BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Planering Starta ny tråd
28 maj 2007 19:34       8 svar    1085 klick

Nån som känner som jag??

Tess&mark
Antal inlägg: 227
Loggade in: 03 sep 2013
Utloggad
Idag är det två månader kavr och jag håller redan på att gå i taket. Jag vill att allt ska bli perfekt och blir mer och mer nervös för varje dag som går!
Är det någon som känner som jag eller har några tips hur man ska gå tillväga utan att dö av nervositet??
Lenis75
Antal inlägg: 270
Loggade in: 26 sep 2007
Utloggad
Skrivet 28 maj 2007 20:01
...och tänk positivt!
Går världen under i fall förätten skulle råka serveras en kvart för sent?! Nä.
Men jag känner precis som du.
Loggade in här för första gången förra veckan typ o märkte att väldigt många ska gifta sig sommaren -08...
Och jag om 3 månader. Oops, fick lite panik jag med.
Men försök delegera så mycket som möjligt. Helt säker på att folk i din närhet gärna hjälper dig planera o fixa på din stora dag! Och du: Lycka till!
Njuuut!
daisy
Antal inlägg: 89
Loggade in: 24 aug 2007
Utloggad
Skrivet 28 maj 2007 22:10
Haha, jag får nog säga som dig - NERVÖS!!! Saker flyter på bra för tillfället.....oroväckande bra! Just att hitta Klänningen var en stooor lättnad, samt skorna. Frissan/sminket är också bokat, så jag blir åtminstone fin! :-)
Men tänk om nån av dem blir sjuka??? Elller att klänningen går sönder?? Eller att nån virrig moster fastnar i min håruppsättning????????? *jämmer*

Och det är ju så mycket kvar att ta beslut om - tårta, namn, dukning, klänningen ska läggas upp, nån form av bolero ska tillverkas osv.......................mycket kan strula till sig!!! Tänk om färgen på mitt inköpta vinröda tyg till barnens kläder skär sig total till min blivandes hyrväst?????? Jag hann aldrig kolla det, köpte tygerna på vinst o förlust bara för att de var så fina.

Skräcken är att en massa händer just in i det sista och att allt går åt pipan för att jag glömt nåt. Jag känner därför igen mig i bilden!! Inte för att jag inte vill gifta mig utan för att jag känner mig bakbunden i att inte kunna råda över alla situationer som kan uppstå dessa 2 månader som är kvar. Vi gifter ju oss på samma dag som dig så jag förstår dig fullkomligt denna dag - 28 maj och exakt 2 månader kvar!!!!!!!!!!!!!!!! *IHHHHHH*
Tess&mark
Antal inlägg: 227
Loggade in: 03 sep 2013
Utloggad
Skrivet 28 maj 2007 23:03
Tack frö tipsen!
Jag har provat att lägga lite på andra. Tärnklänningarna lade jag på tärnorna redan i mars men de började först titta för någon vecka sedan och den som passade fanns inte i lagret och de sa att skulle vi beställt från de som gör klänningarna så skulle vi gjort det för en månad sen! Då blir jag ännu mer stressad eftersom jag skulle ha kollat för flera månader sedan då jag fixade min klänning. En hel del har vi även lagt över på mina blivande svärföräldrar för min sambos mamma är värre än mig så henne litar jag på. Har även lagt över en del underhållning på ett par vänner men resten vill jag sköta själv.
Ska ta åt mig av era råd och försöka hitta på nåt som får mig tänka å annat!
Niiva
Antal inlägg: 19
Loggade in: 27 maj 2008
Utloggad
Skrivet 29 maj 2007 16:16
precis likadant, haha bilden hade kunnat föreställa mig och för oss är det över 1år kavr :P
M:a
Antal inlägg: 229
Loggade in: 25 aug 2007
Utloggad
Skrivet 29 maj 2007 18:42
jag är skitnervös!! vet inte hur jag ska ta mig igenom allt :-S
*ann*
Antal inlägg: 103
Loggade in: 19 apr 2009
Utloggad
Skrivet 29 maj 2007 21:00
Hej! Jag kan förstå dig och alla andra nervösa...Jag gifter mig först om ett år och kommer säkert vara nojig och nervös men jag tror man måste försöka tänka att allt kommer kanske inte klaffa men det är ju er stora dag ändå och därför kommer den att bli perfekt även om inte varenda detalj blir som man tänkt. Man kan förbereda och fixa men får nog ta att något inte blir exakt så som man hoppats...Men håller med andra som svarat, ta det lugnt dagen innan och förmiddagen, kanske en massage osv...:-) Sen tror jag att många brudar måste släppa lite på kontrollen och låta andra hjälpa till!!:-) Hoppas ni får ett underbart bröllop!!
maggan
Antal inlägg: 116
Loggade in: 30 nov 2010
Utloggad
Skrivet 29 maj 2007 21:37
Jag är inte så nervös ännu men bröllopet är allt som snurrar i huvudet och jag undrar hur mycket det är som jag har glömt. Det går alldelens för smidigt tycker jag och blir därför orolig att jag har glömt 100 saker som ska fixas. Jag tror att man måste försöka tänka på något annat än bröllopet i några dagar men det är så svårt.
tricky_r
Antal inlägg: 254
Loggade in: 27 aug 2007
Utloggad
Skrivet 29 maj 2007 22:40
Jag håller med Maggan...jag är super lugn...o det känns nästan som ngt e tokfel eftersom många andra inte e så lugna...Ja tror att jag har allt under kontroll...o det finns inte så mycket jag kan göra just nu direkt...det blir nog mer efter den sista anmälningsdagen....o den sista månaden!!
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!