cat0181
Antal inlägg: 129
Loggade in: 07 jan 2009
Utloggad
Hur ska man göra med karlns ex? Dom var tillsammans i ca 20 år och gifta i 7 år eller nått åt det hållet. Nu är dom ju förstås skilda sen nått år tillbaka. (Nej det är inte mitt fel att dom skilde sig. Jag var inte med i bilden när det beslutet togs.) Dom är inte på något sett ovänner eller så, men hon är väldigt instabil psykiskt. Där av skillsmässan. Hon bor i gruppboende och är väldigt självmordsbenägen och så... Vi står i valet och kvalet på om vi ska bjuda henne eller inte... Hon har fortfarande känslor för honom, men hans är stendöda... Vi är rädda för att om vi bjuder henne blir det som att vrida om kniven några varv till, men samtidigt att det blir det samma om vi INTE gör det. Deras barn tyckte att vi måste visst bjuda, men hans mamma tycker det inte... Vad tycker ni? Ska vi bjuda henne eller inte? Jag har absolut inte nått emot henne mer än att jag tycker att hon borde ta sig i kragen med tanke på barnen...
Skrivet 25 jun 2007 00:22
Svårt hur ni än gör så kan det vara jobbigt för henne. Därför skulle jag nog välja att göra det som känns bäst för er och sen sätta mig ner och förklara barnen varför man i så fall inte valde att bjuda mamman. Jag antar att barnen är lite äldre...