BröllopsGuiden
22 jun 2015 20:30       2 svar    3259 klick

Vad ska vi ha för "dresscode"?

Monas91
Antal inlägg: 1
Loggade in: 01 maj 2016
Utloggad

Hej allihopa!

Bröllopsplaneringen är i full gång här hemma men jag och fästmannen har svårt att bestämma vad det ska stå för dresscode på inbjudan. Vill ha ett tema i stil med bonde/landet då han är en bonnapojk och håller på mycket med bonneri i jobbet. Jag själv är en landsmänniska och trivs med bonneriet. Vill ju dock inte att folk ska komma i landgårdskläder så vad kan man ha för dresscode på inbjudan som är inriktat mot ett lantligt tema? Tacksam för alla tips! :-)

Kattungevin
Antal inlägg: 3
Loggade in: 07 aug 2015
Utloggad
Skrivet 07 aug 2015 11:30

Vi kommer inte ha någon dresscode. Det är fri klädsel som gäller. Jag har aldrig gillat tanken på att tvinga någon att klä sig i något den inte känner sig bekväm i och tycker inte att vårt val av tema för vårt bröllop ska påverka gästernas klädsel. Det är ju ingen maskerad vi bjudit in till. :) Men det finns ju inget rätt eller fel hur man vill ha det när man gifter sig. :) "Lantligt romantiskt" kanske kan fungera? I alla fall för de kvinnliga gästernas del. 

Dallas
Antal inlägg: 183
Loggade in: 22 jan 2020
Utloggad
Skrivet 07 aug 2015 15:48

Jag håller med Kattungevin; "Lantligt romantiskt", det låter bra, eller kanske "Lantligt ledigt", så passar det även männen. Smile

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!