BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Planering Starta ny tråd
10 aug 2015 22:15       3 svar    1936 klick

Hur ska man göra?

helinhanna
Antal inlägg: 31
Loggade in: 19 jun 2016
Utloggad

hej hopp! 

Har nu bestämt datum 😄😄😄 men ingen vet officiellt ännu. 

Men har några tankar, vi ska ha ett julibröllop. billigt och för dom närmaste. 

Men tänkte att vem som helst får komma till kyrkan och efter maten, då vi inte har råd att bjuda alla... 😔 

men nu då, tänkte typ smörgåstårta eller kallskuret till mat, och sen typ fina cupcakes till fika. Och att vi bjuder på något drickbart som välkomstdrinkar eller så. Och man får ta med det man vill dricka själv? Eller är det för snålt? 

Vill gärna ha råd och tips om ni har några. På billiga inbjudningskort, och detaljer till bröllopet. 

Eller om ni har några bra idéer om nå man kan bjuda på 😃😃😃 

Christina BröllopsGuiden
Antal inlägg: 589
Loggade in: 30 jun 2020
Utloggad
Skrivet 11 aug 2015 10:04

När jag gifte mig 1996 hade vi väldigt begränsag budget. Min mamma sydde min klänning, min mans kostym köpte vi på rea, min kompis (florist) gjorde en bukett efter vår budget, våra föräldrar gjorde en buffe av kallskuret och potatissallad osv, och bröllopstårtan fick vi i present från några av gästerna. Vi skrev alla inbjudningskort själva (började i tid) och satte en enkel dekoration av ett hjärta på framsidan av kortet. Dekorerade på borden med små buketter av trädgårdsblommor och fina, men ej dyra, servetter i glasen.

Många köper glasvaser i olika utföranden på loppis, eller så lånar man från vänner och släkt. Använd syltburkar, eller barnmatsburkar, med värmeljus i. Försök få ihop så mycket blommor som möjligt (plocka på ängar och från vänners trädgårdar) - det ger så himla mycket effekt! Det finns väldigt prisvärda bubbel till välkomstdrink (även alkoholfria). Självklart kan ni be gästerna ta med egen dricka, det viktiga är att få vara med på er fest :)

Här är fler budgettips m.m:

www.brollopsguiden.se/planering/brollop-till-budgetpris/13

www.brollopsguiden.se/festen/dekorationstips-pa-brollop/396

www.brollopsguiden.se/festen/duka-budget-tre-vis/41

Lycka till!

helinhanna
Antal inlägg: 31
Loggade in: 19 jun 2016
Utloggad
Skrivet 11 aug 2015 10:24
Christina BröllopsGuiden SKREV DEN 11 aug 2015 10:04 FÖLJANDE:

När jag gifte mig 1996 hade vi väldigt begränsag budget. Min mamma sydde min klänning, min mans kostym köpte vi på rea, min kompis (florist) gjorde en bukett efter vår budget, våra föräldrar gjorde en buffe av kallskuret och potatissallad osv, och bröllopstårtan fick vi i present från några av gästerna. Vi skrev alla inbjudningskort själva (började i tid) och satte en enkel dekoration av ett hjärta på framsidan av kortet. Dekorerade på borden med små buketter av trädgårdsblommor och fina, men ej dyra, servetter i glasen.

Många köper glasvaser i olika utföranden på loppis, eller så lånar man från vänner och släkt. Använd syltburkar, eller barnmatsburkar, med värmeljus i. Försök få ihop så mycket blommor som möjligt (plocka på ängar och från vänners trädgårdar) - det ger så himla mycket effekt! Det finns väldigt prisvärda bubbel till välkomstdrink (även alkoholfria). Självklart kan ni be gästerna ta med egen dricka, det viktiga är att få vara med på er fest :)

Här är fler budgettips m.m:

www.brollopsguiden.se/planering/brollop-till-budgetpris/13

www.brollopsguiden.se/festen/dekorationstips-pa-brollop/396

www.brollopsguiden.se/festen/duka-budget-tre-vis/41

Lycka till!

Ja vi kommer ha begränsad budget... Men som sagt. vill ju bjuda på någon drink eller så :) och självklart alkoholfritt också. 

Men visst borde man kunna bjuda vissa på mat, släkt och närmsta vänner och sen bjuda dom andra bara till kyrkan och efterfest? Eller är man snål då?

åh vilka bra tips till dekorationer :) tack :) 

Christina BröllopsGuiden
Antal inlägg: 589
Loggade in: 30 jun 2020
Utloggad
Skrivet 12 aug 2015 09:29
helinhanna SKREV DEN 11 aug 2015 10:24 FÖLJANDE:

Ja vi kommer ha begränsad budget... Men som sagt. vill ju bjuda på någon drink eller så :) och självklart alkoholfritt också. 

Men visst borde man kunna bjuda vissa på mat, släkt och närmsta vänner och sen bjuda dom andra bara till kyrkan och efterfest? Eller är man snål då?

åh vilka bra tips till dekorationer :) tack :) 

Du är inte alls snål bara för att du bjuder vissa till festen. Ibland vill man ha en begränsad mängd gäster av olika orsaker som budget, lokalstorlek, intimitet eller annat. I ert fall är det budgeten, men alla vet att det kostar pengar med bröllop - även om man gör det med liten budget.

Ni gör som ni vill och måste och tänk inte så mycket på vad ni tror andra tycker :)

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!