SL89
Antal inlägg: 2
Loggade in: 03 maj 2019
Utloggad
Jag och min sambo ska gifta oss nästa år och jag har alltid tänkt att man bjuder dem som vi har blivit bjudna till om man fortfarande umgås. Så har det alltid varit för mig. Men, min sambo har en gammal barndomskompis som vi kan kalla för V, de har inte träffats på över tio år och jag har knappt hört talas om denna familjen. V ska då gifta sig i sommar och mina blivande svärföräldrar fick en inbjudan till bröllopet. När de träffade Vs föräldrar på en middag så sa de att mina svärföräldrars barn också är välkomna för det kommer inte så många gäster. Jag tycker inte att man gör så, och min sambo har inte haft en enda tanke på att bjuda V till vårt bröllop. Hur ska vi göra? Tycker det är otroligt konstigt att vi inte har fått inbjudan? Måste jag gå?
Min svärmor tycker att vi ska gå, att vi inte måste bjuda dem till vårt bröllop. Men oavsett så känns det som att man kraschar bröllopet när man inte fått en egen inbjudan utan bara ”hänger med”. Hoppas ni förstår vad jag menar!
Jag och min sambo hade inte gott om vi inte fått en egen inbjudan. Vill dom ha er där så får dom skicka en oficiell inbjudan tycker jag. Kan bli en väldigt konstig sitvation om ni dycker upp och brudparet kanske inte änns vet att Vs föräldrarbjudet in er.