BröllopsGuiden
04 jan 2017 15:30       4 svar    4137 klick

Kan brudtärna även vara toastmadame?

HJMS
Antal inlägg: 2
Loggade in: 23 jan 2018
Utloggad

Hej!

Vi planerar att gifta oss våren 2018. Det är solklart för mig vem jag vill ha som brudtärna. Det jag undrar över är om hon även kan vara toastmadame och så får i så fall hennes kille vara toastmaster? För att tillägga så är inte hennes kille bestman, utan i så fall får hon 2 uppgifter och han 1. Plus att han får väl i så fall ta mer ansvar innan vigseln osv då brudtärnan är med mig.

Tacksam för svar!

jessicaisabella
Loggade in: 11 jan 2017
Utloggad
Skrivet 07 jan 2017 20:51

Varför inte? Egentligen. Finns ju inge rätt eller fel känner jag, känner du att hon passar bäst som toastmadame så fråga henne. Känner hon att de blir för mycket kan hon ju säga nej. Det är ju ditt bröllop, gör som du vill :-) 

HJMS
Loggade in: 23 jan 2018
Utloggad
Skrivet 10 jan 2017 07:57

Det har du rätt i jessicaisabella :) ja hon har ju bra erfarenhet av att fixa större event osv med och kan hålla i många trådar samtidigt. Jag får kolla med henne. Hennes kille är ju grymt rolig med så det hade nog blivit klockrent. Tack för ditt svar! 

Josefinesweeding : ah men vad bra. Då ska jag nog köra på det.

170812
Antal inlägg: 5
Loggade in: 08 jul 2017
Utloggad
Skrivet 20 jan 2017 01:29

Min bästa o närmsta väninna kommer att vara både tärna o toastmadame. Kan inte tänka mig nån annan! 

En av min gubens bästa vän kommer att vara både toastmaster o fotograf. Han e grym med kameran, o han e oxå väldigt van att vara "lekledare".

Jag var rädd att det skulle kännas fööör mycket för honom....Men han blev väldigt nöjd o glad när vi frågade. 

Tror det e lite för vad man gör det till. Jag o min souldude har väldigt öppen o nära/rak kommunikation.... både hon o jag vet vad som krävs/förväntas av den andra. Dock har hon även min dotter (29 år) o min mamma som bollplank.

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!