BröllopsGuiden
19 feb 2007 16:51       16 svar    2509 klick

Live eller DJ

jarmag
Antal inlägg: 91
Loggade in: 13 jul 2007
Utloggad
Vi har lite svårt att hitta bra trubadurer/band i vår stad men det finns dock en riktigt bra DJ som brukar spela på ett ställe och hans musik gör mig alltid så glad. Hur tänker ni andra göra med musiken? Levande eller inte?
brud2007
Antal inlägg: 141
Loggade in: 18 apr 2008
Utloggad
Skrivet 20 feb 2007 21:23
Vi har bokat DJ då vet vi att vi kan få musik som passar alla.

vi håller på att skriva vår önskelista som ska vara på 30 låtar. + att vi kommer att skriva att han ska spela lite dansban för våra föräldrar och äldre släktingar + musik från 50 talet och framåt.

Han kommer även att säga till under kvällen att där finns möjlighet att gå fram och önska sig en låt.
Ullen
Antal inlägg: 28
Loggade in: 01 okt 2007
Utloggad
Skrivet 16 apr 2007 10:44
Tänkte först bara spela cd-skivor men lokalen där vi ska vara har ingen musikanläggning.

Bestämmde att vi hyr in en DJ. Kolla bara upp vilket utbud som dom har. Vi känner en kille lite grann som är DJ men han har inte såmycket dansband, bugg och lite äldre musik som vi vill ha. Så vi kommer att ge honomlite skivor han ska spela och då skulle vi få lite rabatt. En önskelåtlista är aldrig fel på mellan 30 - 50 låtar.

Hade varit jättekul med en trubadur eller ett liveband, men det kostar mycket mer.
Balcaz
Antal inlägg: 231
Loggade in: 12 apr 2010
Utloggad
Skrivet 16 apr 2007 12:38
Vi skulle från början också spela cd-skivor
men sen fick vi nys om ett lokalt band som spelar 70-80-talsmusik till ett vettigt pris.
Jag tror att vi hittade dem under artistförmedling och kom så småningom till deras hemsida där de har demolåtar. Så vi slog till...får bara jobba lite till.
Neaneon
Antal inlägg: 173
Loggade in: 17 sep 2007
Utloggad
Skrivet 16 apr 2007 15:21
Va först inne på band för att det blir som en happening på kvällen men jag tyckte det verka för jobbigt att hålla på att leta band så vi kör på DJ istället. Skulle vi bara spela egna skivor så vet jag att mina brorsor skulle lägga beslag på dom... :)
bubblan
Antal inlägg: 185
Loggade in: 20 jul 2007
Utloggad
Skrivet 16 apr 2007 20:13
För oss blir de åxå cd!
+ att vi ska sjunga duett! Schhhh! Säg inget! Tihihihi!
heleneopeter
Antal inlägg: 68
Loggade in: 18 jan 2008
Utloggad
Skrivet 17 apr 2007 14:03
Vi använde oss också av CD-skivor! I och med att vi hade cd-växlare kunde vi ju också lägga i fem olika typer av musik och på så sätt få ganska bra variation på musiken!
Bernadett
Antal inlägg: 149
Loggade in: 09 apr 2008
Utloggad
Skrivet 07 maj 2007 10:56
Vi ska hyra en cd anläggning med förstärkare och högtalare. Eller så ska vi
ha egna högtalare och koppla in till datorn. Där vi lägger in en massa skivor och så får någon sköta den biten. Vi ska bara se att det går att koppla ihop högtalaren och datorn. Sen ska jag köpa in en hel del bröllopsmusik cd från Ungern. De låtarna är riktigt svängiga. Ska köpa bröllopsvals på cd och annat bröllopsmusik också. Så tänkte vi ha det
lådis
Antal inlägg: 4
Loggade in: 20 aug 2008
Utloggad
Skrivet 28 maj 2008 06:32
Brud 2007
Finns din DJ i stockholm? Länk please, vi har panik! Det vi hittills hittat är 3 timmar för 7000kr , det tycker vi är för mycket
litenElin
Antal inlägg: 422
Loggade in: 03 sep 2011
Utloggad
Skrivet 28 maj 2008 08:35
Vi kommer att ha ett "afterski band" med två killar... Dom kostar ganska mycket pengar men vi känner att det är värt det. Min P vill verkligen ha dom och är det något han VERKLIGEN vill ha på vårt bröllop så visst ska han få det- annars är det ju mest jag som får det jag vill ha.. *blush*
litenElin
Antal inlägg: 422
Loggade in: 03 sep 2011
Utloggad
Skrivet 28 maj 2008 08:36
Och förresten ska vi ha Sing Stra som underhållning också.. Hehe.. Kanske blir mest senare på kvällen när folk vågar men ändå... *hubba*
Lena78
Antal inlägg: 92
Loggade in: 19 aug 2009
Utloggad
Skrivet 28 maj 2008 12:51
Vi ska ha ett "cover band" som heter Party Patrullen som är skitbra, dom ska spela efter vigsel cermonin på Bryggan. sedan ska dom spela efter middagen. När dom vill ha paus så jobbar dom meden kille som riggar ljudet som är DJ Tompa så då får han spela. Kostar en slant men vi kände att vi ville lägga lite extra krut på detta, Det är ju jättemysigt att ha lite levande musik när man står och minglar före maten.
ninnikalle
Antal inlägg: 6
Loggade in: 07 aug 2008
Utloggad
Skrivet 28 maj 2008 13:03
Vi har bokat ett coverband som är kanon (i skåne). Har varit på många bröllop där det inte har varit så genomtänkt vad som spelades på kvällen och det fördärvade hela stämningen på kvällen. Lägger hellre lite mer pengar på bandet och får en kanonunderhållning...Lycka till!
Fia & Stefan
Antal inlägg: 69
Loggade in: 24 sep 2008
Utloggad
Skrivet 28 maj 2008 13:06
Vi kommer att ha ett trubadur par som kör hela kvällen/natten så länge vi vill... :) Dom behöver ju paus emellan åt och då kör vi lite blandade skivor bara. Sen är mina svägerskor toppen sångerskor så dom ska sjunga nåt under middagen. Dels en låt som jag tillägnar min blivande och sen ev något annat. Sen är min blivandes faster en fantastisk sångerska och ska sjunga i kyrkan men förhoppningsvis också nåt på festen.... har ju lyckan att gifta in mig i en otroligt musikalisk familj. Priset på trubadurerna är endast ca 3000:- för hela kvällen/natten.... tycker det är toppen, låter som om många andra får betala mycket mer. Dessa killar spelar i ett band och är duktiga... med lång repetoar så man får önska lite låtar under kvällen om dom bara kan låten så kör dom... Den ena i bandet är också bröllopsgäst så han finns på plats hela kvällen....
Hella
Antal inlägg: 49
Loggade in: 30 okt 2008
Utloggad
Skrivet 28 maj 2008 16:31
Jag har hela tiden varit inne på "Dj in a box" tycker att det är en kanon idé och inte så dyr heller, men igår när jag skulle boka så var alla upptagna. Lite panik att hitta på nåt eftersom det är mindre än två månader kvar *shock*
ullis77
Antal inlägg: 309
Loggade in: 15 sep 2010
Utloggad
Skrivet 28 maj 2008 17:54
För vår del så blir det en mp3 full med musik. Billigt å bra.
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!