BröllopsGuiden
25 jun 2007 18:47       10 svar    1327 klick

Klippa mig kort...?

Jenny+Stefan
Antal inlägg: 40
Loggade in: 30 aug 2007
Utloggad
Hej Alla!

Jag funderar... Ska klippa mig imorgon och har lust att klippa av mitt långa hår till axelkort ungefär. Frågan är hur mycket håret hinner växa till bröllopet maj 2008.
Och om jag vill behålla det kort, hur ska jag sätta upp det?

Har letat och letat efter en frisyr jag inte kan sätta ord på riktigt. Uppsatt och inte så lockigt liksom utan mer spretigt..? Någon som vet vad jag menar? Tips?

/Jenny
Marielle
Antal inlägg: 85
Loggade in: 07 jun 2008
Utloggad
Skrivet 25 jun 2007 19:28
Hej! Har ingen bra bild på typen av frisyr du menar. Men att sätta upp det om du klipper av det axellångt bör ju inte vara några problem. De flesta får ju använda löshår ändå. Jag har mitt lite neranför axlar, kan inte ha det så mycket längre för att det är tunt. Jag kommer att använda löshår i min uppsättning.

Hoppas det hjälpte något

Hittar du någon bra bild får du gärna sätta in den här
Marielle
Utloggad
Skrivet 25 jun 2007 19:30
Kom på en ska till. Det bästa är nog att prata med din frisör ockh förklara att du ska gifta om drygt ett år så kan hon säkert råda dig.
Kakan
Antal inlägg: 152
Loggade in: 10 aug 2008
Utloggad
Skrivet 25 jun 2007 20:30
tror jag också.. alltså att fråga frisören... min frisör sa att det i medel växer ca 1 cm/mån men mitt växer typ 2 cm/mån fast nog mindre på vintern... jag skulle inte våga mixtra för mycket för jag vill ha så långt hår som möjligt...
Jenny+Stefan
Utloggad
Skrivet 25 jun 2007 20:59
Hmm... är så tveksam till att klippa av håret, vill egentligen ha långt på bröllopet. Men löshår finns ju alltid som sagt.
Jag ska leta vidare efter bilden, kanske min frissa har nåt bra tips imorgon!

Tackar för svaren...
Kakan
Antal inlägg: 152
Loggade in: 10 aug 2008
Utloggad
Skrivet 25 jun 2007 22:27
men varför funderar du på det då? är det väldigt slitet?
Jenny+Stefan
Utloggad
Skrivet 26 jun 2007 14:13
Nu är det gjort!
Jag ville klippa mig för att jag haft samma tråkiga långa frisyr i EVIGHETER. Nu är det axellångt och slog jag till med lugg också, tjoho!

Min frissa sa att uppsättning om ett år bir inga problem. Och löshår finns ju alltid...

Nu gäller det bara att hitta en bild på frisyren jag vill ha...
Marielle
Utloggad
Skrivet 26 jun 2007 15:27
Modigt av dig! Måste vara skönt med en förändring. Hoppas att du är nöjd.
niilo
Antal inlägg: 79
Loggade in: 06 sep 2008
Utloggad
Skrivet 29 jun 2007 20:33
Hej Jenny! Vet inte alls vad det e för frisyr du letar efter men den här har jag kollat på o om jag inte redan hade bestämt mig för hur mitt hår ska se ut så hade jag nog tagit den här :) mvh sandra
Jenny+Stefan
Utloggad
Skrivet 29 jun 2007 22:11
Ja, den var snygg!
Men nu så har jag precis klippt av mig mitt långa hår (snyft!) så nu gå rdet inte på mig. Mitt "nya" hår är till axlarna typ, lite uppklippt och med lugg. Måste hitta nån bra brudfrisyr för korta hår, men det är svårt.
Tess&mark
Antal inlägg: 227
Loggade in: 03 sep 2013
Utloggad
Skrivet 29 jun 2007 23:19
Jag tror att ditt hår hinner växa en del. jag klippte mitt för tre månader sen o då va det längsta håret till hakan och nu e det till axlarna! det värsta e att jag inte våga klippa det nu innan bröllopet så jag får ha uppsatt så att det inte ska se så hemskt ut men jag kommer allafall ha så att jag kan få en fin uppsättning!
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!