BröllopsGuiden
24 okt 2016 05:29       4 svar    6231 klick

Hur mycket kostar en bröllopsklänning?

quistnellmer
Antal inlägg: 3
Loggade in: 27 jun 2017
Utloggad

Ja jo, det beror ju på vilken butik man besöker. Men det är också lite det jag undrar över.

Jag bor i eskilstuna men tänkte att jag kunde åka till en större stad för att hitta rätt klänning. Vill inte beställa på nätet utan vill prova i butik för att verkligen vara säker på min sak.

Men jag har ingen aning om vart priserna ligger! Har väl haft en bild i mitt huvud att den helst ska kosta under 5000kr. men är det rimligt? 

finns det bröllopsklänningar att köpa i butik(i tex stockholm) för under 5000kr? 

Min mamma vill gärna att jag går och kikar på Lilys för det var där hon köpte sin klänning för 30 år sedan. 

Christina BröllopsGuiden
Antal inlägg: 589
Loggade in: 30 jun 2020
Utloggad
Skrivet 28 okt 2016 09:14

Priserna är såklart väldigt olika, det finns från några tusen till tio-tusentals kronor. Många butiker har ofta några klänningar till reapris så det lönar sig att spendera en dag och besöka många affärer.

JenNyNy
Antal inlägg: 4
Loggade in: 01 okt 2018
Utloggad
Skrivet 16 nov 2016 08:57

Med Lilys antar jag att du menar samma som lilly.nu? Där finns det ju faktiskt klänningar under 5000 kronor. :) Titta på serien "Diamonds" t.ex.

Emmachirre
Antal inlägg: 1
Loggade in: 21 nov 2016
Utloggad
Skrivet 21 nov 2016 20:49

Hej

Jag driver en butik i Motala

Vi har fina brudklänningar från ca 2000kr och uppåt. 

Men vad som kan vara rimligt beror ju såklart helt på vad du har tänkt dig för typ av klänning.

Du får gärna komma till Motala och prova klänningar om det passar, jag hjälper dig gärna.

Mvh Emma

Dream Designs

www.dreamdesigns.se

susanns
Antal inlägg: 2
Loggade in: 02 jan 2019
Utloggad
Skrivet 02 dec 2016 21:47

Hej jag har fler bröllopsklänningar nya du är välkommen skicka ett meddelande till min e-mail suss.a@spray.se har spets och prinsses bröllopsklänningar priset ligger på ca 1700kr 

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!