BröllopsGuiden
30 jul 2007 14:00       16 svar    1626 klick

Tärnbuketter + problem?!!

__ullis__
Antal inlägg: 47
Loggade in: 29 jul 2009
Utloggad
måste tärnorna ha buketter??! d e nämligen så att jag har haft den absolut sämsta möhippa man kan ha, mina såkallade vänner, (2st), har vetat om att jag ska gifta mig i ca. 1 1/2 år nu å ändå hade dom inte planerat in något att göra på min möhippa, dom la allt på en tisdag, dagen innan löning så vi va bara fyra med mig, vi hade varit åtta med mig om dom hade lagt d på en lördag, men min ena tärna vägrade tydligen ta ledigt från jobbet så då blev d på en tisdag.. oj va långt d blev, d jag ville ha sagt med detta e att jag inte har någon som helst lust å lägga pengar på deras tärnbuketter, å jag vill inte ens a dom som tärnor längra men såhär fyra veckor innan bröllopt kan jag inte med att säga till dom.. tack å lov så har jag en riktig kompis som va med den dagen å hon skämdes så mycket åt dom, hon hade ingen aning om va som skulle hända eftersom hon inte hade varit med å planerat.. jaja vi ska iallafall hitta på något jätte roligt å jag har ingen aning om va d e!! =) (hon vill kompensera min kassa möhippa) va tycker ni??! måste tärnorna ha buketter?? //ullis
Balcaz
Antal inlägg: 231
Loggade in: 12 apr 2010
Utloggad
Skrivet 30 jul 2007 14:06
Nej, det behöver dom inte. Tycker inte jag, våra hade det inte.
Synd att det blev så på Din möhippa (sk), men du har säkert något att se fram emot med din riktiga kompis. Och givetvis Er stora dag ! // S
Lenis75
Antal inlägg: 270
Loggade in: 26 sep 2007
Utloggad
Skrivet 30 jul 2007 14:43
Håller med Balcaz
Skippa buketterna
o ha en underbar dag med din kompis för dom pengarna i stället
anilä
Antal inlägg: 459
Loggade in: 24 mar 2011
Utloggad
Skrivet 30 jul 2007 14:47
Nu är jag ju som jag skrivit förr, inte som alla andra... Jag hade sagt åt dom att jag inte vill ha dom som tärnor längre att ni förändrat era planer och sen bara köra på den kvinnan som är din riktiga vän. Och nej dom behöver inte ha blommor.
Lycka till.
anna.e
Antal inlägg: 291
Loggade in: 09 nov 2008
Utloggad
Skrivet 01 aug 2007 11:18
Tycker inte att tärnorna behöver ha buketter oavsett om man är vän eller ovän. Har varit på flera bröllop och det har varit olika hur de har gjort. Någon av tärnorna brukar ju dessutom hålla i brudbuketten när ringen ska träs på så då är det bra om hon har händerna lediga.
Sommarbrud -07
Antal inlägg: 263
Loggade in: 28 apr 2008
Utloggad
Skrivet 01 aug 2007 12:09
Håller med dom övriga...tycker inte heller att dom måste ha buketter.
Spara dom pengarna, och ha nåt roligt för sen istället..(?) =)
Kram och lycka till!!
M:a
Antal inlägg: 229
Loggade in: 25 aug 2007
Utloggad
Skrivet 01 aug 2007 12:13
jag hade inte heller velat ha dom som tärnor, OCH jag hade låtit dom veta det. på min stora dag skulle jag aldrig vilja ha såna "vänner" vid min sida.
jag tycker du ska skippa dom, även om det bara är 4 veckor kvar, och låta den riktiga vännen vara tärna.

och självklart behöver dom inte ha buketter om du bestämmer dig för att ha dom kvar som tärnor.

