BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Tävlingar Starta ny tråd
04 dec 2015 14:01       37 svar    2880 klick

Jultävling: Vinn vigselring från Safira.se!

Christina BröllopsGuiden
Antal inlägg: 588
Loggade in: 04 sep 2019
Utloggad

1 VINNER: Vigselringen "Vega" av Schalins Ringar. Ringen är i 18K rödguld med 9 st briljanter WSI totalt 0,18 ct. Värde 6 898 kr. Från Safira.se, www.safira.se

TÄVLA SÅ HÄR: Kommentera nedan varför du vill vinna ringen! Tävlingen avslutas fredag 18 dec kl. 13. Vinnaren meddelas här samma dag och via e-post.

synnergren
Antal inlägg: 40
Loggade in: 04 aug 2019
Utloggad
Skrivet 04 dec 2015 17:21

Jag fångade min "man "en gång,men då slank han ur näven.Men om jag nu har ringen klar ,så har han ingen utväg :D Då slinker vi iväg och viger oss hos prästen!

chrpe
Antal inlägg: 94
Loggade in: 09 maj 2016
Utloggad
Skrivet 04 dec 2015 20:20

Jag är redan lyckligt gift, likaså min syster. Tyvärr blev hon av med sin vigselring på höstlovet. Vid utlandsresan valde hon att lämna ringen hemma för hon var rädd att den skulle bli stulen utomlands. Tyvärr var det helt tvärtemot, när de kom hem hade de plockat bort lost kring fönstret på ovanvåningens balkong och lyft ur rutan. Med sig fick de alla fina smycket, arvegods och hennes vigsel och förlovningsring. 

Hon blev så himla ledsen när hon kom hem, och jag förstår henne verkligen. Jag hoppas att jag som storasyster får ta hand om henne, blåsa på såret och plåstra om det genom att skänka henne denna ring. 

Man säger ju att efter regn kommer solsken, håller tummarna på ett soligt 18 december! 

Bjorkman
Antal inlägg: 1
Loggade in: 03 jun 2016
Utloggad
Skrivet 04 dec 2015 23:57

För fyra och ett halvt år sedan blev jag tillsammans med mannen med stort M. Efter ett halvår med pirr i magen varje gång vi sågs, nervositet och tankar enbart på honom blev det vi!

Imorse friade han. Han gick ned på knä vud frukostbordet med sonen i famnen och jag hade dottern i min och det kunde inte bli mer perfekt. Vi gifter oss i sommar, på vår årsdag.. det vore fantastiskt att få bära vackra Vega på ringfingret då.

Marie_36
Antal inlägg: 3
Loggade in: 02 sep 2016
Utloggad
Skrivet 06 dec 2015 10:46

Efter 15 år som förlovade och med två fantastiska barn kom jag hem efter en tuff dag på jobbet. Bordet va dukat med god mat och barnen satt med för att äta. Dottern gick och drog i pappa hela tiden och frågade när när när? Till slut kom han ut med en bukett med 15 röda rosor och med tåren i ögat och böjde sig ner på knä och ställde frågan. Mitt självklara svar va ju "JA!"

Dottern frågade varför vi grät, vi sa att man kan gråta av lycka och det va just det som vi gjorde. Då började även hon att gråta =)

Denna ringen hade passat perfekt nu när vi gnetar med vår budget.

Magda86
Antal inlägg: 11
Loggade in: 06 jun 2016
Utloggad
Skrivet 06 dec 2015 15:02

Efter 10 år tillsammans så gifter vi oss. Ett bröllop där vi vill bjuda nära och kära på en oförglömlig fest och gemenskap. Skulle vara underbart att få bära en så vacker ring som minne av denna dag.

