BröllopsGuiden
10 jul 2007 12:31       8 svar    1575 klick

Tema för bröllopet?

Visa
Antal inlägg: 75
Loggade in: 26 feb 2009
Utloggad
Jag är lite sugen på att ha ett tema som går igenom hela bröllopet. Tycker mycket om medeltiden och kläder från olika tidsperioder men har kommit fram till att vi inte ska tvinga på gästerna sådanna. Utan ha ett färg och sago tema för resten av bröllopet. Är det någon som har något bra förslag? Eller tips?
Issm
Antal inlägg: 2
Loggade in: 20 jul 2008
Utloggad
Skrivet 11 jul 2007 16:10
Vi ska ha havstema på vårat bröllop, det ska gå i blått samt ha snäckor och musslor i dekorationer. Vi bor på västkusten och alla gäster är långväga så vi tyckte det var kul att ha det så man får lite kust och hav känsla när alla ska resa så långt.
Visa
Utloggad
Skrivet 12 jul 2007 12:23
Åhh det låter ju toppen! För oss blir det som sagt nog lite "Sagoinspirerat". Har inte riktigt tänkt färdigt och det är inte bråttom är. :)
Visa
Utloggad
Skrivet 12 jul 2007 12:28
Hej igen, jag läste i en bröllopstidning ang "sagotem" någon hade haft graverade stenar som bordsplasering, kolsyreis på borden så det blev lite urskogsdimma i salen när gästerna gick in. Trollhassel och murgröna med blommor på borden och servetterna vikta som näckrosor med en trollsländebrosch till alla damer. m.m. De hade en ganska stor budgett på detta bröllopet men det måste ju gå att hitta på saker som inte är jättedyra tycker jag? Det lät fint i alla fall :)
Neaneon
Antal inlägg: 173
Loggade in: 17 sep 2007
Utloggad
Skrivet 12 jul 2007 23:05
Jag läste om nån på forumet som skulle duka med fiberduk och sen ha ljusslingor under (fiberduk är ju halvgenomskinligt), det tycker jag lät jätte häftigt och lite sagoaktigt.
Jag ska också duka med fiberduk och det blir jätte läckert, det böljar liksom över bordet och ända ner på golvet och så kostar det inte mycke alls!
Visa
Utloggad
Skrivet 13 jul 2007 08:10
Det lät coolt, vart får man tag på sådant?
Jag skulle även vilja täcka över stolarna med vitt tyg på något sätt. Vet inte hur för det får inte ta för lång tid att fixa på bröllopsdagen. Dessutom ska ha ca 60 gäster så det blir en del tyg!?
daisy
Antal inlägg: 89
Loggade in: 24 aug 2007
Utloggad
Skrivet 13 jul 2007 11:02
Det låter som att du redan har en ganska klar bild framför dig kring hur du vill ha det Visa! Härligt! Det är så skönt när man kommer över den tröskeln och sedan bara kan spinna på i sitt tema.

Tyvärr kan det dyka upp svärmödrar som tycker helt annorlunda - min hade förmodligen svimmat om jag hade börjat prata om ljusslingor, fiberduk mm.

Fast nu när jag tänker på det...hm, det skulle ju vara riktigt snyggt med en ljusslinga inlindad i fiberduk i mitten längs med varje bord. Ha, nu kommer hon att få totala dåndimpen och jag känner att det faktiskt är rätt åt henne!! :-)
Neaneon
Antal inlägg: 173
Loggade in: 17 sep 2007
Utloggad
Skrivet 13 jul 2007 14:13
Fiberduk köps på vilken trädgårdshandel som helst. Jag har beställt från www.willabgarden.se. Dom levererar till dörren och var hyfsat billiga. 60 kvm för 159:- (Går åt rätt mycke om den ska hänga ända ner till golver + att man ju ska rynka den över bordet)
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!