BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Planering Starta ny tråd
06 jun 2007 17:00       9 svar    4239 klick

Hjälp med bordsplaceringsskyltar

JennieJohansson
Antal inlägg: 164
Loggade in: 16 jul 2010
Utloggad
Snälla, vi sitter här och funderar på hur vi ska gör med våra bordsplaceringsskyltar. Vi behöver all hjälp vi kan få.

Ett tag funderade vi på att göra gipshjärtan med en rött siden hänge där varje gästs namn stof och bara lägga vid tallriken. Men det känns nästan lite julaktigt.

Ett annat förslag var att vi helt enkelt skulle vika nå snyggt papper och skriva med vanlig penna namnen. Men det känns nästan för enkelt.

Att skriva på ett lönlöv har vi också funderat på, men då är vi osäkra om vi hinner det samma dag för sånna torkar ju.

Snälla vi behöver tips och råd.

Tack

//Jennie o Håkan
Neaneon
Antal inlägg: 173
Loggade in: 17 sep 2007
Utloggad
Skrivet 06 jun 2007 17:12
Om 1 minut kommer jag lägga upp bilder i mitt galleri på de skyltar jag har gjort...
*ann*
Antal inlägg: 103
Loggade in: 19 apr 2009
Utloggad
Skrivet 08 jun 2007 09:50
Den här bordsplaceringen tycker jag är fin! Hoppas du hittar på något bra! Lycka till!
glasaren
Antal inlägg: 25
Loggade in: 14 sep 2007
Utloggad
Skrivet 08 jun 2007 12:12
så här ser mina kort hållare ut har själv gjutit i gips o stuckit ner hållare o sen har barnen målat dem rosa /Kram Linda
högbergs
Antal inlägg: 155
Loggade in: 13 feb 2008
Utloggad
Skrivet 08 jun 2007 13:24
Det finns dekorlöv på panduro. Dessa kan man skriva på med glitter. Så har jag gjort... De löven är typ cremevita.. Det kanske itne passa in i erat tema?? Annars har ajg sett att man kan göra hjärtan av papp och skriva namn på och "hänga" över kanten. Inte som på en bild här ovan utan man tar ett a4 och klipper remsor i lagom bredd. Sedan viker man det på mitten (eller vik pappret på mitten innan du klipper förresten.. fast på längden på pappret) Sedan rullar du in båda kanterna mot varandra runt en penna. På så sätt bildas ett hjärta. Urs vilken usel förklarare jag är! Ska försöka hitta en bild o visa dig istället...
högbergs
Antal inlägg: 155
Loggade in: 13 feb 2008
Utloggad
Skrivet 08 jun 2007 13:31
Här hittade jag en bild på ett sådant. Jag tycker det e riktigt snyggt!! Nog ganska enkelt att göra ändå. Går nog ganska fort. Lycka till!
Lenis75
Antal inlägg: 270
Loggade in: 26 sep 2007
Utloggad
Skrivet 08 jun 2007 14:08
Jag kommer att gravera gästens namn på vinglasen. Då blir det kombinerad gåva o placeringskort
Ska till IKEA i morgon o inhandla en himlans massa glas...
JennieJohansson
Antal inlägg: 164
Loggade in: 16 jul 2010
Utloggad
Skrivet 08 jun 2007 15:58
Tack för alla svar. Problemet nu är bara att jag fastnat för flera. *skratt* Men tar ändå tacksamt emot fler tips. :D

//Jennie
jarmag
Antal inlägg: 91
Loggade in: 13 jul 2007
Utloggad
Skrivet 09 jun 2007 20:05
Vi kommer att skriva namnen på gästerna på egenhändigt gjorda servettringar. Bild på hur de kan se ut finns på bröllopstorget och där har man stuckit ett veteax under ringen och ovanpå servetten. Vi kommer att ha cremefärgade servettringar och sedan en mindre ruta med rivet grönt mullbärspapper som vi klistrar på där vi skriver namnet så att det blir samma som våra inbjudningskort.

Lycka till med valet!
Ullen
Antal inlägg: 28
Loggade in: 01 okt 2007
Utloggad
Skrivet 09 jun 2007 21:46
Vi kommer att ha vanligt rött papper med gästens namn på i gult. denna lapp ska sitta fast på en kotte som jag sprayat med guldfärg. Hotten ligger på en röd servett med våra namn på och ett stort hjärta runt.

Vad många bra ider det kom upp i denna tråden. Om jag inte redan hade plockat alla kottar och sprayt dom i guld. Och gjort alla tryck på servetterna.
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!