BröllopsGuiden
04 jun 2007 17:26       15 svar    2013 klick

När ska ni fotas?

Neaneon
Antal inlägg: 173
Loggade in: 17 sep 2007
Utloggad
Ni som har fotograf, när ska ni ta era bröllopsbilder, innan eller efter vigseln? Innan gissar jag är det vanligaste men då blir det ju ingen surprice för den blivande mannen när man kliver in i kyrkan - om man nu gifter sig i kyrka vill säga vilket jag inte gör men ni förstår vad jag menar :)
tricky_r
Antal inlägg: 254
Loggade in: 27 aug 2007
Utloggad
Skrivet 04 jun 2007 17:36
Vi ska fotograferas efter vigseln..under tiden ska gästerna åka till festlokalen o äta lite förrätt o mingla...vill ju inte att han ska se mig innan..
anilä
Antal inlägg: 459
Loggade in: 24 mar 2011
Utloggad
Skrivet 04 jun 2007 17:43
Vi ska inte ha någon fotograf, utan en kompis tar bilderna och det kommer att ske efter vigseln. Sonny kommer inte att se mig förrens det är dags för oss att gå in i kyrkan.
M:a
Antal inlägg: 229
Loggade in: 25 aug 2007
Utloggad
Skrivet 04 jun 2007 20:19
vi kommer att fotas före vigseln. vill ha det avklarat ;-)
bubblan
Antal inlägg: 185
Loggade in: 20 jul 2007
Utloggad
Skrivet 04 jun 2007 21:19
Vi kommer att bli fotade under och efter vigseln!
Kommer nämnligen att ha vår lokal tidning NA här så dom kommer nog vilja fota mycke! Vår fotograf som vi bokat till bröllops foton kommer att fota oss efter vigseln! (Men de e inte bestämt än om han även ska fota för NA åxå så då kan de bli massor av foton från honom! *ler*)
anna.e
Antal inlägg: 291
Loggade in: 09 nov 2008
Utloggad
Skrivet 04 jun 2007 21:41
Vi kommer att fotas innan vigseln eftersom den är kl.16. Det tar bort lite av magin, men är mest praktiskt. Jag har själv varit på bröllop där det blivit ett långt glapp mellan vigsel och fest och det är inte så kul som gäst. Eftersom vår festlokal ligger intill kyrkan skulle det bli ett för stort "tomrum" om vi skulle åka iväg och fotografera oss efter vigseln. Men visst vore det mysigast om man inte sett varandra alls innan man gick in i kyrkan :)
högbergs
Antal inlägg: 155
Loggade in: 13 feb 2008
Utloggad
Skrivet 04 jun 2007 22:21
Vi ska oxå fotografera oss innan vigseln. Dels för att min blivande ville det eftersom han säger att han kommer vara så rödgråten sen. Dels för att kyrkan och festlokalen ligger långt ute på landet så det är mest praktiskt då. Visst e det synd att han då ser mig innan... men ja det va såhär det funkade bäst helt enkelt!
frk matsdotter
Antal inlägg: 181
Loggade in: 07 okt 2007
Utloggad
Skrivet 05 jun 2007 07:42
vi fotas innan. kändes först lite tråkigt at visa sig för jimi, men fotografen hade bara möjlighet då. eller, rättare sagt, om vi velat bli fotade efteråt så har vi behövt betela för en hel dags arbete eftersom det binder upp honom hela dagen... det har vi inte råd med, och sååå viktigt känns det inte!

vi hade redan innan vi pratade m fotografen fått tipset att fota oss innan vigseln pga att slöjan kan falla när man frå alla grattiskramar, eventuella tårar kan förstöra sminket, klänningen kan hinna bli smutsig etc etc... så nu änns det faktiskt bra att göra det innan!
maggan
Antal inlägg: 116
Loggade in: 30 nov 2010
Utloggad
Skrivet 05 jun 2007 09:36
Vi kommer att fotas efter vigseln, förhoppningvis är vi mer avslappnade då.
alexandra_j
Antal inlägg: 31
Loggade in: 07 jul 2007
Utloggad
Skrivet 05 jun 2007 11:51
Jag vet inte, men hoppas att min kompis som frilansar som fotograf vill ställa upp! Han är toppenbra! Och då skall vi nog ta fotona under hela tiden!
Bubblan, spännande med lokaltidning! Hur kommer det sig??
tricky_r
Antal inlägg: 254
Loggade in: 27 aug 2007
Utloggad
Skrivet 05 jun 2007 12:06
Våran fotograf tyckte att fotografierna blir bäst om man tar dom efter vigseln just för att man är mer avslappnad då...han tyckte att vi skulle dricka lite champange eller vin precis innan med..O det ställer jag gärna upp på!HAHA!!o sen ville han att det skulle vara med lite åskådare som kunde lätta upp stämningen med för då skulle korten bli mer avslappnade och livligare...
Lenis75
Antal inlägg: 270
Loggade in: 26 sep 2007
Utloggad
Skrivet 05 jun 2007 13:29
Bra idé tricky, att ta med några fler.. Vi kommer fotas ute i naturen på vägen till festlokalen efter vigseln. Då alla våra vänner skall sova kvar så har dom ändå lite att pyssla med medan dom väntar på oss...
famlyth
Antal inlägg: 217
Loggade in: 29 jan 2013
Utloggad
Skrivet 05 jun 2007 22:27
Vi kommer att fotas hela dagen, så jag tror och hoppas att vi kommer att känna oss avslappnade, så att det blir spontana och toppen bra bröllopsfoton innan vigsel. Fotografen kommer även att fota under vigsel, middagen och ända fram tills vi har dansat vår vals/bugg/foxtrott/vaggning ;o) Som ni märker har vi inte bestämt ännu hur vi ska svänga våra lurviga… Jag älskar att dansa med inte min Mr C… så vi får hitta en bra lösning som vi båda tycker känns bra.
LJo
Antal inlägg: 200
Loggade in: 22 jul 2010
Utloggad
Skrivet 07 jun 2007 23:55
Vi kommer att bli fotograferade innan vigseln då vi gifter oss i februari och jag vill ha ngr utomhusbilder innan det är för mörkt. Vigseln är kl. 16. Sen blir det häst och släde till festlokalen, gästerna kommer att gå i fackeltåg efter oss. Så jag hoppas på mycket snö.
JennieJohansson
Antal inlägg: 164
Loggade in: 16 jul 2010
Utloggad
Skrivet 08 jun 2007 21:25
Först så fotas vi inan bröllopet av en profesionell fotograf sen efter vigsel blir vi fotade av flera riktigt kunniga amatör vänner. En av de har gått en fotograf utbildning i Boston. Så det blir nog jätte bra. '

Börjar bli nervös nu, bara 3 veckor kvar i morgon.... *pirrigt*

//Jennie
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!