BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Planering Starta ny tråd
30 nov 2015 09:35       3 svar    1372 klick

Bröllop på dagtid

JohannaaV
Antal inlägg: 1
Loggade in: 22 feb 2016
Utloggad

Jag och min blivande man skall gifta oss i sommar. 
Vi har en liten son vi gärna vill ska vara med. Vi är inte så mycket för fest och undrar om det går att ha ett bröllop på dagtid? Någon som har gjort så? Hur avslutas ett sådant? Vi vill ha en tidig middag precis som i ett klassiskt bröllop men inte till sen natt :). 

ulmi
Antal inlägg: 5
Loggade in: 04 dec 2015
Utloggad
Skrivet 30 nov 2015 16:23

Hej! Vi på SVT:s trädgårdsprogram, Trädgårdstisdag, söker ett trädgårdsintresserat brudpar som kan tänka sig att gifta sig i vår TV-trädgård i Skåne sommaren 2016. Det blir då Tareq Taylor som lagar maten, Malin Persson som gör dekorationerna, Pernilla Månsson Colt som knyter brudbuketten och John Taylor som ser till att trädgården är i sin allra finaste skrud. Bröllopet blir en del av TV-programmet. Om något av detta verkar intressant, maila mig på tradgardstider@svt.se och berätta mer om era planer för trädgårdsbröllop 2016. Hälsningar Ulrika Midunger, projektledare på SVT i Malmö

jenung
Antal inlägg: 6
Loggade in: 31 dec 2015
Utloggad
Skrivet 16 dec 2015 01:20

Vi ska börja vårt bröllop kl: 13.00. Klart man kan köra på dagen! Vårt ska dock förhoppningsvis fortsätta hela natten. Men skriv en sluttid på inbjudningskorten, då vet alla när det är tänkt att sluta. :)

sanidaceric
Antal inlägg: 11
Loggade in: 12 jun 2016
Utloggad
Skrivet 16 dec 2015 15:23

Tror det är lättare om det börjar vid 4-5 på eftermiddagen, då hinner man med sistaminutengörat utan att stressa:)

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!