mammamuu
Antal inlägg: 202
Loggade in: 06 maj 2008
Utloggad
Har ett problem; jag har 4 barn varav de två älsta är med en annan. Jag och Michael har varit tillsammans sen de var riktigt små.De var inte ens 2 och 3 år och nu är dom 12 och 13 i år. Och nu till problemet. Min äldsta som är en flicka vill inte på några villkor ha Michaels(min sambos, ej hennes pappa) efternamn. Min son är lite osäker på vad han vill, han vill nog inte såra någon, varken Michael eller sin pappa. Alla barnen har nu mitt efternamn och vi vill ju att vi ska heta samma efter vigseln oxå.
Hur ska man göra? Barnen har fått en bättre relation med sin pappa nu efter att han har gift sej och dom är hos honom 2 helger, hemma 1 osv.
Min dotter säger bara att Michael är inte hennes pappa så hon vill heta samma som hennes ritiga pappa.
Jag är nog inne på att låta dom heta samma som sin pappa men det är svårt att veta om man gör rätt.
Vad tycker ni andra?
anna.e
Antal inlägg: 291
Loggade in: 09 nov 2008
Utloggad
Skrivet 10 feb 2007 15:57
Jag tycker att barnen kan få bestämma själva när de är så pass stora. Jag är uppvuxen i en familj med hel- och halvsyskon och vi har haft tre olika efternamn inom familjen. Det gick bra det med :)