BröllopsGuiden
08 jul 2007 05:19       7 svar    2330 klick

Lösögonfransar?

Steira
Antal inlägg: 9
Loggade in: 23 aug 2007
Utloggad
Är det någon som har erfarenhet av lösögonfransar? Något att satsa på eller förkasta? Vad tycker ni?
Sommarbrud -07
Antal inlägg: 263
Loggade in: 28 apr 2008
Utloggad
Skrivet 08 jul 2007 09:45
Har faktiskt aldrig provat.....så jag är tyvärr inte till mycke hjälp. =)
Men bara dom sitter kvar...(?), så dom inte trillar mitt under middagen =/
Zofia
Antal inlägg: 23
Loggade in: 23 jun 2008
Utloggad
Skrivet 08 jul 2007 09:49
Jag brukar ha lösögonfransar när jag ska på någon större fest, eller om det är t.ex. bröllop. Jag tycker att det fungerar jättebra, jag ska definitivt ha det när jag står brud. Däremot har jag inte bra erfarenhet av sådana som är "förlimmade", jag använder sådana som man limmar själv, Fashion Lashes från Ardell, finns t.ex. på Åhléns, de tycker jag är jättebra!
niilo
Antal inlägg: 79
Loggade in: 06 sep 2008
Utloggad
Skrivet 09 jul 2007 11:28
Jag har provat både "hela lösfransar" o såna som ser ut som "kråkfötter" till mitt bröllop kommer jag att ha "kråkfötter", det e lite puligt att få dit dom men om man har någon som är stadig på handen o en pinsett så brukar det gå bra ;) ett tips e att träna. Om man tycker att fransarna är för långa så e det bara att klippa av dom lite så ser dina fransar mer naturligt fylliga ut än extremt långa. Här är en bild på min kompis som jag har satt fransar på när vi skulle på fest "kråkfötter som inte är klippta" Hoppas att det va till nån hjälp, lycka till!
FruStillman
Antal inlägg: 218
Loggade in: 15 dec 2008
Utloggad
Skrivet 09 jul 2007 16:59
Det viktigaste är nog att du testar innan, både att sätta fast (om du gör det själv, kräver lite övning) och att känna hur det känns, så du inte känner dig obekväm i dom!
Steira
Antal inlägg: 9
Loggade in: 23 aug 2007
Utloggad
Skrivet 12 jul 2007 07:47
Tack för hjälpen! Jag har skaffat mig olika varianter som jag ska prova. Det blir helt klart lite festligare med fylligare fransar. Spännande!
Visa
Antal inlägg: 75
Loggade in: 26 feb 2009
Utloggad
Skrivet 12 jul 2007 13:09
De där "kråksparkarna" var jättefina. Det borde man väl kunna be sminkösen sätta dit om man ska anlita sådann? Jag funderar faktiskt på det, tex gå till Make up store och köpa presentkort för sminkning för 495:- då blir man sminkad i 60 min + att man får köpa produkter för hela summan. Visserligen ganska dyrt hos dem så det blir inga mängder men ändå. Ett tips!
FruStillman
Antal inlägg: 218
Loggade in: 15 dec 2008
Utloggad
Skrivet 12 jul 2007 18:52
Jag och syrran har gjort en sån make-upkurs. Det var kul, fick lite bra tips! (fast ingen brudsminkning då utan mera festinriktat) Enda problemet är att jag handlade så mycket grejer så jag fick lägga till lika mycket extra... Blev alltså dyrt, men då köpte jag mycket bas-grejer som jag behöver, t ex foundation.
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!