Dallas
Antal inlägg: 181
Loggade in: 03 jun 2019
Utloggad
Skrivet 07 dec 2015 14:58

Skulle vara fantastisk att vinna, den är verkligen vacker :) Den skulle glittra fint på mitt finger! Hoppas jag vinner så blir julen den bästa någonsin!

lindamjuhl
Loggade in: 07 dec 2015
Utloggad
Skrivet 07 dec 2015 16:12

Jag och min fästman har planerat att gifta oss augusti 2017,tyvärr för 2månader sen fick min mamma beskedet att hon har cancer i levern som spridit sig till lungor och njurar och har nu fått domen att hon kommer leva mellan 5mån till 2år till. Min mamma är min bästa vän, hon är den jag ringer till om allt och hon är världens mest fantastiska mormor. Jag behöver inget stort fint bröllop, bara jag får dela den med dom jag tycker mest om så nu blir det ett litet bröllop i början på nästa år då ekonomin inte räcker till så att vinna denna ring skulle hjälpa massor så vi kan lägga pengarna på det andra som också kostar. Kram

sandrahaag
Loggade in: 31 jan 2016
Utloggad
Skrivet 07 dec 2015 16:42

Jag och min nu blivande man har varit tillsammans från att jag var 15 år. Jag har hittat mannen i mitt liv och vi ska nu efter 10 år gifta oss! Hade varit underbart att få en otroligt fin ring som pricken över i:et!😃❤️

sanidaceric
Loggade in: 12 jun 2016
Utloggad
Skrivet 07 dec 2015 17:16

Vi har tänkt att använda förlovningsringarna som vigselring för vigselring är något som inte finns med i våran budget så det hade varit lite kul att faktiskt få en vigselring som inte är både förlovning- och vigselring.

Celia82
Antal inlägg: 2
Loggade in: 07 jan 2016
Utloggad
Skrivet 07 dec 2015 17:18

När jag nästan gett upp hoppet om att hitta någon som "står ut" med mig och min ryggsäck så stod Han plötsligt där; 

mannen som nästan villkorslöst älskar mig, stöttar mig, grälar på mig när det behövs, hjälper mig, tröstar mig, ger mig livslust, lyssnar på mig och bara  sitter tyst tillsammans med mig när det behövs. 

Vår vardag är inte lik någon annans, och han har offrat mycket för min skull. Trots allt jobbigt som följer med mig älskar han mig. I våras friade han till mig, och jag svarade JA! I augusti ska vi gifta oss.

Vår bröllopsbudget är tight, vi kommer inte att ha råd att ha ett stort och glittrande bröllop.. Och egentligen bryr vi oss inte om vi inte kan ha den största tårtan, den finaste klänningen eller de finaste smyckena. Vi kommer att gifta oss ändå. Vi älskar varandra ändå.

Men tänk ändå om jag en gång skulle få känna mig som den prinsessa han säger att jag är.  Åh, vad jag vill ha den där ljuvliga ringen! 

Lisnilsson
Loggade in: 30 apr 2016
Utloggad
Skrivet 07 dec 2015 17:45

Efter 10 år ihop så har vi äntligen fått tummen ur, så den 7 maj är det dags. Så det skulle va super med en sådan här fin vigselring på sitt finger hela livet! 

ThereseMagnus
Loggade in: 30 mar 2016
Utloggad
Skrivet 07 dec 2015 17:47

Jag och min blivande man har varit tillsammans sedan -98 och förlovade sedan -99... Men han har alltid sagt att det räcker med det... Så jag hade förlikat mig med idén om att aldrig få gifta mig... Men så på alla hjärtans dag i år så friade han: han sa att han ville visa hela världen hur mycket han älskar mig... Denna ring har vi tittat på som vigselring och båda två föll för dels elegans och enkelhet! Tänk att jag äntligen ska få gifta mig!! Hoppas jag vinner för på ett eller annat sätt så blir det den ringen ändå!!!😍💍

torpan75
Utloggad
Skrivet 07 dec 2015 18:28

Jag vill vinna för nu tycker jag det är dax för att gifta oss.. 23 år och 3 förnyade förlovningar med samma man.....

Nicole86
Utloggad
Skrivet 07 dec 2015 18:36

Åh sedan jag va liten har jag drömt om att gifta mig. Ha den största och vackraste kläning och kunna välja den finaste ring. Gifta mig i kyrkan. Jag och sambon har inte dela denna dröm men jag har nu lyckats övertala honom att gifta sig i kyrkan, kläningen är fin men kanske inte riktigt som i mina drömmar så med denna tävling kanske kan jag skaffa mig ringen som Jag har drömt om. 

majblomma
Utloggad
Skrivet 07 dec 2015 18:40

När jag och min man gifte oss i april 2012 hade jag köpt precis den här ringen - Vega. Jag älskade den - det var min drömring. Jag tyckte att den kanske var lite stor men lade inte så stor vikt vid det (det borde jag ha gjort med facit i hand).

