BröllopsGuiden
24 maj 2007 22:09       20 svar    13409 klick

En annorlunda gästbok

maraso
Antal inlägg: 37
Loggade in: 15 jul 2008
Utloggad
Hej!

Vi har diskuterat hemma om att göra en annorlunda gästbok och nu undrar jag hur ni skall jag göra med era gästbokar ifall ni kommer att använda sådana?

Vi kommer att ha en polaroidkamera var de kan knäppa en bild på sig själv och sedan sätta den i boken och skriva någonting om sig själva och hälsa till oss ifall de vill.

En vännina kom med ett förslag med fingerfärger, men jag tror att det blir lite vål kladdigt fast man kan tvätta enkelt bort fingerfärgen. Vad tycker ni om iden?
högbergs
Antal inlägg: 155
Loggade in: 13 feb 2008
Utloggad
Skrivet 24 maj 2007 23:53
Vad ska man göra med fingerfärgerna??
Vi ska inte ha någon gästbok... Vi kommer ha lappar vid varje plats där varje gäst får skriva sin hälsning. Sedan ansvarar våra värdar för att ta foto på varje gäst... Och till sist sätter vi in detta i vårat bröllopsalbum. Hälsningen o kortet bredvid varandra...
Nasse
Antal inlägg: 33
Loggade in: 08 aug 2009
Utloggad
Skrivet 25 maj 2007 07:39
Hej

Min bror gifter sig i sommar och dom ska ha en video kamera för gästerna där dom får spela in en hälsning till brudparet.

Det är också en schyst grej om man får tillgång till en video kamera.
Tess&mark
Antal inlägg: 227
Loggade in: 03 sep 2013
Utloggad
Skrivet 25 maj 2007 09:25
JAg funderar på att rigga upp ett stortpapper däralla kan rita någon hälsning så kanske man kan göra det som någon slags tavla, känner en som gjorde det o dtblev jättelyckat
Bernadett
Antal inlägg: 149
Loggade in: 09 apr 2008
Utloggad
Skrivet 25 maj 2007 09:43
Jag ska ha som "högbers" skrev. En liten kuvert med en liten lapp i , där de kan skriva hälsningar och under kvällen lägga i en låda som vi ska ha framme. På kuvertet kan de även skriva när de vill att vi ska öppna hälsningen. Senare ska vi göra en bröllopsbok med bilder från engångskameran, hälsningarna o.s.v....Den lådan dit de kan slänga ner hälsningarna kommer bara ha en liten öppning, kommer vara vitt med lila band runt. Där kommer vi samla alla notiser, små kuvert samt pengar o liknande de vill ge oss, för drinkar o som presenter. Det är vad vi har kommit på.....................
fru_2009
Antal inlägg: 31
Loggade in: 16 nov 2008
Utloggad
Skrivet 01 jun 2007 11:05
Vi funderar på att göra en annorlunda tolkning av det där med gästbok.

Vi kommer ställa ut någon slags skål/större vas av glas på ett bord. Där kommer vi även lägga ut små lappar med tillhörande kuvert, och pennor till. Där kommer lappar, kuvety och pennor vara i samma färger som vårt färgtema.

Sedan får gästerna skriva hälsningar på lapparna och lägga i skålen, så ska vi själva efter bröllopet fixa ihop något roligt med lapparna.
Det känns som en rolig idé och man slipper stå med en halvtom gästbok. =)

högbergs
Utloggad
Skrivet 02 jun 2007 08:27
Smart fru_2009! Vi skall ha lösa lappar som ligger vid varje pkats, ja det skrev jag ju tidigare. Men smart och snyggt att ha en skål där man samlar upp alla! :)
Neaneon
Antal inlägg: 173
Loggade in: 17 sep 2007
Utloggad
Skrivet 06 jun 2007 17:30
Nu har jag pillat färdigt med vår gästbok. Det blev en brun ringpärm från Ordning & Reda som jag fyllt med både vita och svarta blad. Efter bröllopet fyller vi på med foton och andra minnessaker.
heart
Antal inlägg: 2
Loggade in: 12 jul 2007
Utloggad
Skrivet 12 jul 2007 00:27
Hej,
vi ska ha små fyrkantiga canvastavlor (10x10cm) som vi köpt på Systrarna Grene. Dem lägger vi ut på borden tillsammans med färgpenor som går i vårt färgtema (olika gröna och mörkbrunt). Dem får gästerna skriva eller rita på under kvällen. Sedan säter vi den samman till en eller flera tavlor och ramar in. Ha det gott/A
Visa
Antal inlägg: 75
Loggade in: 26 feb 2009
Utloggad
Skrivet 12 jul 2007 12:45
Vilka roliga och fina ideér, jag har inte kommit så långt i planneringen än men jag vill absolut ha en fin gästbok jag med. Det blir så fint när man spinner vidare på sitt färgtema :)
daisy
Antal inlägg: 89
Loggade in: 24 aug 2007
Utloggad
Skrivet 12 jul 2007 18:24
Ja, fina och roliga idéer helt klart!!! Och ännu en grej som jag viiiiill ha känner jag och som därför alltså måste lägga till på den nu vääääldigt långa listan på allt som inte är klart!!!

Hej å hå, kämpa på! :-)
gogoli83
Antal inlägg: 14
Loggade in: 16 aug 2007
Utloggad
Skrivet 12 jul 2007 18:41
Hej!
Vi kommer att göra som Maraso!

Ha en polaroidkamera med en gästbok som gösterna får fylla i, snabbt, enkelt och personligt!
högbergs
Utloggad
Skrivet 13 jul 2007 18:20
Kan bara tala om att det vi gjorde med "gästboken" so jag beskrivit här innan var en total succé!! Alla utom en skrev!! Det e nog rekord tror jag??! Har varit ansvarig för gästböcker vid andra bröllop o man får verkligen tjata på folk o ändå skriver de inte! Absolut inte i denna utsträckning iallafall. Dessutom tyckt gästerna att det va roligt, som att skriva ett vykort till oss. Värdparet gick sedan runt och förevigade alla på bild så snart kan jag sätta in bild bredvid hälsning i fotoalbumet. Det blev mycket varierande och personliga meddelanden! :)
gerberan
Antal inlägg: 25
Loggade in: 08 jan 2013
Utloggad
Skrivet 01 feb 2008 09:06
Jag var på ett bröllop för några år sen, där det i festprogrammet låg ett papper, som varhe gäst skulle fylla i. Man fyllde i namn, relation till brudparet, roligaste minnet från festen, snyggast klädd av gästerna (den kategorin vann jag ;) ) "fria ord till brudparet" osv osv. Ungefär som den fär Bröllopsboken någon tipsade om tidigare här, förutom att brudparet hade själv knåpat ihop de frågor de ville ha. Framåt kvällen så plockade toastmastern in allas papper och så band Brudparet ihop dem senare o hade en jätterolig gästbok sen hemma :)
Det fanns pennor på alla borde, förresten :)
bic
Antal inlägg: 247
Loggade in: 09 aug 2012
Utloggad
Skrivet 12 apr 2008 14:10
c&c är det en sådan här kanske du är ute efter...

Bröllopsboken : en fyll-i-bok för gästerna 163 kr
http://www.adlibris.se

direkt ur deras köpvilkor, Som privatperson kan du välja leverans med Schenker Privpak/B-post, och får då dina böcker levererade helt fraktfritt. Om du föredrar leverans med Posten/A-post är fraktavgiften endast 19 kronor per beställning. Fraktavgiften gäller per order oavsett antal böcker i beställningen. Vi tar inte ut några fakturerings- eller serviceavgifter.
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!