Sviken
Hej!
Om exakt två veckor idag gifter jag mig. All planering är äntligen klar och nu var tanken att kunna slappna av och bara njuta innan stora dagen. Men igår fick jag världens käftsmäll:
Igårkväll fick jag världens deppigaste sms av min pappa angående hans ångest här i livet. I smset skrev han att han inte vet om han tänker komma på bröllopet eller inte.
Jag svarade vänligt "Jag förstår. Dock behöver vi veta imorgon söndag så att vi kan ringa hotellet och meddela att vi blir två personer mindre, då det är en pengafråga om ni inte kommer!"
Från att ha skickat det smset så bröt jag ut i gråt och kände mig väldigt sviken. Kan han inte offra sig för sin första dotters bröllop? Kan meddela att han inte hört av sig efter det smset och vi börjar bli stressade eftersom vi då behöver justera om bordsplaceringen, ändra beställning på mat och dryck.
Nu till den andra saken: Vi har klädkod mörk kostym. Min syster skrev att hon tänker komma i jeans och tröja för att hon inte pengar till kläder. Kan påpeka att hon är ute och festar varje dag då hon har alkoholproblem (Pengarna går till annat alltså).
Känner mig så enormt ledsen och vet inte vad jag ska göra.
Vad skulle ni ha gjort i min situation?