BröllopsGuiden
21 nov 2015 16:08       4 svar    2374 klick

Hur tänkte ni när ni bestämde vigselring?

Sveadoris
Antal inlägg: 1
Loggade in: 08 maj 2016
Utloggad

Hej!

Här står man nu i valet och kvalet och ska beställa ringar i slutet av kommande vecka. 

Jag har funderat noga och länge på vilken slags kombination man ska ha.

Trots detta så kan jag inte bestämma mig.

Hur gick era tankar när ni skulle bestämma er? Ni som ännu inte har bestämt er, hur går era tankar?

Här är en bild på de två kombinationerna jag väljer mellan. Dock ska det vara rött guld och inte vitt guld som  på bilden. 

Christina BröllopsGuiden
Antal inlägg: 589
Loggade in: 30 jun 2020
Utloggad
Skrivet 25 nov 2015 15:47

Jag gifte mig -96 så jag kommer inte ihåg riktigt hur vi tänkte med förlovningsringarna. Vigselringen med infällda stenar valde min man, så den såg jag först under vigsel :) Men det jag tänkt på idag är jag inte skulle kunna ha ringar med stenar "som står ut" då jag ofta har händerna i håret och att de då skulle "fastna".

Kombinationerna du visar är väldigt fina, tycker mest om den till vänster. Lycka till!

betsy1987
Antal inlägg: 8
Loggade in: 04 nov 2015
Utloggad
Skrivet 29 nov 2015 00:53

Jag har en förlovningsring med stenar i och därför tänker jag nog ha en slät vigselring (lite tvärtom vad som är "vanligt" i sverige) :) 

Men håller med Christina, båda kombinationerna du visar är jättefina men jah gillar nog oxå den till vänster mest :) 

paxtonleiny
Antal inlägg: 6
Loggade in: 07 aug 2023
Utloggad
Skrivet 16 jun 2023 11:38

Eftersom mitt bröllop ägde rum 1996 kan jag inte minnas den exakta diskussionen som föregick valet av förlovningsringar. Min man valde vigselbandet med stenarna i, och jag såg det för första gången på vår bröllopsdag:) Jag insåg dock idag att jag inte kan bära ringar med stenar som "sticker ut" eftersom jag ofta har min händerna i mitt hår och de skulle "bli fast". monkey mart

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!