lycka till!
Muminmamman
Antal inlägg: 139
Loggade in: 02 jun 2009
Utloggad
Skrivet 01 aug 2007 14:39
De måste inte ha buketter. Jag hade velat (men kanske inte vågat) säga ifrån, valt bort dem och tagit den uppenbart trevliga vännen istället. Själv har jag två underbara och högst riktiga vänner vidmin sida när det blir dags så jag är inte orolig. Tråkigt när det blir så där, men som någon ovan sa, den stora dagen är ER, din och din blivande makes, glöm aldrig det!
__ullis__
Utloggad
Skrivet 01 aug 2007 16:02
tack för alla svar!! vill inte berätta innan då jag misstänker att dom kommer bli skit sura å visa d på bröllopet, vill inte förstöra min dag.. jag tror att jag får hålla igen med vad jag tycker tills efter bröllopet, då kan jag verkligen spy allt på dom å hoppas på att dom känner sig skit dumma.. jaja.. tack för alla svar iallafall.. =) //ullis
Evasleva
Antal inlägg: 97
Loggade in: 08 nov 2007
Utloggad
Skrivet 02 aug 2007 11:52
Jag tycker att det beror på hur du vill ha det.

Om du tycker att tärnorna ska ha blommor, att det är finast så, så ska dem ha det. De dumma kompisarna ska ju inte få förstöra det också!!

Därmed inte sagt att de behöver ha blommor. Min mans "best man" var tjej och hon ville inte ha bukett (vi brydde oss inte men hon hade fått en om hon velat ha). Däremot fick hon hårblommor, likadana som mina fast i en annan färg. Min "tärna" var kille och fick därför en coursage istället för bukett.
Fru Trogensson
Antal inlägg: 127
Loggade in: 18 maj 2008
Utloggad
Skrivet 05 aug 2007 17:46
Tråkigt att din hippa blev ett dåligt minne! Det ska ju va en av de bästa dagrna i ditt liv!
Tess&mark
Antal inlägg: 227
Loggade in: 03 sep 2013
Utloggad
Skrivet 07 aug 2007 10:07
Jag tycker att det är du som bestämmer det, men känner du dessutom att du inte vill ha dom som tärnor så tycker jag att du ska prata med dom om d, säger det på grund av egen erfarenhet. VI hade nämligen ett litet kaos med ena tärnan på vårt bröllop p nu ångrar jag att vi inte löste det!
__ullis__
Utloggad
Skrivet 08 aug 2007 10:52
Har pratat med båda två nu å dom tycker att jag e en otacksam jävel, rent ut sagt.. den ena e lite vettigare än den andra, ska träffa den vettiga ikväll å fika, vi får väl se hur d går.. tack för alla svar.. //ullis
anilä
Antal inlägg: 459
Loggade in: 24 mar 2011
Utloggad
Skrivet 08 aug 2007 11:44
Men gud vilka människor. Du ska ju efter detta def inte ha dom som tärnor alls. Du kommer att ångra dig. Välj din riktiga vän.
Lycka till
Bernadett
Antal inlägg: 149
Loggade in: 09 apr 2008
Utloggad
Skrivet 08 aug 2007 12:11
Jag har ingen tärna heller för just den sakens skull för att jag kände att mina vänner har inte varit så bra vänner på sista tiden. Jag har en tjejkompis som är en riktig vän men jag har inte känt henne så länge, så att hon är med mig hela dagen från början till slut men inte som tärna.

Men någon blomma behöver du inte ha. Du måste göra som du känner för själv, det är verkligen Er dag, njut av den och låt inte andra förstöra.
Tess&mark
Antal inlägg: 227
Loggade in: 03 sep 2013
Utloggad
Skrivet 08 aug 2007 12:55
Vet dessa människor ens vad det innebär att vara tärna? De ska ju hjälpa dig och stötta dig under tiden!
Hoppas det löser sig!
Kram
Marre_R_S
Antal inlägg: 68
Loggade in: 11 aug 2008
Utloggad
Skrivet 10 jan 2008 22:33
Det va uselt gjort..
Mina tärnor ska betala sina buketter själva, dom har betalat sina kläder oxå. fråga dom om det? annars tycker jag inte att dom behöver ha någon bukett. Hoppas du får en toppendag med din andra väninna! *Lycka till*
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!