Skrivet 08 dec 2015 09:12
jag vill gärna vinna ringen till mitt bröllop nu när äntligen turen har vänt för mig :)
Min blivande man friade till mig i juni detta året och vi gifter oss traditionellt ett år senare :D
Min far insjuknade hastigt 2008 med stroke, högt blodtryck, vätska i lungorna, förstorat hjärta, föråldringar på hjärnan m.m. Efter sjukhusbesöket var inget sig likt, pappa blev aldrig "sig själv" igen. Han mejade med bilar innan den dag han fick åka in till sjukhuset, efteråt gick inte det längre. Han blev svag i vänster del av kroppen och vi 6st barn till honom fik hjälpa honom med det mesta. Det var jobbigt i början men man vande sig mer För var dag. År 2013 fick han åka in igen då han fick en TIA-attack och efter två veckor på sjukhuset fick han lungödem och vi blev inringda, när vi kom dit ligger han med massa slangar och säger "jag är pigg som en mört" o skrattar. Humor trots att han var så dålig :)
men sen.. Detta året i februari, 9 dagar efter hans 65års dag.. Blev vi inringda till hemmet han bodde på, jag var där var o varannan dag, då började han få en stroke, o ja märkte dagen innan att han borde åkt in efter vad personalen sa.. Men dom lugnade mig med att dom kollade till honom en gång i halvtimmen.. Iallafall så blev vi inringda då på grund av att han hade blivit sämre.. När jag kom in så såg jag att han började få en stroke o sa att han måste in direkt, ambulansen var på plats Pär lyssnade. Med tiden samma dag så blev det ännu sämre.. En enorm stroke. Jag ringde dagen efter innan jobbet 7.55 för o höra hur det var med honom.. O just i den stunden jag ringde in var sjuksköterskan inne hos honom o kunde inte ta samtalet o ringde upp mig 5 min senare o berättade att pappa inte fanns kvar längre.. Jag var så nära botten man kan komma!
..o så friar min bättre hälft i juni detta året och livet går uppåt. Jag trodde aldrig att jag skulle kunna må ens lite bra igen. Med detta sagt o med att min tur har vänt så skulle det inte vara fel att vinna ringen till bröllopet :D
måste tillägga att jag redan fått enormt många tips o massor av inspiration från er sida till bröllopet :)) klänning har jag beställt :D o lokal e bokad o planeras inför festen! :)