Några månader senare åkte vi på bröllopsresa till Kroatien och vi badade och hade det mysigt! Men där gled ringen av mitt finger och finns nu någonstans på Adriatiska havets botten till min stora sorg.

Familjen har utökats och då vi bara har en full inkomst så har vi inte haft råd att ersätta ringen. Jag skulle bli överlycklig om jag vann ringen och återigen fick bära Vega - som ett bevis på kärleken till min underbara man. 

Bullskii
Loggade in: 24 jun 2017
Utloggad
Skrivet 07 dec 2015 19:00

Då grundaren till Schalin var en bekant till familjen har jag besökt platsen i Östersund där schalins ringar tillverkas. Första gången var jag 8 år gammal och då sa jag att den dagen jag gifter mig ska det vara en schalin-ring. Nu är stunden kommen och ingen hade blivit mer lycklgia än lilla jag om jag fick ha en ring från schalins på mitt finger :)   

paskovski
Loggade in: 28 jun 2016
Utloggad
Skrivet 07 dec 2015 19:11

Ååhhh vilken tävling ✊✊✊ 

ska gifta oss i sommar och jag har verkligen kollat runt massor och provat hur många ringar som helst. Tycker att det är sååååå svårt då jag normalt inte använder smycken. Men till slut hittade jag Schalins och exakt denna modellen och blev kär. Nu riktigt längtar jag tills jag får lov att ha denna på mitt finger 💍

.

om jag vann denna skulle jag utan tvekan börja gråta av lycka. Just nu är det nämligen väldigt tveksamt om vi kommer ha råd med en ring överhuvudtaget då jag nog dessvärre kommer att bli arbetslös inom kort 🙈 I värsta fall får vi ta en billig silver ring. Men tänk tänk tänk om jag har turen på min sida ✊✊✊✊✊✊

Reeebus
Utloggad
Skrivet 07 dec 2015 19:21

Jag och min sambo har pratat länge om att gifta oss. Vi träffades den 13 juli 2007. Det var verkligen kärlek vid första ögonkastet! Vi blev ett par den 30juli. Vi förlovade oss den 16 juni 2008 på en solterass i Spanien. Så ja vi borde gift oss för längesen!  Vi har en son på 2 år som heter Melvin. Vi bor på landet i ett litet hus mitt ute i skogen som vi köpte 2014.  Att få ihop pengar till ett bröllop märker vi kommer att ta lång tid i vår familj även fast vi försöker spara ihop till ett fint och enkelt bröllop.  Vi känner att vår son och våra framtida barn ska ha en trygg familjeframtid ifall nått skulle hända oss.  Den här ringen är verkligen en dröm ring! Vill verkligen ha den! Så nu håller jag verkligen alla tummar och tår på att den kan bli min och att vårat bröllop kan bli av i sommar.

Emce88
Loggade in: 06 sep 2016
Utloggad
Skrivet 08 dec 2015 09:12

jag vill gärna vinna ringen till mitt bröllop nu när äntligen turen har vänt för mig :)

Min blivande man friade till mig i juni detta året och vi gifter oss traditionellt ett år senare :D

Min far insjuknade hastigt 2008 med stroke, högt blodtryck, vätska i lungorna, förstorat hjärta, föråldringar på hjärnan m.m. Efter sjukhusbesöket var inget sig likt, pappa blev aldrig "sig själv" igen. Han mejade med bilar innan den dag han fick åka in till sjukhuset, efteråt gick inte det längre. Han blev svag i vänster del av kroppen och vi 6st barn till honom fik hjälpa honom med det mesta. Det var jobbigt i början men man vande sig mer För var dag. År 2013 fick han åka in igen då han fick en TIA-attack och efter två veckor på sjukhuset fick han lungödem och vi blev inringda, när vi kom dit ligger han med massa slangar och säger "jag är pigg som en mört" o skrattar. Humor trots att han var så dålig :)

men sen.. Detta året i februari, 9 dagar efter hans 65års dag.. Blev vi inringda till hemmet han bodde på, jag var där var o varannan dag, då började han få en stroke, o ja märkte dagen innan att han borde åkt in efter vad personalen sa.. Men dom lugnade mig med att dom kollade till honom en gång i halvtimmen.. Iallafall så blev vi inringda då på grund av att han hade blivit sämre.. När jag kom in så såg jag att han började få en stroke o sa att han måste in direkt, ambulansen var på plats Pär lyssnade. Med tiden samma dag så blev det ännu sämre.. En enorm stroke. Jag ringde dagen efter innan jobbet 7.55 för o höra hur det var med honom.. O just i den stunden jag ringde in var sjuksköterskan inne hos honom o kunde inte ta samtalet o ringde upp mig 5 min senare o berättade att pappa inte fanns kvar längre.. Jag var så nära botten man kan komma! 

