BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Relationer Starta ny tråd
25 apr 2017 15:05       0 svar    1563 klick

Hjälp mig att förstå

Yegshi
Antal inlägg: 1
Loggade in: 30 jul 2017
Utloggad

Varför är vissa killar så fast bestämda att de inge vill gifta sig men förväntar sig att man vill ha barn med de? Jag tycker det känns så oseriöst. Jag och min sambo har varit tillsammans i över 10 år och han säger att han aldrig vill gifta sig, på samma sätt som jag inte tror på samboförhållande och vill ha barn inom äktenskap. Hur löser man detta? Vad skulle ni ha gjort? Vi är rätt lika annars men våra värderingar i stora frågor är så långt ifrån det kan bli. Det slutar bara att vi bråkar om detta och det hela känns negativt. Jag har alltid trott att jag får barn med min man, ju mer tiden går desto mer hatar jag att vara i ett samboförhållande. Varför ska det behöva vara så här? Allt annat är ju bra. Blir så otroligt ledsen och sårad :( Jag tror att den som inte kan lova äktenskap inte har de känslorna för det. Det har jag sagt till honom och han har sagt "kanske är det så, jag vet inte". Det känns stundtals att han tar mig förgivet och inte respekterar mig. Om vi tjaffsar om något kan han kalla mig för fula saker tex. "satkärring" och vi har tidigare pratat om att man inte ska gå personangrepp vid tjaffs. Han säger att när man är arg säger man saker man inte menar etc, medan jag tar illa upp och har svårt att glömma sådant. För mig är det viktigt att respktera varandra och vara kärleksfull jämt om man ska ha ett livslångt förhållande. Hjälp mig, hur ska jag tänka om relationen och hur ska jag gå vidare?

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!