Jossan39
Antal inlägg: 9
Loggade in: 16 aug 2016
Utloggad
Min pappa är bortgången sedan några år tillbaks och det är ju såklart extra tråkigt nu när jag ska gifta mig. Hur gör man med min fars plats vid honnörsbordet? Vem ska ta hans plats och vara stand-in. Hålla tal? Jag har två farbröder och jag har svårt att välja en av dom. Dessutom börjar dom bli lite till åren och risken är att det blir lite "gaggigt". Jag har också en faster som står mig mycket nära. Hon är väldigt lik min pappa i sättet och jag tycker väldigt mycket om henne. Kan jag fråga henne om detta? I så fall sitter ju hon jämte mig och så sitter min svärmor jämte henne. Det blir ju lite konstigt men det kanske inte gör något. Min svärmor och min faster går också väldigt bra ihop och jag har frågat min svärmor om det skulle vara ok för henne med detta upplägget. Hon har inget emot det, för henne är det helt ok. Vad tycker ni? Hur har ni andra brudar gjort när era fäder av olika anledningar inte är med?
Jag har aldrig varit på ett bröllop i den situation som du beskriver. Men din lösning låter väldigt bra. Sjävklart får man placera folk som man vill, de "regler" som finns är mer en hjälp och hur det brukar vara traditionellt, men gör du som passar er bäst!