BröllopsGuiden
03 jul 2007 21:01       9 svar    1132 klick

Någon som ska ha handskar?

CatharinaJimmi
Antal inlägg: 219
Loggade in: 22 aug 2010
Utloggad
Funderade på hur vanligt det egentligen är med att bruden bär handskar Tycker det dyker upp mer och mer i annonser och på bilder. Är det någon av er här som ska ha det?
jessicaochdaniel
Antal inlägg: 34
Loggade in: 13 okt 2007
Utloggad
Skrivet 03 jul 2007 21:12
Jag har också tänkt på att det är väldigt vanlig i annonserna. Jag ska inte ha det. Tycker det känns lite fånigt mitt i sommaren och jag tycker inte att det är så snyggt heller. men det beror ju mycket på vad man har för klänning och så också förstås....
Tess&mark
Antal inlägg: 227
Loggade in: 03 sep 2013
Utloggad
Skrivet 03 jul 2007 21:18
Jag ska inte ha handskar men har oxå sett det en del på bilder, tror nog att det e vanligare m man gifter sig på hösten. Jag gifter ju mig om några veckor o det skulle nog kännas lite svettigt!
CatharinaJimmi
Antal inlägg: 219
Loggade in: 22 aug 2010
Utloggad
Skrivet 03 jul 2007 21:44
Den "amerikanska " handsken liknar ju inte direkt någon handske. Att jag kallar den amerikansk handske är för att jag har varit på bröllop där och då har bruden haft sådan handske.
Lenis75
Antal inlägg: 270
Loggade in: 26 sep 2007
Utloggad
Skrivet 04 jul 2007 09:53
Jag har köpt handskar, men är osäker på om jag kommer att använda dom. Tycker det är vackert, men... hur gör man i kyrkan???
(gifter oss i sept.)
mammamuu
Antal inlägg: 202
Loggade in: 06 maj 2008
Utloggad
Skrivet 04 jul 2007 14:32
Jag tänkte ha handskar men har ångrat mej. Jag kommer bara hålla på att krångla när jag ska ta av mej dom. Och så vill jag ju att mina fina naglar ska synas. Och så blir det nog varmt. Jag får väl sälja mina som jag redan köpt.
Visa
Antal inlägg: 75
Loggade in: 26 feb 2009
Utloggad
Skrivet 12 jul 2007 13:05
Hej, jag tycker de där "amerikanska" handskarna är jättefina, de utan fingrar. Vad jag vet så har man handskar till axelbandslösa klänningar men det är vanligare på vinterhalvåret. Jag ska inte ha några pga att jag gifter mig i maj men om det varit på vintern hade jag köpt sådanna. Man sprättar upp ena sömmen på handskar med fingrar och där trär man ut fingret. På så sätt kan man "lätt" laga dem efteråt om man vill.
Det finns så mycket vackert, tyvärr kan man inte ha/få allt :)
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!