BröllopsGuiden
30 nov 2015 17:06       15 svar    7422 klick

Save the date kort, inbjudan mm

varningsljus
Antal inlägg: 5
Loggade in: 18 dec 2015
Utloggad

Hej

Jag och min sambo ska gifta oss i augusti 2016.

Vi sitter nu och kollar save the date-kort, inbjudningar mm. Vi vill att alla kort ska vara i enhetlig stil.

Ge mig tips på vart ni beställt/beställer era kort, om man kan göra det själv på enkelt vis mm. Alla tips mottages tacksamt! :)

betsy1987
Antal inlägg: 8
Loggade in: 04 nov 2015
Utloggad
Skrivet 01 dec 2015 16:45

Vi beställde våra kort på tryckstudion.se och är mer än nöjda med utbud, service och resultat :) 

Martmax
Antal inlägg: 3
Loggade in: 26 okt 2016
Utloggad
Skrivet 02 dec 2015 16:34

Vi gjorde våra egna. Jag skrev ut på vanligt papper och sedan satte jag fast det urklippta pappret på kraftigare papper i naturvitt med små kuddar så att det kom upp lite grann. Sedan knöt jag ett satängband om hela kortet med en rosett mitt fram. Matchande naturvitt kuvert och så var det klart. Cool Jag är jättenöjd, less is more.

B3bba
Antal inlägg: 1
Loggade in: 03 jul 2020
Utloggad
Skrivet 10 dec 2015 22:03

Jag gjorde std "korten" i photoshop och mailade runt. Jag kommer göra inbjudningskorten i photoshop också men de kommer jag skicka till tryck hos http://print24.com/se/ , där har jag tryckt saker förut, billigt och bra tycker jag :) 

jenung
Antal inlägg: 6
Loggade in: 31 dec 2015
Utloggad
Skrivet 16 dec 2015 01:12

Hej! Hoppas jag kan inspirera lite. Jag gjorde inbjudningskorten själv i något så enkelt som Paint faktiskt. Skrev ut och klippte ut. Vi har festivaltema så inbjudan ser ut som en festivalbiljett. På ena kortet gjorde vi en skrapyta (som på en trisslott) och under skrapet stod det vår festivalhemsidas adress (där vi har den mesta av informationen som O.S.A, önskelista, vägbeskrivning m.m.). Vi klippte bakplåtspapper att ha som fodral och knöt ett sidenband runt i en av våra temafärger. Vi skickade även med karameller i inbjudan. Vi hittade t.o.m. frimärken i våra temafärger. Sök inspirationsbilder på t.ex. pinterest så får man massa ideér på hur man kan göra inbjudningar enkelt själv! :) Lycka till!

varningsljus
Utloggad
Skrivet 18 dec 2015 18:57
betsy1987 SKREV DEN 01 dec 2015 16:45 FÖLJANDE:

Vi beställde våra kort på tryckstudion.se och är mer än nöjda med utbud, service och resultat :) 

Tack för ditt svar! :)

Har nu bestämt oss för att göra allt förutom save-the-date-korten själva. Det blir en utmaning :) Save-the-date skickade vi bara ut som ett mms som vi satt ihop med en bild på oss.

varningsljus
Utloggad
Skrivet 18 dec 2015 18:58
Martmax SKREV DEN 02 dec 2015 16:34 FÖLJANDE:

Vi gjorde våra egna. Jag skrev ut på vanligt papper och sedan satte jag fast det urklippta pappret på kraftigare papper i naturvitt med små kuddar så att det kom upp lite grann. Sedan knöt jag ett satängband om hela kortet med en rosett mitt fram. Matchande naturvitt kuvert och så var det klart. Cool Jag är jättenöjd, less is more.

Tack för svar! :)

Kommer också göra våra själva, det blir en utmaning :)

varningsljus
Utloggad
Skrivet 18 dec 2015 18:58
jenung SKREV DEN 16 dec 2015 01:12 FÖLJANDE:

Hej! Hoppas jag kan inspirera lite. Jag gjorde inbjudningskorten själv i något så enkelt som Paint faktiskt. Skrev ut och klippte ut. Vi har festivaltema så inbjudan ser ut som en festivalbiljett. På ena kortet gjorde vi en skrapyta (som på en trisslott) och under skrapet stod det vår festivalhemsidas adress (där vi har den mesta av informationen som O.S.A, önskelista, vägbeskrivning m.m.). Vi klippte bakplåtspapper att ha som fodral och knöt ett sidenband runt i en av våra temafärger. Vi skickade även med karameller i inbjudan. Vi hittade t.o.m. frimärken i våra temafärger. Sök inspirationsbilder på t.ex. pinterest så får man massa ideér på hur man kan göra inbjudningar enkelt själv! :) Lycka till!

Kul och annorlunda :) Låter supersnyggt! Vi kommer också göra våra själva, det blir en utmaning :)

varningsljus
Utloggad
Skrivet 18 dec 2015 18:59
B3bba SKREV DEN 10 dec 2015 22:03 FÖLJANDE:

Jag gjorde std korten i photoshop och mailade runt. Jag kommer göra inbjudningskorten i photoshop också men de kommer jag skicka till tryck hos http://print24.com/se/ , där har jag tryckt saker förut, billigt och bra tycker jag :) 

Tack för ditt svar! Lycka till :)

snoret
Loggade in: 19 dec 2015
Utloggad
Skrivet 19 dec 2015 17:51

Lovely Prints kan jag tipsa om. Superduktig tjej som gjort en del trycksaker åt mig. Här kommer länk till hemsidan: http://www.lovelyprints.se/

tongtony
Antal inlägg: 2
Loggade in: 26 feb 2020
Utloggad
Skrivet 18 maj 2016 09:03

ordered wedding invitations, response card, thank you card and save the date card in uniform style at happyinvitation.com. one-to-one service make it easy to custom wedding invitation instead of template.

yamahar6
Loggade in: 02 okt 2017
Utloggad
Skrivet 02 okt 2017 23:30

Hej!

Jag jobbar som grafisk designer och hjälpte mina vänner inför deras bröllop som toastmaster med att ta fram save the date kort, tackkort, menyer etc. Kan varmt rekommendera amotryck.se Dom kan göra en hel del olika effekttryck om man vill att det ska sticka ut lite extra, korten jag gjorde använde jag foliering på, vart kanon.

Lycka till!

bethgold
Antal inlägg: 2
Loggade in: 14 okt 2017
Utloggad
Skrivet 14 okt 2017 14:24

Jag har kollat upp några sidor för inbjudningskort och den enda i sverige jag hittade som var bra är www.thepaperstory.com

dom andra är från usa så som www.minted.com och www.paperdivas.com 

vilka tycker ni jag ska välja? 

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!