BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Planering Starta ny tråd
03 jul 2015 11:25       4 svar    2103 klick

När börjar ni planera?

Olivia93
Antal inlägg: 3
Loggade in: 13 aug 2015
Utloggad

Hej!

Skulle behöva lite hjälp..jag och min sambo ska gifta oss 14 maj 2016 plus ha dop för vår bebis som kommer i december.

Men nu till den stora frågan när började ni med den stora planeringen med inbjudningarna, hur det ska se ut i festlokalen mm ?

Mvh Olivia

izzziz
Loggade in: 20 jul 2016
Utloggad
Skrivet 03 jul 2015 23:36

Oj vi har nån månad mer än ett år kvar men vi har redan börjat planera och försöker få tag i en lokal eller något redan nu så vi har det på det torra för vi vill ha ut inbjudningarna.ca 6 månader innan eftersom folk är bjudna från när och fjärran. Men allt sånt beror väl på hur många som är bjudna, Hur stort det ska vara och vad för bröllop man planerar. Men skicka bjudningen minst 2 mån i förväg iaf

Olivia93
Loggade in: 13 aug 2015
Utloggad
Skrivet 04 jul 2015 09:33

ja, alltså vi har redan lokal och bokat kyrka så dom sakerna har vi ordnat! Men tänkte mer på småsaker ;) vi har en lista vi går efter men jag som också är gravid och inte har BF fören i december kan till exempel inte köpa brudklänning 9 månader innan utan får göra det när de är 4 månader kvar :( Men tänkte på när ska man fixa inbjudningskort och skicka ut dom?

JennikaS
Antal inlägg: 5
Loggade in: 01 feb 2016
Utloggad
Skrivet 07 jul 2015 12:57

Vi började slipa på hur vi ville ha vårt bröllop redan strax efter vår förlovning 2013 (tema, vilken miljö vi vill vara i, stort eller litet osv). Datum för vårt bröllop är April 2016. Men det är först nu som vi har bokat lokal, kyrka osv. Nu är det igång på riktigt!!! :-)

Börja skriva upp inbjudningslistan och fundera på om ni vill ha något specifikt tema på ert bröllop. Vi förlovade oss i Italien till exempel, därför föll det sig väldigt naturligt att vi kommer bjuda på italiensk middag. Det där med inbjudningslistan...det känns som att det ändras hela tiden. Vi har skrivit upp gäster, därefter strykit, skrivit upp, strykit. Fundera över om ni vill ha det stort eller litet.

Inbjudningskorten ska skickas ut 2-3 månader i förväg. OSA ska gästerna göra ca 2 veckor innan.

Ni har en otroligt spännande tid framför er, både med bebis och bröllop! 

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!