BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Ekonomi Starta ny tråd
17 jul 2015 23:30       1 svar    1621 klick

Budgetbröllop med bordsservering i udda festlokal

Bobbelina
Antal inlägg: 1
Loggade in: 22 jul 2015
Utloggad

Hej. 

Jag och min sambo tänkte gifta oss borgerligt nästa sommar. Vi vill bjuda ca 60 gäster och har en maxbudget på 30 000. Vi vill hitta en sjysst och annorlunda festlokal i stockholmsområdet (läs typ något unikt såsom Vaxholms castell, nån industrilokal, bergrum, nån gammal lada eller historisk byggnad). Problemet är att vi vill ha bordsservering, inte buffé, samt ej heller laga maten själva eller att vänner gör det. Vilket är de vanligaste tipsen för att hålla budgeten nere. Så frågan är; hur gör vi!? :)

Har någon något tips på ett bra ställe som iaf ligger över "kvarterskrogen/pizzerian på hörnet" i kvalité osv?

Kringtjänster såsom dj, fotograf, klänning är inte inräknat i budgeten då det fixas via kontakter. 

Dallas
Antal inlägg: 181
Loggade in: 03 jun 2019
Utloggad
Skrivet 04 aug 2015 15:37

Jag har två ggr varit i festlokalen Sidenkällaren, www.sidenkallaren.com, som borde passa bra för 60 gäster. Vet dock inte om man kan få bordsservering (buffé båda ggr) men de har personal så det borde väl gå.

Sen finns också Skyddsrummet, www.skyddsrummet.se, om ni vill ha lokal under jord.

Lycka till!

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!