BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Vigsel Starta ny tråd
26 jun 2016 19:53       7 svar    2179 klick

Juni 2017

CissioFredrik
Antal inlägg: 8
Loggade in: 06 nov 2016
Utloggad

Hej! Vi har vårt bröllop i Juni nästa sommar, lite tidigt kanske men det känns jättekul att börja planera redan nu :) Någon mer som ska gifta sej nästa sommar? Kul att bolla ideer med :)

emmasbrollop
Antal inlägg: 2
Loggade in: 20 sep 2017
Utloggad
Skrivet 16 aug 2016 16:12

Vi gifter oss den 22 juli i Stockholm. Vi har bokat ett ställe där vi ska ha vigsel med efterföljande middag och fest. Vi vill gifta oss borgerligt och jag har börjat ta kontakt med några vigselförrättare, men det var svårare än vad jag trodde (särskilt med tanke på att vi gifter oss mitt i semestertider). Så om det är någon som har tips gällande vigselförrättare i Stockholm - hit me!

Hur ska ni gifta er?

CissioFredrik
Utloggad
Skrivet 31 aug 2016 21:17

Vi gifter oss i kyrka, mej spelar det egentligen ingen roll men min kille tycker det ska vara "klassisk vigsel" :) Vi är från Kungsbacka utanför Göteborg så det blir vid kyrka i Särö och festen på Blomstermåla, en restaurang som ligger precis vid havet. Först bokade vi Marstrand men det blir för " snobbigt" så vi drog tillbaka det och valde Särö istället. 

Förmodligen kommer jag vara gravid på bröllopet.. det var inte tänkt så men nu har vi ändå bestämt oss för att försöka få ett till barn och då vill vi inte vänta ett helt år :)

Innan var champagne coh fest hela natten viktigt men nu känns det som det inte spelar någon större roll längre. Som en kompis till mej sa: Det är ju ingen kräftskiva ni ska ordna, det är ett bröllopCool

mariafredrik2017
Antal inlägg: 1
Loggade in: 15 sep 2017
Utloggad
Skrivet 01 sep 2016 13:07

Vi gifter oss 10/6 nästa år. Både kyrkor och lokaler var nästan fullbokade redan. Helt sjukt! :)

Vi håller på att väljer mellan inbjudningskort som ska skickas ut till senhösten/vintern. Detta då vi vill i god tid veta vilka som kommer + att vi har mkt gäster som kommer utomlands ifrån och  de behöver veta i god tid med flygbiljetter mm.

Men HUR väljer man klädkod??? tycker ofta det kan stå olika på olika klädkods-sidor på nätet. Vi väljer mellan kavaj och kostym. Jag vill kanske inte ha för slapp klädsel utan mer finklädsel. Hur tänker ni?

CissioFredrik
Utloggad
Skrivet 01 sep 2016 16:09

Vi har valt kavaj, eftersom det är ett sommarbröllop ville vi ha fina kläder men inte svarta. står det kavaj betyder det kostym fast i ljus färg ( har jag fått förklarat för mej)  Våra gäster behöver inte ha frack eller balklänning men vi vill att det ska vara finklätt och inte vilken sommarfest som heldt.. Jag tror klädkod kavaj är bra. 

Vi skickade ut "save the date" kort redan i Maj ☺️ så vet gästerna att detblir bröllop men vi väntar ned att skicka riktiga inbjudan eftersom vi vill hinna med bröllopsmässan i Gbg först och den är i februari. Vi skickar ut i början på Mars ist 🍾😃

josefineswedding
Antal inlägg: 7
Loggade in: 28 maj 2017
Utloggad
Skrivet 07 jan 2017 22:34
josefineswedding SKREV DEN 26 jul 2016 13:49 FÖLJANDE:

Vi gifter oss 3 juni 2017! 

Hej, 

Lite sen på att svara, men vi gifter oss i Kristianstad. Insåg idag att det kan vara smart att börja med planeringen haha

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!