BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Planering Starta ny tråd
10 maj 2015 12:36       3 svar    1901 klick

Bordsplacering

amandii__
Antal inlägg: 2
Loggade in: 13 maj 2015
Utloggad

Hejsan.

Om ca tre veckor är det dags för våra gäster att ha "anmält" sig till vårt bröllop.

Problemet är lite det att vi skickade ut ett save-the-date kort, som några tog som en inbjudan och har nu inte svarat på inbjudan, utan de svarade redan i vintras. Ska jag räkna det som ett ja (då båda paren sa ja) eller ska de höra av sig igen?

Och till det verkliga problemet. Våra föräldrar har inte träffats jättemycket och min blivande man har inte sin riktiga pappa i livet. Han har en som han växt upp med men hans mamma är gift med en annan idag. Så jag tror att vi kommer frångå den traditionella bordsplaceringen. Mina föräldrar kommer troligtsvis sitta vid mig och hana mamma och hennes man kommer sitta bredvid honom. Några fler som funderar på att göra så?

Och sedan vill jag ha min brudtärna och hans bestman vid honörsbordet, men vart deras respektiva då ska sitta blir ett proble!. (Alla andra som är ett par kommer få sitta brevid varandra, också otradionellt) Blir lite oense med mig själv om jag vill ha dem vid honörsbordet eller om de ska få sitta längst in vid E-bordet så de sitter nära dem ändå.. Hur tänker ni?

Tacksam för all hjälp!

sarab_eriksson
Antal inlägg: 16
Loggade in: 27 jul 2015
Utloggad
Skrivet 13 maj 2015 09:40

Jag har gjort så att tärnorna och bestmännen sitter med varandra vid bordet. Sen sitter i sin tur deras respektive med varandra. 

Alla vid samma bord.

Sen tycker jag att du gör som du vill med placeringen av föräldrar. Det är eran dag och ni bestämmer hur ni vill ha det.

Hoppas det löser sig.

gladfru
Antal inlägg: 5
Loggade in: 11 jul 2015
Utloggad
Skrivet 28 maj 2015 11:42

Om du inte är säker på om de tänker komma eller inte så kanske du kan ringa dem och få det bekräftat? Bordsplacering vid bröllop kan ofta vara lite knepigt att få till. Reglerna för bordsplaceringen är ju baserade på den traditionella familjesammansättningen som ofta inte håller idag. Att ha dina föräldrar vid din sida är nog ändå en bra idé, de viktigaste gästerna ska ju sätta närmast värdparet. Lycka till!

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!