BröllopsGuiden
01 jul 2007 12:13       6 svar    1836 klick

Lekar under kvällen

blivandefru
Antal inlägg: 20
Loggade in: 07 sep 2007
Utloggad
Funderar på hur man piggar upp festen. Är det någon som har någon idé? Skulle älska om gästerna hittade på något kul, men det kan man ju inte ta för givet =)
Överväger att ha något så enkelt som en tipspromenad, men det kanske är trist?? Åhh, vad jag är velig.....
mammamuu
Antal inlägg: 202
Loggade in: 06 maj 2008
Utloggad
Skrivet 01 jul 2007 12:49
Vårat värdpar får hålla i allt sånt. Känner att jag har inte den tiden riktigt. Dom ber andra om hjälp om dom behöver det. Det ska bli kul att inte veta vad som händer på festen och skönt att slippa oroa sej för saker och ting. (som jag vet att jag gör annars....
Tipspromenad är absolut inte trist! Man kan ju ha frågor om er, hur väl gästerna känner er tex.
Om du letar bland inläggen i forumet så vet jag att det finns en hel del tips. Under "festen o övernattning", kanske?
Jag tror säkert att gästerna hittar på en del "bus".
Lycka till.
niilo
Antal inlägg: 79
Loggade in: 06 sep 2008
Utloggad
Skrivet 01 jul 2007 13:20
Vi kommer att ha tipspromenad för gästerna medans vi är o fotas så att inte gästerna får så tråkigt när dom väntar. Sen kanske dom får lättare att umgås med varandra efteråt. På tipsprom. kommer vi att ha frågor om mig o min sambo från när vi va små o i tonåren o nu under den tid som vi varit tillsamans. Vi ska dela in gästerna i lag om ca 5 st i varje o det ska vara folk från både min o Jarmos sida så dom blir tvugna att parata med varandra :) Annars så kommer det inte att vara några lekar vad jag vet utan det kommer att finnas collage på mig o Jarmo o gästbok att skriva i o även ett litet album m. kort från när Jarmo friade till mig som dom kan bläddra i. Jag tror att det räcker annars så får vi improvisera :)
Tess&mark
Antal inlägg: 227
Loggade in: 03 sep 2013
Utloggad
Skrivet 01 jul 2007 20:54
vi ska oxå ha bords bingo. man får tex kryssa i när någon tappar gaffeln eller om nån vid ens bord håller tal. Den som först har fem kryss i rad får bingo
blivandefru
Antal inlägg: 20
Loggade in: 07 sep 2007
Utloggad
Skrivet 02 jul 2007 11:59
Tack för alla tips! Visst hoppas man på att gästerna hittar på något kul, men jag är lite av en kontrollfreak och vill ha nåt utifall att.. :-)

På ett bröllop som vi var på förra sommaren hade de två lite annorlunda saker. Nr. 1 fick paret stå på varsin stol med ryggarna mot varandra och svara på frågot, t.ex vem har starkast vilja, genom att hålla upp sin egen eller partnerns sko i luften. En hel del skratt utbröt då de inte alltid hade samma uppfattning.
Nr 2 så fick brudgummen ha ögonbindel och sedan identifiera sin brud genom att känna på fyra olika kvinnliga gästers händer. Lätt, skulle man kunna tro, men icke....
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!