BröllopsGuiden
23 maj 2007 22:19       3 svar    1090 klick

Tal!

Tess&mark
Antal inlägg: 227
Loggade in: 03 sep 2013
Utloggad
Jag o min sambo hade nyss en diskussion om jag ska hålla tal eller inte, han tycker att jag ska göra det men jag tycker att det är han som ska göra det, för det brukar väl vara så?
Vi har många från England så han tyckte att jag ska hålla tal på svenska och han engelska.
Vad tycker ni?
HannaKristina
Antal inlägg: 53
Loggade in: 26 jun 2009
Utloggad
Skrivet 23 maj 2007 23:03
Hej Tess!
Visst kan både du och din blivande hålla tal, men de bröllop jag har varit på har ingen från brudparet hållit tal. Har hört att det ska betyda otur att hålla tal på sitt eget bröllop. Men gör som ni känner, det är eran dag!!
maraso
Antal inlägg: 37
Loggade in: 15 jul 2008
Utloggad
Skrivet 23 maj 2007 23:22
Vi har också diskuterat smått om att hålla tal, men vi har inte fått klart på det fullständigt ännu. Min sambo vill hålla ett tal, men jag vill helst stå över allt detta. Jag tycker också att det är er dag och ni skall göra som det känns bäst för er!!
Tess&mark
Antal inlägg: 227
Loggade in: 03 sep 2013
Utloggad
Skrivet 23 maj 2007 23:25
Tack!
det är så här att vi kommer att ha med en del engelska traditioner eftersom min blivande är från England egentligen och han har fått *stränga* order från sin mamma att enligt tradition så ska han hålla tal.
Jag har absolut inget emot att han håller tal bara jag har näsdukar i närheten =). Kommer gråta som en dåre på mitt bröllop nämligen!

Men jag kommer nog inte vilja hålla tal. Jag har så mkt annat för mig, det är ju i stort sett jag som planerar hela bröllopet och det tycker jag är lagom för mig
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!