BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Vigsel Starta ny tråd
04 aug 2015 13:29       7 svar    1454 klick

Sång som in- och utgångsmarsch?

EmmaLaxen
Antal inlägg: 8
Loggade in: 04 okt 2015
Utloggad

Vi funderar på att ha en sång av Ulf Lundell som ingångsmarch (Kärleken förde oss samman) och Marie Fredrikssons Ännu doftar kärleken som utgångsmarsch vid vår vigsel. Tanken är att vår trubadur ska spela och sjunga dessa.

Vad tror ni om det? Är det ovanligt att skippa orgeln och de traditionella marscherna? Någon som haft någon annan annorlunda in- eller utgångsmarsch som ni kan tipsa om?

Hoppas verkligen någon svarar. Det verkar inte vara så många aktiva på det här forumet.

Dallas
Antal inlägg: 183
Loggade in: 22 jan 2020
Utloggad
Skrivet 04 aug 2015 15:19

Självklart kan ni ha annat än orgelmusik, det är inte alls ovanligt.

EmmaLaxen
Utloggad
Skrivet 05 aug 2015 18:21
Dallas SKREV DEN 04 aug 2015 15:19 FÖLJANDE:

Självklart kan ni ha annat än orgelmusik, det är inte alls ovanligt.

Har du några förslag på låtar?

Kattungevin
Antal inlägg: 3
Loggade in: 07 aug 2015
Utloggad
Skrivet 07 aug 2015 10:50

När jag och min sambo gifter oss (vilket inte är förrän om 5 år) så tänker vi låta Amaranthe's låt Amaranthine gå. Det är ju en power metallåt. Man väljer vilka låtar man vill och det finns inget rätt eller fel. :)

EmmaLaxen
Utloggad
Skrivet 08 aug 2015 15:49
Christina BröllopsGuiden SKREV DEN 06 aug 2015 14:53 FÖLJANDE:

Här hittar du många förslag på musik:

http://www.brollopsguiden.se/vigsel/brollopsmusik/236

Jag har redan tittat på den listan. Men min fråga gällde som sagt in- och utgångsmarscher som inte var traditionella.

Rollercoasterwedding
Antal inlägg: 14
Loggade in: 13 aug 2015
Utloggad
Skrivet 08 aug 2015 21:00

Jag tror att det beror lite på vilken kyrka man är i och vilken präst och kantor man har. Jag har hört att dom kan bromsa vissa idéer men det kanske var mer förr. Hör med din kyrka först så du inte blir besviken.

Jag tror vi kommer ha någon traditionell ingångsmarsch då min blivande man står där framme och väntar när jag och barnen kommer in. Däremot har vi funderingar på någon ovanlig utgångsmarsch som symboliserar oss och vår väg tillbröllopet efter 12 år tillsammans.

Christina BröllopsGuiden
Antal inlägg: 589
Loggade in: 26 maj 2020
Utloggad
Skrivet 11 aug 2015 10:15
EmmaLaxen SKREV DEN 08 aug 2015 15:49 FÖLJANDE:

Jag har redan tittat på den listan. Men min fråga gällde som sagt in- och utgångsmarscher som inte var traditionella.

Jag var lite otydlig, skulle skrivit att ni kan välja bland alla låtvalen på den sidan. I flera av bröllopsartiklarna vi haft med i tidningen så har bröllopsparen alla möjliga olika in- och utgångsmarscher. Välj de låtar ni vill ha och kolla med prästen om det är ok.

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!