BröllopsGuiden
25 aug 2015 08:20       2 svar    4560 klick

Handla inte av Matildas Fest

josefjosef
Antal inlägg: 2
Loggade in: 11 dec 2018
Utloggad

Hej.

Jag vill varna för matildas fest, efter att min fru köpte sin brudklänning där.

När hon skulle prova sin klänning hos matildas fest märkte hon, trots det väldigt stressiga bemötandet, en lös del på kjolen. Hon påpekade detta och sömmerskan gick iväg för att fixa detta, vilket såklart min fru litade på att hon gjorde.

När sedan min fru skulle testa klänningen ett par dagar innan bröllopet såg hon att samma fel var kvar, samt en massa annat slarv med klänningen, alla delar var inte fastsydda ordentligt.

Då det snart var bröllop och vi var långt ifrån stockholm fick min svärmor lägga ner mycket tid för att åtgärda all fel som matildas fest hade gjort.

När vi sedan kontaktade dem slog de ifrån sig all kritik och sa att de hade åtgärdat felet som min fru påpekade, och att det måste varit ett annat identiskt fel på samma ställe (man kan ju tycka att de i så fall borde sett och åtgärdat det andra felet om de hade fixat det första).

Inte den minsta antydan till ursäkt för produktens dåliga kvalitét fick vi (förens många email senare) och matildas fest gjorde det klart för oss att det var vårt ansvar och inte deras att klänningen var dåligt gjord, de skyllde helt enkelt felen på min fru.

Uppenbarligen kollar de inte igenom sina produkter, utan hoppas på att kunden ska missa allt slarv när man under väldigt stressiga förhållanden får testa klänningen.

Jag rekommenderar att du köper din klänning någon annanstans.

mei
Antal inlägg: 12
Loggade in: 03 sep 2015
Utloggad
Skrivet 03 sep 2015 09:41

Den här diskussionen har vi haft via matildasfest facebook sida och mail. Det finns alltid två sidor av en story. Vi har bett om ursäkt att vi missade några av felen. Men det felet som du påstår att jag inte utförde när jag gick iväg för att göra medans hanna väntade är ett stort lögn. Varför skulle jag chansa och inte ändra den. Det tar 3 min och laga felet. Jag är väl ändå inte så dum att jag skulle chansa. Jag hoppas att våra framtida kunder själva kan ha en egen uppfattning om våra produkter.

MVH

Mejan Bergström

josefjosef
Antal inlägg: 2
Loggade in: 11 dec 2018
Utloggad
Skrivet 03 sep 2015 09:56

jag vill skriva här så att fler ska se.

Du slog ifrån dig all kritik och skyllde på min fru, många email senare fick vi en ursäkt.

Om du fixade felet och det var ett identiskt fel eller inte, finns inga bevis för, MEN faktum är att ni gjorde en massa slarv (som på bilden, och flera liknande till), och sedan skyllde felen på min fru, att hon var ouppmärksam, och ni tog inte det minsta ansvar själva.

Därför skriver jag här på bröllopsguiden också, för att varna att ni är slarviga och inte tar ansvar för ert slarv och sen nonchalerar era kunders missnöje

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!