BröllopsGuiden
11 feb 2007 00:54       12 svar    2928 klick

Presentöppning!

heleneopeter
Antal inlägg: 68
Loggade in: 18 jan 2008
Utloggad
Jag trodde det var mer en regel än ett undantag att man öppnar presenterna på bröllopsfesten! Kan tänka mig att alla gästerna vill se vad brudparet på för presenter!
Frida
Antal inlägg: 231
Loggade in: 20 mar 2017
Utloggad
Skrivet 14 feb 2007 11:34
Självklart vill alla se presenterna, men ofta tar presentöppningen lång tid och det är frågan om vad man vill utnyttja tiden till?
HannaKristina
Antal inlägg: 53
Loggade in: 26 jun 2009
Utloggad
Skrivet 15 feb 2007 15:56
jag har inte varit på ett bröllop där man öppnat presenterna och det tycker jag är bäst för alla inblandade...
brud2007
Antal inlägg: 141
Loggade in: 18 apr 2008
Utloggad
Skrivet 15 feb 2007 21:36
vi kommer inte att öppna presenter på bröllopet då vi önskar oss resebidrag.
MurayaPyraya
Antal inlägg: 44
Loggade in: 21 apr 2007
Utloggad
Skrivet 15 feb 2007 22:03
Jag är lite kluven i denna fråga....jag tycker å ena sidan att presentöppningen tar för mycket tid av själva festen...om det är mycket paket vill säga. Men jag tycker också att det är tråkigt när man är gäst, inte får reda på vad brudparet fick (förutom min egen present). Så jag vet ej hur vi ska göra.

Eventuellt ska vi också bara önska oss resebidrag och då håller jag med brud2007 att man inte behöver ha någon öppning på festen.

Ett bröllop jag var på öppnade värdparet alla paketen när ingen såg och ställde upp allt med tillhörande kort och dylikt snyggt på ett bord så alla nyfikna kunde gå och kolla. De gjorde samtidigt, som de öppnade paketen, en lista över vem brudparet hade fått vad av så att det inte skulle bli några missförstånd senare.
Neaneon
Antal inlägg: 173
Loggade in: 17 sep 2007
Utloggad
Skrivet 27 mar 2007 10:36
Vi kommer bjuda in gästerna till frukost och presentöppning dagen efter bröllopet.
sali
Antal inlägg: 37
Loggade in: 11 dec 2008
Utloggad
Skrivet 27 mar 2007 11:05
Om man vill ha bidrag till resan och inte vill ha presentkort på någon speciell arrangör, är det fräckt att ange ett kontonr som man kan sätta in pengar på? Vi tänkte även ha ett alternativ till detta och det är presentkort på någon byggfirma(då vi planerar att bygga hus), men där kommer ju folk att ha med sig sina presentkort. Tror ni de som satt in pengar på kontot känner sig dumma som inte har ngt med sig?
Kan man kanske göra ett eget "presentkort" där var och en får skriva i hur mkt de satt in och sedan tar de med sig detta till festen???
heleneopeter
Antal inlägg: 68
Loggade in: 18 jan 2008
Utloggad
Skrivet 27 mar 2007 15:20
Vi hade presentöppning i två omgångar på vår bröllopsfest! Vi tyckte att det passade bra i direkt anslutning till middagen med lite presentöppning!

Efter det var det dans och sedan kaffe och tårta och sedan ännu mer presentöppning!

Kändes bra med lite paus efter dels mat och dels kaffe och tårta!

Vi hade dessutom vår dotters doppresenter att öppna, men det gick som smort!

Kan tipsa om att låta någon, ev toastmastern, skriva ner vilka presenter man får från vem! Det är annars lätt att man blandar ihop kort och presenter eller att man inte kommer ihåg från vem man fick vad!
bubblan
Antal inlägg: 185
Loggade in: 20 jul 2007
Utloggad
Skrivet 27 mar 2007 20:36
Resebidrag va ju ingen dum ideé att önska sig!
Hm.. men den där srvicen vill vi ju ha!
Nä de får bli paket och paketöppning på festen! Jag har varit på bröllop där de öppnas paket på festen och även bröllop där de inte gjort de! Jag tyckte de inte va konstigt på någon av festerna!
De är ju bröllopsparets dag och som gäst måste man låta dom bestämma!
Balcaz
Antal inlägg: 231
Loggade in: 12 apr 2010
Utloggad
Skrivet 28 mar 2007 10:55
Vi ska också öppna presenterna mellan middag och kaffe. Passar bra eftersom det är skönt med en bensträckare. Vår kökshjälp kan ju då duka av i lugn och ro +
att förbereda för kaffe och tårta.
anilä
Antal inlägg: 459
Loggade in: 24 mar 2011
Utloggad
Skrivet 28 mar 2007 11:09
Jag vet inte hur vi ska göra, vi kommer enbart att önska oss resebidrag, det blir i slutänden fickpengar för resan som vi kommer att åka på dagen efter att vi gift oss
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!