlägg: 2
Loggade in: 02 okt 2019
Utloggad
Skrivet 13 jan 2015 00:41

En bröllopsmässa för mig är nostalgi och barndom. När jag var liten följde jag med min mamma på en bröllopsmässa en gång för att vara hårmodell då hon jobbar med bröllop. Jag minns alla fina klänningar från modeshowen, mitt fina hår och massor med glada, nykära människor. Jag brukade dagdrömma om hur jag ville ha mitt bröllop när jag blev äldre, så som dom flesta småtjejer gör. Jag gick runt och tittade, och planerade och planerade. Nu när min dröm äntligen ska gå i uppfyllelse har många saker förändrats, men minnena från den mässan sitter kvar. Dom fina klänningarna, alla människor. Det bästa med en bröllopsmässa nu när datumet närmar sig skulle nog vara att få tillbaka den där känslan, komma ihåg vad jag gillade då och kanske hitta inspiration från minnet. Att äntligen få vara en av dom där glada, nykära människorna. 

E_Nylund
Antal inlägg: 3
Loggade in: 28 sep 2015
Utloggad
Skrivet 13 jan 2015 19:11

För mig (oss) som är i startgropen för planeringen inför vårt bröllop vore detta verkligen drömmen! Jag känner själv att det skulle få mig att förstå att detta är faktiskt på riktigt! Jag vill insupa känslan som jag tror finns på mässan. Känna rysningar på armen då jag vet att det är VÅR tur snart. Magiskt <3 !

taurusandra
Loggade in: 09 jul 2015
Utloggad
Skrivet 13 jan 2015 23:18

Första och enda gången jag gifter mig,vill verkligen inte missa en mässa som berättar och vägleder oss till att få vår perfekta dag. 

RikardRasa
Loggade in: 23 jul 2015
Utloggad
Skrivet 14 jan 2015 00:20

Är inte säker på att romantiken kommer att gå på högvarv i trängseln bland folkhavets mix av männsikor med ångestladdad förväntan på att få inspiration eller något så vanligt som att få budgeten gå ihop - Siktar iskallt på att hitta något smaskigt erbjudande från någon av utställarna, eller möjligheten att vinna bröllopsresan. Så slipper bruden sälja sin bil!

Inay
Antal inlägg: 5
Loggade in: 29 aug 2015
Utloggad
Skrivet 14 jan 2015 09:15

Det bästa med en bröllopsmässan är insperationen och att nästan alla bröllopsfixare är samlade. Lättare för blivande par att hitta det man leter efter.

En hel helg med bara bröllop kan inget annat än att bli underbart :).

CTornell
Loggade in: 14 jan 2015
Utloggad
Skrivet 14 jan 2015 21:31

Min blivande man lovade att gå med om jag vann! Kommer aldrig få dit honom annars:)

Zippan
Loggade in: 01 apr 2018
Utloggad
Skrivet 14 jan 2015 22:24

Vi vill kippa efter andan när vi ser tygskapelserna som finns på display.
Väga hoppas på uppfyllda drömmar som kille och som tjej.

inspireras av tårtdekoren, komma in i stämningen,
känna pirret i magen när jag hittar den rätta klänningen.

Vill komma ikapp med vad vi börde förbereda och få min framtida make
att ge sin syn på om jag ska ha den stora ballongformade kläningen eller den rake.

JAg har aldrig varit på en bröllopsmässa,knappt ens en brudbutik,
Men nu är det på tiden att jag kör raka vägen dit.

<3

stormyriver
Loggade in: 06 jun 2015
Utloggad
Skrivet 15 jan 2015 06:27

Det bästa är att allt finns samlat på samma plats och man får frossa i allt som har med bröllop att göra. Man får öka förväntan på the big day och får massor med idéer att ta med hem

Sabinaiversen
Loggade in: 15 jan 2015
Utloggad
Skrivet 15 jan 2015 13:58

att gå på bröllopsmässa och få inspiration och nya ideer till sitt bröllop som närmar sig med ilfart :) kunna träffa andra brudar och bolla ideer med. tanken är att jag och mina två tärnor ska gå på mässan tillsammans så detta hade varit ett ypperligt tillfälle att kunna bjuda dem på det ( så betalar jag min egen biljett )

