BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Planering Starta ny tråd
09 jan 2021 09:01       0 svar    1605 klick

Någon som ska ha/ har haft överrasknings bröllop.

Madelone
Antal inlägg: 8
Loggade in: 01 jul 2021
Utloggad

Godmorgon på er. :) 

Nyfiken på om det är någon här som har haft eller ska ha ett överrasknings bröllop? 

Berätta gärna i så fall hur ni gjorde och hur det blev.

Eller hur ni ska göra om ni inte haft det än. 

Vi är nämligen själva inne på att ha ett i sommar om det går. 

Så här tänker vi. 

Vi har nu varet förlovade i 4 år. (förlovningsdag 1/1)

Vi har pratat genom åren hur vi skulle vilja ha det. Det har varierat lite med tiden. Men något som alltid har varet kvar oförändrat som vi båda gillar är ett överrasknings bröllop i trädgården. 

Nu bor vi i radhus och har inte en trädgård där vi får plats tyvärr. Så drömmen har väll varet att ha det när vi hittat vårat hus på landet. Men det kan ta ett tag tyvärr.  Och nu börjar sambons morfar bli dålig. Och vi är rädda att det ska dra ut på tiden så att han inte får vara med. Vilket vi båda önskar att han ska få vara.

Så nu är vår plan så här.

Jag fyller 30 i sommar. Så vår tanke är nu att bjuda in närmsta familjen och närmsta vännerna att fira min 30 års dag. Då blir vi runt 20-25 personer. Vi ska kolla med min svärmor om vi får vara på hennes kolonilott för att fira min 30 års dag där. (Verkligen hoppas på bra väder då.) 

Boka en borgerlig vigselförrättare då vi vill ha en kort vigsel. Be den komma 30 min efter att alla gäster har kommet och då berätta att vi ska gifta oss. 

Sen bjuda på lite mat och tårta. Enkel, lätt och så vi egentligen. Då ingen av oss gillar att vara i fokus för mycket och bara vill dela det med dom viktigaste personerna i vårat liv. 

Och en reserv plan.

Om vi märker att sambons morfar kanske inte kommer orka vara med i sommar. Så ska vi fråga om han och hans fru vill vara vittnen åt oss i stadshuset så gifter vi oss tidigare. Och har festen som planerat i sommar ändå. 

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!