BröllopsGuiden
13 jul 2007 18:19       10 svar    5598 klick

Mörkröda rosor efterlyses!

daisy
Antal inlägg: 89
Loggade in: 24 aug 2007
Utloggad
Min florist visar mig mörkrosa rosor till brudbuketten och menar att det är så rött som det blir. Han har även ferrari-röda och även det blir helt fel mot allt vinrött som jag har som bas i övrigas kläder mm.

Jag sliter nu mitt hår och känner verklig panik, det kommer ju att se för j-ligt ut om det skär sig totalt i färgerna!!!!!!

Känner mig helt ställd, inser att jag borde utgått från en ros-sort INNAN jag bestämde mig för tygerna...

Det skulle ju kunna gå lika bra med vinröda nejlikor, men frågan är ju hur hans version av nejlike-vinrött är i verkligheten? :-/

Hur gör ni andra som har vinröda teman, vilka ros/blom-sorter har ni???

hälsn deprerat daisy
anilä
Antal inlägg: 459
Loggade in: 24 mar 2011
Utloggad
Skrivet 13 jul 2007 20:07
Jag har vinröda kallor och vinröda germinier.
Jag tog med mig en bild och en bit av min klänning till floristen och hon planerade buketten utifrån min klänning. Självklart finns det vinröda rosor. Byt florist...
daisy
Utloggad
Skrivet 13 jul 2007 21:01
Ja, kallor är ju enormt fina anilä! Skulle passa toppen till oss! Ska ta och kolla upp det, fast han har dem kanske bara i rosa *garv*

Skulle egentligen göra buketten själv hade jag tänt, men så fick jag höra att de "bara" skulle ta ca 500.- för en rund rosbukett och det kändes ju bra för jag kommer förmodligen att vara stressad nog dan före bröllopet då vi ska duka och allt...

Vad får du ge för din bukett?
anilä
Utloggad
Skrivet 13 jul 2007 22:02
Min bukett innehåller kallor, germinier, gräs, björnbär, hängbjörk och div grönt. Den blir väldigt "lång och hängig" den kommer att kosta 1300:-
daisy
Utloggad
Skrivet 14 jul 2007 00:02
Du anilä, allt låter toppen. Så fint med ert tema och att ni verkligen löper linan ut med alla detaljer! Känner att jag får lite mer skinn på näsan när jag läser om er andra som verkligen har avacerade teman, mitt lilla glaskross mm känns med ens som en ganska futtig detalj för svärmor att bli upprörd över! :-)

Geriminer måste jag kolla efter, har jag aldrig hört talas om...
Lenis75
Antal inlägg: 270
Loggade in: 26 sep 2007
Utloggad
Skrivet 14 jul 2007 00:21
daisy: stå på dig! Det är ditt/ert bröllop. Ni bestämmer, inte svärmor...
anilä
Utloggad
Skrivet 14 jul 2007 01:36
Daisy

Det var länge sen jag slutade bry mig om vad andra tycker... Vi gör som vi vill och svart blir det ha ha ha

germinier är mindre gerbera. Mina är vinröda med svart mitt
daisy
Utloggad
Skrivet 24 jul 2007 23:46
Tack för hjälpen med rosletandet! :-)

Allt har nu löst sig, bytte florist och har bestämt mig för en ros som heter Black Baccarat, precis samma vinröda som i kläder mm! Helnöjd! Butiken hade hur mycket bilder som helst att välja bland!

Vi gifter oss på lördag *IIIIIIIIIIIIIIHHHHHHHHH* och när jag lämnade sidenband till floristen idag så fick jag titta på rosorna som de beställt hem. Märklig känsla att se dem... Panik blandat med fullständig lycka!
Lenis75
Antal inlägg: 270
Loggade in: 26 sep 2007
Utloggad
Skrivet 25 jul 2007 13:17
Skönt att du hittade det du ville ha. :-)
Och ett stort lyckat till!!!!!!!!!!!
Jenny+Stefan
Antal inlägg: 40
Loggade in: 30 aug 2007
Utloggad
Skrivet 25 jul 2007 18:54
Anilä!

Din bukett låter helt underbar, har du en bild på den möjligtvis...?
Jag har funderat på vinröda kallor för de är så vackra, men har inte ens tänkt på att blanda in andra blommor.

/Jenny
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!