Brasse22
Loggade in: 04 jan 2016
Utloggad
Skrivet 15 jan 2015 23:49

Önskar dela upplevelsen med min blivande fru, känna stämningen, inspireras av allt vackert som tillhör bröllopet. Vara delaktig i val och samla på mig så mycket tips och råd jag bara kan. Hoppas få besöka Grand Hotels mässa som jag hört så mycket om. Äntligen är det vår tur att planera för framtiden och ja, fast jag är kille så är jag jätteintresserad och jag vill få till en oförglömlig bröllopsdag att minnas! :-)

Zessan84
Loggade in: 19 aug 2015
Utloggad
Skrivet 16 jan 2015 18:53

Att få komma och bli inspererad samt få en underbar upplevelse med ideer innan de stundande bröllopet i oktober. Grande hotell är helt fantasikt lokal så det kommer bli en oförglömlig härlig dag. 

fridaannaerica
Loggade in: 15 jul 2015
Utloggad
Skrivet 16 jan 2015 23:24

Har varit på bröllopsmässa en gång tidigare när min lillasyster skulle gifta sig 2012. Minns att det en underbar stämning, stort utbud inom alla kategorier och vi inspirerades enormt! Vi kunde inte sluta prata bröllop på hela helgen. Flera av ideerna som vi fick på mässan och kontakter som knöts sattes i verket till hennes bröllopsdag. En sak jag visste var att detta vill jag så gärna få uppleva igen. Nu har jag chansen och denna gång är det jag som är den blivande bruden. Kan tänka mig att det kommer att upplevas om möjligt ännu mäktigare när man själv har ett stundande bröllop att planera. Skulle så gärna bjuda min tärna på en oförglömlig dag hos er!

Bebillen
Antal inlägg: 14
Loggade in: 02 sep 2015
Utloggad
Skrivet 17 jan 2015 09:12

En heldag med inspiration inför vår stora dag vore underbart! Det bästa tror jag skulle vara att titta på alla vackra ting, som smycken, buketter och kläder och plocka med sig det bästa i planeringen för det egna bröllopet! Det, och den härliga stämningen :)

fanchamps
Loggade in: 18 jan 2015
Utloggad
Skrivet 18 jan 2015 21:47

Jag kan inte svara på vad det bästa är än för jag har aldrig varit på en, men som nyförlovade & i startgroparna för bröllopsplanering så känns det självklart att gå på en bröllopsmässa för att få tips, träffa folk som jobbar med detta, par som är i samma sits, spana in brudklänningar, kolla lokaler & herrgårdar. Ja men allt vi behöver finns under ett tak, så nu håller vi tummarna för att få infinna oss på detta magiska ställe.

Violaper
Loggade in: 20 aug 2015
Utloggad
Skrivet 19 jan 2015 11:04

Det bästa med att gå på bröllopsmässa är att man får en extra stund tillsammans med sin trolovade - där man kan få inspiration till och glädja sig inför kommande bröllop.

naturalwoman
Antal inlägg: 2
Loggade in: 11 aug 2015
Utloggad
Skrivet 19 jan 2015 11:40

Innan jag träffade min blivande man så hade jag längtat efter en sådan man. Vi började tidigt fantisera om bröllop, men vi lät kärleken slå rot ordentligt ett par år innan vi började planera inför bröllop. Vi är båda nyutbildade byggingenjörer som bor i Dalarna, som gillar arkitektur och att gå på mässor. Just nu har vi ont om pengar, men vi planerar att gå på bröllopsmässa denna vecka ändå för vi vill kickstarta vår bröllopsplanering - vi har dock inte bokat biljetter än och hoppas på att vinna gratisbiljetter! Smile Det bästa med Bröllopsmässan är att få se den magnifika byggnaden från insidan - dess former och arkitektur, att få se de lyxiga modevisningarna och att förvånas över hur storslaget ett bröllop kan vara!

Sannev
Loggade in: 19 jan 2015
Utloggad
Skrivet 19 jan 2015 13:13

Har alltid drömt om bröllop och bröllopsmässor!! Är såld på sånt speciellt nu när jag och min sambo äntligen har bestämt oss för att gifta oss nästa år!Planeringarna är i full gång och skulle behöva mer tips och prata med andra för att inte bli en bridezilla!! Därför skulle jag vilja gå på bröllopsmässan med min underbara toastmaster😃

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!