..o  så friar min bättre hälft i juni detta året och livet går uppåt. Jag trodde aldrig att jag skulle kunna må ens lite bra igen. Med detta sagt o med att min tur har vänt så skulle det inte vara fel att vinna ringen till bröllopet :D

måste tillägga att jag redan fått enormt många tips o massor av inspiration från er sida till bröllopet :)) klänning har jag beställt :D o lokal e bokad o planeras inför festen! :)  

Snowbrigade
Loggade in: 03 sep 2016
Utloggad
Skrivet 08 dec 2015 11:51

Enda sedan barnsben har jag
längtat efter min bröllopsdag.
Min farmor har berättat att jag alltid ville stå
utanför skyltfönstret och titta på
brudklänningarna och berätta om vilken jag ville ha
den dagen när jag skulle säga "JA".
Åren dem gick och jag träffade den
som ska få ta bort prickarna från ordet "män"
Nästa sommar ska jag äntligen få bli brud
stå "inför denna församling och Gud"
Få gifta mig med den jag älskar mest
och sen fira kärleken med stor fest
Just nu jag lever på CSN och föräldrapenning
och det är inte billigt med lokal, mat och brudklänning
så jag gifter mig med temporär vigselring
den är billigt tingeltangel och blingbling
Om jag vinner denna ring från Safira
kan kärleken efter bröllopet låta spira
Jag får en ring att direkt gravera
med våra namn och datera.
Jag slipper ringen ersätta
och inte heller behöver pengar sprätta
Så om jag vann denna skönhet med briljanter och rödguld
skulle jag för evigt stå er i tacksamhetsskuld,
vara lycklig för mer än min äkta man
utan även för att jag hade en ring som var så grann.
Om jag i denna fantastiska tävling har röta
kommer mina kinder av lyckotårar bli blöta.
Detta vackra fingersmycke
är precis i mitt tycke!
Nu vill jag bara uttrycka
att jag till alla hälsar lycka
Må bäste man eller kvinna
denna vackra ring vinna!

Haren
Loggade in: 10 dec 2015
Utloggad
Skrivet 08 dec 2015 13:04

Jag friade den 29 Februari 2012, då var det skottår och tillåtet att fria som tjej.

Han blev glad och svarade Ja, men ville vi skulle vänta lite. Tradionellt tyckte jag att vi skulle gifta oss inom ett år, men det året har gått och ett år till.....Frågan är hur länge ska jag vänta???

Att vinna ringen är nog anledning till att det ska bli av.

aaerika
Loggade in: 08 jan 2016
Utloggad
Skrivet 08 dec 2015 21:01

Jag valde kärleken framför jobbet med tanken "hellre fattig med dig än rik utan" och det är den största vinst jag någonsin vunnit, den enda gången jag vunnit faktiskt. Vi har fortfarande varandra och planerar nu bröllop till sommaren. Att vinna ringen skulle betyda mycket. Dels för att den passar perfekt med min förlovningsring som också är från schalins och dels för att spara pengar alternativt fördela budgeten på annat sätt.

Jag håller tummar och tår samtidigt som jag önskar mig själv och alla andra lycka till :)

Brasse22
Loggade in: 04 jan 2016
Utloggad
Skrivet 09 dec 2015 13:29

Hennes drömklänning hänger i garderoben och väntar,
det är mysigt att se när hon på dörren gläntar.
Det pirrar i magen av spänning,
tänk att jag snart ska få se henne i brudklänning.
Nu saknas ett vackert kärleksbevis till hennes skrud,
med Vega från Schalins vill jag överraska min brud!

Vilken grym julklapp det vore... God Jul!

