BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Vigsel Starta ny tråd
02 apr 2016 13:44       7 svar    2187 klick

Ni som gifter Er utomhus

fasjstrm
Antal inlägg: 11
Loggade in: 12 maj 2016
Utloggad

Hej alla utomhuspar!

Tänkte höra hur Ni funderar kring underlaget när Ni gifter Er utomhus. Det kan ju vara ganska knöligt att gå med klackar på ett ojämnt eller mjukt underlag, tex en gräsmatta. Samma sak att ställa ut stolar till gästerna på ett sådant underlag. Hur tänker Ni? Bryr man sig om det? Har man ett annat underlag? Hur löser man situationen.

Ha en fin dag!
Fanny

AnnaOlof
Antal inlägg: 4
Loggade in: 11 apr 2016
Utloggad
Skrivet 27 jun 2016 08:20

Hej,

Vi ska gifta oss på gräsmatta och det vet alla gäster, så om de vill gå försiktigt med klackar eller om de har ombyte - det får de göra som de vill. Har själv varit på bröllop där det var både gräs och grus, jag löste det genom att bära skor med platt sula :) På så sätt hade jag heller inte ont i mina fötter när kvällen var slut!

Lycka till! :)

Author7
Antal inlägg: 6
Loggade in: 24 jul 2016
Utloggad
Skrivet 24 jul 2016 02:46

Jag vill gifta mig på en strand när havet men  har nog aldrig tänkt på det där med skor. Jag tänkte mest att vi kunde ha ett utomhustält utifall det skulle bli en skur Wink 

Luttis1
Antal inlägg: 5
Loggade in: 21 okt 2016
Utloggad
Skrivet 20 aug 2016 11:24

vi kommer gifta oss i trädgården och jag kommer ha finare ballerina på mig samt skriva i inbjudan att vigseln kommer ske utomhus :)

Brollopstokigbrud
Antal inlägg: 3
Loggade in: 02 apr 2018
Utloggad
Skrivet 19 sep 2016 17:29

Vi pratar också om utomhusbröllop. Vi pratar om partytält att ha middag och dans i, så vi tänker att festen kommer mestadels vara i tältet. Då tänkte vi hyra ett tillhörande trägolv, för jag har tänkt samma tanke som du med klackar och nedtrampad gräsmatta som kommer bli förstörd. Det är en lösning :)

Frallebullens
Antal inlägg: 2
Loggade in: 01 sep 2016
Utloggad
Skrivet 25 sep 2016 17:58

Jag gjorde det! Jag hade en tjockare klack och det gick jätte bra, och jag har sällan klackskor :)

Suz92
Antal inlägg: 3
Loggade in: 12 jan 2019
Utloggad
Skrivet 25 sep 2016 18:32

Men jag har en fråga då jag vill också gifta mig utomhus, vart hittar ni ställen där ni kan lägga tält o sånt? :) 

Luttis1
Antal inlägg: 5
Loggade in: 21 okt 2016
Utloggad
Skrivet 26 sep 2016 16:54

Vi kommer gifta oss i mina föräldrars trädgård på landet, stor trädgård :)

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!