BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Brudgummen Starta ny tråd
21 feb 2007 11:11       8 svar    2939 klick

Alternativa kläder

Johanna
Antal inlägg: 4
Loggade in: 21 jan 2008
Utloggad
Jag skulle vilja ha lite tips om hemsidor och/eller nåt bildgalleri med lite alternativa brudgumskläder.
Det måste ju finnas ett mellanting mellan att gifta sig i jeans och att gifta sig med kostym/frack...
frk matsdotter
Antal inlägg: 181
Loggade in: 07 okt 2007
Utloggad
Skrivet 12 mar 2007 19:25
hejsan johanna
önskar verkligen jag kunde hjälpa dig för jag letar själv efter inspiration till sambons klädsel. han vill helst ha lite alternativ innan vi går till olika butiker... och jag som så gärna provat massvis av klänningar bara för att det är skoj! typiskt manligt
heleneopeter
Antal inlägg: 68
Loggade in: 18 jan 2008
Utloggad
Skrivet 13 mar 2007 11:16
Min man hittade själv en s k frockcoat med frackskjorta, väst och plastrong! Det var verkligen ursnyggt!

Gå gärna in i vårt bildgalleri eller på vår bröllopssida, så ser du hur det ser ut!
jojjo
Antal inlägg: 25
Loggade in: 08 okt 2007
Utloggad
Skrivet 13 mar 2007 11:58
Det finns ju ett alternativ som inte så många tänker på längre; folkdräkt. Vackert, traditionellt och lite annorlunda. Dessutom kan man ju använda dräkten flera gånger; vid alla tillfällen som kräver högtidsklädsel, samt om man råkar gilla folkdans ;)

Ett alternativ om man gillar sekelskiftes eller viktoriansk stil är denna site
http://www.gentlemansemporium.com

Själv gillar jag denna frockcoat, fast jag skulle byta ut slipsen och västen:
http://www.gentlemansemporium.com/store/vict_mens_02.php

Lycka till!
/Jojjo
niki
Antal inlägg: 10
Loggade in: 26 feb 2007
Utloggad
Skrivet 13 mar 2007 12:48
Det beror ju på vilket slags bröllop ni har tänkt er... Jag var på ett jättevackert sommarbröllop, där hon hade hellång vit klänning och "sommarängsbukett". Han hade en supersnygg ljus linnekostym, det var somrigt och jätteläckert.
frk matsdotter
Antal inlägg: 181
Loggade in: 07 okt 2007
Utloggad
Skrivet 14 mar 2007 18:22
åh, wow. uppklädd var ju verkligen en bra sida. synd det är i stockholm, vi bor över 20 mil därifrån, men uppslag fanns det ju verkligen!
MajaMaria
Antal inlägg: 16
Loggade in: 26 jan 2009
Utloggad
Skrivet 06 mar 2008 10:31
Min blivande skall ha smoking, med svart skjorta och blå slips samt näsduk. Ett tips är att kolla in kändisars kläder...
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!