SimonSvensson
Loggade in: 20 dec 2015
Utloggad
Skrivet 09 dec 2015 22:27

Jag friade till min flickvän igår. Vi har varit tillsammans i 7 år (förlovade i 4.5 år), har 4 gemensamma barn. Blev räddar ganska tidigt och det var inget planerat med första pojken. Jag var arbetslös och sambon var vikarie. Vi har alltid löst saker och ting och aldrig haft "extra pengar" över utan har lagt alla pengar på våra barns bästa. Nu har jag jobb och hon är mammaledig. Förlovning var underbar med simpla silverringar oxh en riktigt mysig dag och kväll. Det Skulle vara fantastisktatt få vinna denna läckra ringen till min sambo då jag egentligen aldrig har kunnat "ge henne det där lilla extra". Hon skulle gråta floder av lycka. Så nu håller jag alla tummar och tår för att jag blir vinnaren och kan överraska henne. God jul önskar Simon 

festisanna
Antal inlägg: 9
Loggade in: 05 aug 2019
Utloggad
Skrivet 10 dec 2015 15:31

Jag och min man gifte oss förra året men på grund av budgetprioriteringar valde vi bort att köpa "riktiga" vigselringar och hade enkla silverringar från en lokal hantverkare bara för att ha något under vigseln. Hade varit så roligt att kunna få till en vacker och tidlös ring att bära dag ut och dag in och som man gärna visar upp istället för silverringen som oftast ligger hemma.

starwin
Loggade in: 12 jun 2016
Utloggad
Skrivet 10 dec 2015 16:54

Det finns så många som vill ha denna underbara ring och som har både den ena och den andra orsaken. Jag behöver egentligen inte en så fin ring, för jag har världens finaste framtida man. Men i augusti när vi gifter oss, hade det så klart varit kul att ha en ring som matchar mina glittrande ögon, när han - världens snällaste, roligaste, godhjärtade, fina och hårt arbetande mannen äntligen blir min man. Bingo på handen - blind i hjärtat 💕

mrsP
Antal inlägg: 6
Loggade in: 30 aug 2016
Utloggad
Skrivet 11 dec 2015 11:34

Min fästman friade till mig för en månad sedan, det var den bästa dagen i mitt liv då vi har behövt kämpa i 2 år innan vi kunde bli ett officielt par pga olika bakgrunder och religioner. Det har varit en kamp men när han friade grät jag både av lyckan över att få dela kommande år (hela mitt liv) med den jag älskar men också för att jag är stolt över att vi tog oss igenom denna kamp om att få vara tillsammans.

Det enda problemet är att han friade med tom ask med hoppet om att han ska kunna ge mig en vacker ring en dag då vi båda har det knapert just nu. 

Glädjen i hans ögon om vi skulle vinna denna skulle toppa allt i världen. 

Dessi87
Loggade in: 15 jan 2019
Utloggad
Skrivet 16 dec 2015 10:50

efter några år med massor sorg och rädsla pågrund av en svår operation så träffade jag min blivande man. Han kom men en lycka och glädje som är svår att beskriva. vi har nu får ett underbart barn tillsammans. Så nu planerar vi ett bröllop den 16 juli 2016. Att vinna skulle hjälpa oss ganska mycket på vägen till det brömbröllop vi vill ha. Nu när man är mammaledig med inte den bästa ekonomin.  

att kunna säga till honom att ringen är klar att vi har vunnit den, skulle ge tillbaka all lycka han har get mig💕

emiliealand
Loggade in: 18 jul 2016
Utloggad
Skrivet 17 dec 2015 12:16

Efter 5 underbara år tillsammans med 2 fina friska pojkar ska vi äntligen bli man och hustru. Vi 2 mot världen. Finns inget som stoppar oss nu!

En ring skulle underlätta vår budget :) Hoppas på lycka!

