BröllopsGuiden
24 jun 2018 14:14       1 svar    3023 klick

Bröllop på Öland

beyondbeauty
Antal inlägg: 1
Loggade in: 24 jun 2018
Utloggad

Hej! Nästa sommar gifter jag mig och vi har bestämt att vi vill vara på Öland. Vi är därför mitt i att försöka hitta den rätta platsen! Därför skulle jag uppskatta alla tips! 

Vi gifter oss gärna på mellersta eller södra Öland, helst runt Borgholm eller Färjestaden. Vi vill gärna ha en vigsel utomhus, men behöver såklart en bra plan B om vädret inte blir det bästa, smidigt om de då ligger i anslutning. 

Själva middagen/festen har vi gärna j någon lada eller annan lantlig miljö. 

Vi har exempelvis redan kikat på Borgholms slott, Ekerum, Skansen, Solberga Gård med flera.

Så här vi någon som gift sig på Öland här, eller som kanske varit på bröllop på Öland, så skulle jag vara evigt tacksam för alla tips och råd! Inte bara på vigsel- och festplats så klart utan allt från mat, underhållning, vigselförrättare, fotografer osv osv! 

Stort tack på förhand och ha en fin dag!

eemlan
Antal inlägg: 1
Loggade in: 17 aug 2018
Utloggad
Skrivet 02 aug 2018 06:07

Hej! 

Jag och min sambo har liknande planer som ni. Vi gifter oss också på Öland nästa sommar och skulle gärna hålla middag och fest i en lada på mellersta och södra Öland. Inte hittat någon klockren lada än, främst för att vi troligtvis blir upp emot 100 gäster (hjälp!). Hur många gäster räknar ni med?

Vi har förutom de ställen du nämner kikat på Eksgården (Gårdby) som är jättemysigt men kanske i minsta laget för oss, detsamma gäller Gammalsbygården. Var också och kisse på Mellby ör Inn men det var också för litet och kanske inte riktigt den stil vi var ute efter. Även fått tips om Allegården i Kastlösa. 

Verkar svårt att riktigt hitta den där rustika ladan som man skulle kunna använda som festlokal men vi kanske kan hålla kontakten och tipsa varandra om vi skulle springa på något? :) 

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!