Tips på mindre stad/ort för svensexa
Hej alla!
Detta är mitt första inlägg här :)
Jag är bestman för min vän som ska gifta sig så därför sitter jag nu och klurar på svensexa och skulle behöva tips på bra orter/städer i Sverige där vi kan ha svensexan.
Jag ska fatta mig kort.
De flesta av oss inklusive min vän som ska gifta sig bor i Stockholm. Jag vill dock inte ha svensexan här eftersom jag tycker det är tråkigt om alla kan åka hem på kvällen, samt jag gillar verkligen inte Stockholms uteliv.
Det jag söker är att vi grabbar ska åka bort tillsammans och övernatta någonstans, minst en natt, i en stuga, herrgård, hotell etc. Sedan på Lördagskvällen vill vi kunna gå ut någonstans och festa. När det gäller utgång så skulle något i stil med ett vanligt Harrys etc fungera bra, opretentiöst och blandade åldrar/folk, det brukar bli roligast!
Så nu försöker jag hitta tips på platser vi kan åka till. Tänk er att man med bil åker iväg någonstans utanför Stockholm till en mindre ort/stad, man bor över på något mysigt ställe, har roliga aktiviteter på dagen och går ut på kvällen. Kan vara Fredag-Söndag eller Lördag-Söndag beroende på plats, priser osv.
Någon som har något tips på plats att åka till? Förra svensexan åkte vi till Visby vilket blev grymt lyckat, så nu söker jag något liknande, dock inte Visby eftersom vi varit där. Även platser som Tylösand tänkte jag på, men detta kommer bli i slutet av Maj eller början av Juni så av den anledningen kanske just Tylösand är "för dött".
Någon som har något bra tips på ställe vi kan åka till, bo över, och där det gärna kan finnas någon stad/ort i närheten vi kan ta oss för en utekväll på Lördagen?
Tusen tack!