Aug17
Loggade in: 04 jun 2017
Utloggad
Skrivet 17 dec 2015 14:58

Min sambo är numera min fästman! I många år har jag drömt om att gifta mig och jag påbörjade min "bröllopsbok" i tidig ålder. Där samlade jag alla tips och råd inför bröllopet och bilder på olika klänningar etc. Men efter att ha blivit bränd en gång för mycket så slängde jag bort boken i tron om att aldrig bli gift... Så en dag så stod han där! Mannen i mitt liv! Nu ett par år senare har han friat till mig och jag kommer äntligen bli gift! :-) Ringen från safira skulle passa perfekt då jag har tittat på just den modellen!

lad11
Loggade in: 17 dec 2015
Utloggad
Skrivet 17 dec 2015 19:35

Singel som gillar Schalins ringar
redan nu vigselringen tingar. 
Planera bröllopsfestmusiken går
drömt om den stora dagen många år.
Så i väntan på att jag träffar rätt
har jag redan ringen utsett.
Äkta kärlek i rödguld och 18 karat
ackompanjerad av tänkvärt citat.  
Briljanter i överflöd - en ädelstensmenuett
strålar i kapp med min vackra brudbukett.
När jag fram till altaret skall stega
gör jag det tillsammans med "Vega".
För den kräsne individen
välj helst Safira Sweden!

Stallkatten
Antal inlägg: 68
Loggade in: 18 dec 2015
Utloggad
Skrivet 18 dec 2015 03:18

För att livet har lett oss just hit, till denna stund, då vi vill dela allt. Tänk så fantastiskt, i detta oändliga universum, att just vi två ska få finnas till samtidigt och dela en kärlek som är så evinnerligt stor, en kärlek bortom tid och rum, och som jag hoppas kommer finnas kvar som ett eko i universum långt efter att vi gått till ro.

För att fira denna kärlek ska vi bli man och hustru, och jag vill att just denna vackra ring ska få hylla vår kärlek idag och alla andra dagar som kommer efter!

Muskelparet
Loggade in: 05 aug 2016
Utloggad
Skrivet 19 dec 2015 12:29

Hej! 

Jag skulle gå på bio med min vän i solna.

vi hade tydligen fått platser längst fram i salongen, vilket var sådär eftersom man blir i princip skelögd av det! ;)

reklamen rullade igång och i början trodde jag att det jag såg var en kommunal reklam eftersom det visades massor av uteställen, gym och annat runt om i sollentuna. Tills....

en bild på min och min sambos renovering från vårt hus kom upp på duken.

filmen var tillängnad mig. Den här filmen har min Kära Johan gjort. Han har åkt runt till alla ställen vi var på när vi träffades, åkte till min familj och filmade dem, mina vänner och slutligen ser jag på duken att han är utanför salongen och påväg in där vi sitter.

tårarna sprutar och han kommer in på salongen och berättar med tårandes ögon att han älskar mig och att han vill leva resten av sitt liv med mig.

jag lyckas kippa fram ett JA och grät och grät (glädjetårar ;))

Hela min familj och hans familj stod utanför bion och bjöd på champagne och glädjerop.

thats my story!

/Lycklig blivande Brud :)

Celia82
Loggade in: 07 jan 2016
Utloggad
Skrivet 22 dec 2015 07:17
Muskelparet SKREV DEN 19 dec 2015 12:29 FÖLJANDE:

Hej! 

Jag skulle gå på bio med min vän i solna.

vi hade tydligen fått platser längst fram i salongen, vilket var sådär eftersom man blir i princip skelögd av det! ;)

reklamen rullade igång och i början trodde jag att det jag såg var en kommunal reklam eftersom det visades massor av uteställen, gym och annat runt om i sollentuna. Tills....

en bild på min och min sambos renovering från vårt hus kom upp på duken.

filmen var tillängnad mig. Den här filmen har min Kära Johan gjort. Han har åkt runt till alla ställen vi var på när vi träffades, åkte till min familj och filmade dem, mina vänner och slutligen ser jag på duken att han är utanför salongen och påväg in där vi sitter.

tårarna sprutar och han kommer in på salongen och berättar med tårandes ögon att han älskar mig och att han vill leva resten av sitt liv med mig.

jag lyckas kippa fram ett JA och grät och grät (glädjetårar ;))

Hela min familj och hans familj stod utanför bion och bjöd på champagne och glädjerop.

thats my story!

/Lycklig blivande Brud :)

Vilket underbart frieri! 💕

Brasse22
Loggade in: 04 jan 2016
Utloggad
Skrivet 22 dec 2015 14:37
Christina BröllopsGuiden SKREV DEN 22 dec 2015 14:13 FÖLJANDE:

TÄVLINGEN ÄR AVSLUTAD!

Stort grattis till: Brasse22

Vi kontaktar dig i mellandagarna!

STORT tack... vilken julklapp! God Jul.

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!