BröllopsGuiden
21 apr 2016 11:20       2 svar    3347 klick

Brudkrona

Tomgirl
Antal inlägg: 2
Loggade in: 21 apr 2016
Utloggad

Hej

Jag ska ha brudkrona. Den är tydligen jättetung. Jag funderar på att bara ha den på själva vigseln och sedan ersätta den med nån blomma eller nått men är rädd att hela frisyren förstörs... Kronan måste ju fästas i håret. Har någon erfarenhet eller tankar kring detta att dela med sig av?

LenaBerg
Loggade in: 27 apr 2016
Utloggad
Skrivet 27 apr 2016 17:22

Hej! Det finns ju olika modeller av brudkronor. Det finns även dom som inte är så tunga och känns obehagliga, som du skriver så kan frisyren förstöras om du tar av den .. eller så kan du be om en frisyr som inte skulle kunna förstöras när du tar av kronan :) ett annat tips är att du inte har krona utan har slöjan fastsatt på bakre delen av håret om du ska ha uppsatt hår..

Tomgirl
Loggade in: 21 apr 2016
Utloggad
Skrivet 29 apr 2016 21:56

Tack för svaret LenaBerg.

Jag kommer att ha den krona som hör till kyrkan vi viger oss i. Den är tung vad ajg förstått men jag har alltid velat ha en krona om/när jag gifte mig. Jag kommer inte ha slöja alls. Jag har nu köpt en tygblomma ooch pratat med frisören. Vi ska försöka göra nån slags frisyr där jag kan ta bort kronan... tror den fästs med små öglor under, det följer med speciella nålar. Vaktmästaren på kyrkan var inte säke rpå hur folk brukade göra för den lånas ut så sällan (kronan alltså)...

Ska bli spännande. Hoppas vi fixar det. Finns väldigt få bilder på folk som har riktiga brudkronor på sig på bröllopsfoton på nätet... :/ Jag tycker iaf d är fint å när det finns en fin krona å låna så är det ju roligt om den blir använd :)

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!