BröllopsGuiden
13 okt 2016 13:21       2 svar    3051 klick

barn på bröllopet

sara87a
Antal inlägg: 2
Loggade in: 16 maj 2017
Utloggad

Jag och min sambo håller på att planera bröllop nästa år :-)

Vi har 2 barn och många av våra komsar har barn,  vi vill gärna ha dem med och delaktig men känner att festen är mer för vuxna. 

Funderar på att läga en eftermiddagsfika med tårtan i församlingshemmet där barnen är välkomna, och sedan åka vidare till festlokalen.

Nån som har gjort nått liknande? eller har erfarenhet av det? behöver bolla med nån!

wemms
Antal inlägg: 3
Loggade in: 26 maj 2017
Utloggad
Skrivet 08 jan 2017 15:03

vi håller också på och planerar för nästa vår. Vi har 3 barn själva och många bjudna har också barn. Dock har vi kännt när vi varit på bröllop med barn att många barn inte orkar med tal och blir otåliga och uttråkade. sen vill vi inte ha med barnen om vi båda dricker alkohol.  Så vi kommer välja att ha med alla barn i kyrkan, men vi kommer ha festen endast för vuxna

sara87a
Antal inlägg: 2
Loggade in: 16 maj 2017
Utloggad
Skrivet 16 jan 2017 14:53

Vi har nu valt att ha vigsel med barnen och sen lagt en fika stund i församlngshemmet brevid där barnen oxå är välkomna. så som jag skrev, inbjudnngarna har gått ut och fått positiv respons av det.

sedan vidare på festen där det är vuxna. håller med dig wemms, barnen får inte kul, och inte de vuxna heller. och vill inte ha barnen när det dricks alkohol, i våran lokal kan nte barnen komma undan heller. 

Var på ett bröllop för några år sedan där de hade en barnvakt och flmmys i källaren för barnen, då får de nått speciellt de också. annar s är det nte roligt och lyssna på tal och titta på när vuxna äter.

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!