Gifta sig med familjen och vänner eller ej?
Jag behöver hjälp! Eller jag och jag, sambon med för den delen.
Vi har haft en lite tuffare period med sjukdomar, missfall och så vidare och har börjat fundera över hela den här bröllopscirkusen.
Vi har planerat att gifta oss i maj nästa år (2017) i en jättefin kyrka med vänner och familj och sedan ha en traditionell bröllopsfest med allt vad det innebär.
MEN, här kommer "mennet", nu börjar vi undra om vi kanske inte bara borde gifta oss i stadshuset bara vi två och sedan åka på bröllopsresa och slippa stressen som det innebär att planera en så stor fest (vi blir isf 80 personer).
Det är här jag behöver er hjälp. Hur hade ni gjort? Tror ni man ångrar sig efteråt? Tror ni att man blir ledsen i efterhand då man inte delat stunden med dem man tycker om?
Våra familjer och vänner bor utspritt över hela landet (och även utomlands) och detta är ju ett perfekt tillfälle att träffa alla man tycker om samtidigt. Ändå vet jag inte.
Jag misstänker att stressen hjälper till lite. Vi kanske bara borde lugna ner oss lite och inte ta festen på så stort allvar utan bara se till att vi får en trevlig dag på vårt sätt.
Ja, ni hör, jag är rådvill. Kom med era tankar, snälla, jag blir galen snart.
Tack på förhand för fina råd!