BröllopsGuiden
19 jan 2016 09:49       3 svar    2532 klick

Brudklänning - Tips på butik/hemsida.

MiracleTear
Antal inlägg: 1
Loggade in: 26 jul 2016
Utloggad

Hej, 
Jag ska gifta mig i slutet av Juli i år och håller på att söka efter en brudklänning. Vårt bröllop kommer att vara ute på en gräsmatta och ha ett bohemiskt tema. Jag är ute efter en enkel klänning med spets/virkat material. Helklänning, figurnära men ändå så att man kan gå/dansa utan problem. Jag söker en klänning som inte är för öppen i ryggen och som har axelband. Jag bor i Stockholm och har storlek 36 - 175 cm lång. 

Jag vill inte att klänningen ska "se billig" ut och inte alls vara för pösig med massor av tyg. Min budget är mellan 3000-5000 kr. Jag kan absolut köpa en kinakopia om den är professionellt och snyggt gjord. Kan nämligen tänka mig att lämna in kläderna till en sömmerska i efterhand om klänningen inte skulle passa som handen i handsken. Det enda kravet jag har är att man ska kunna lämna tillbaka klänningen om man allt förmodan inte tycker om slutresultatet. Frakt och eventuella tullavigfter är inget problem. Jag kan också tänka mig att hyra en klänning. 

Jag har kärat ner mig i Maggie Sottero's klänningar men vill inte lägga ner de pengarna på en äkta. Denna klänning här under är verkligen min drömklänning (dock skulle jag önska att den inte var lika tajt och hade axelband)

Är det någon som kan rekommendera en butik/hemsida/klänning som skulle passa min budget och mina önskemål? Tack på förhand!

Tea83
Antal inlägg: 1
Loggade in: 15 jul 2016
Utloggad
Skrivet 15 jul 2016 01:16

Jag tog mod till mig och beställde från http://m.vbridal.com/se/

jag är sååå glad att jag gjorde det! jättefin kvalitet! 

Mått beställde den, men hade tagit till lite för mycket över höfterna så en bekant som är sömmerska ska sy in den lite åt mig, hon vart oxå imponerad över hur välsydda den va! 😊👍

lycka till!

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!