BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Relationer Starta ny tråd
03 jan 2017 15:13       2 svar    3469 klick

Manlig tärna

Veronica1986
Antal inlägg: 1
Loggade in: 03 jan 2017
Utloggad

min fästman har två riktigt nära kompisar. Som han vill ha som marskalker. Jag har inget tjejgäng eller bäst som jag hängt ihop med hela livet. Dock har jag sedan jag träffade min blivande man kommit väldigt nära den ena marskalkens fru. Som jag vill ha som tärna. Den andra tärnan vill jag ha min bästa killkompis.

någon som haft en manlig tärna? Eller brud-marskalk som jag tänkte kalla det.

någon som har ide om kläder?  vill att brud-marskalken ska sticka ut från de två andra marskalkerna men ändå höra ihop.

ska man ändra något med klädseln? Eller med blommorna de ska ha i kavajen?

170812
Antal inlägg: 5
Loggade in: 08 jul 2017
Utloggad
Skrivet 04 jan 2017 08:56

Så fint det kan bli!!!

Rent instinktivt tänker jag att din tärna o brudmarskalk har samma temafärg....

I vårt fall kommer min gube o bestman ha samma färg i slips o fluga. Däremot kommer bestman ha en näsduk av tärnornnas klänning som går i blått. Min gube kör på rosa blomma/näsduk.

Mina tärnor kommer som sagt ha likadana klänningar i blått.... med blå/rosa/vita buketter. Vårt tema e vitt,rosa o silver.

EmmaochJannis
Antal inlägg: 8
Loggade in: 17 maj 2021
Utloggad
Skrivet 05 jun 2018 13:13

Jag vet att det är en gammal tråd, men jag var på bröllop för nån vecka sen. Bruden har en bästa vän som är en kille. Han var tärna. Han var klädd som marsalk och alla hade matchande klänningar och flugor. Det enda var att han stod på hennes sida vid vigseln. Inget konstigt alls, det var fint.

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!