BröllopsGuiden
01 aug 2007 11:37       21 svar    1730 klick

Jag tror att jag bryter ihop....

anilä
Antal inlägg: 459
Loggade in: 24 mar 2011
Utloggad
Har mailat med vår kantor idag och igår och det verkar som om han kommer att sätta stopp för vår musik som vi skulle ha i kyrkan.... *Suckar högt*
Han tycker att vi ska ha "rivig" orgel musik?!? Vad exakt är "rivig" orgelmusik någon som vet????
Jag vet att Sonny kommer att bryta ihop om vi tvingas till vanlig kyrkomusik.....
Sommarbrud -07
Antal inlägg: 263
Loggade in: 28 apr 2008
Utloggad
Skrivet 01 aug 2007 11:47
Men herre gud....får man inte ens bestämma DET själv?
Hur ska annars ett bröllop bli personligt om man inte får ha det som man vill....(!?)
Hoppas det löser sig för er!!

Kramar i massor.

(vet inte vart gränsen går för "rivig" musik........)
anilä
Utloggad
Skrivet 01 aug 2007 11:58
För mig är rivig och orgel motsatser som inte går ihop.
Vår musik är inte ens rivig utan ganska lugn. Skulle ha frågat om Sonnys musik tror jag *he he he* han lyssnar på tung svart musik som är hemsk
Sommarbrud -07
Antal inlägg: 263
Loggade in: 28 apr 2008
Utloggad
Skrivet 01 aug 2007 12:08
Det hade väl varit nåt *blink*
Hoppas det blir som ni vill ha det......*håller tummarna*

Rivig orgelmusik...*hm* det beror kanske på vem man frågar....rivig för mig är typ....Nightwish eller nåt sånt...=)
Rivigt för prästen är troligtvis nåt helt annat.

Men som sagt, hoppas det blir nåt Ni gillar!
Kram
Lenis75
Antal inlägg: 270
Loggade in: 26 sep 2007
Utloggad
Skrivet 01 aug 2007 12:13
Trodde faktiskt inte kantorna hade så mycket att säga till om. Ok prästen...men kantorn. Suck. Hoppas det löser sig för er!
anilä
Utloggad
Skrivet 01 aug 2007 12:58
Nightwish är lugn och fin musik om man jämför med Sonnys *S*

Tydligen har han det, han tycker att vi ska ha en rivig orgellåt in och någon "vanlig" orgellåt mitt i och sen något rivigt på väg ut.
Som sagt jag vet inte en enda melodi som spelas i kyrkan som är rivig.

Tack för ert stöd
Balcaz
Antal inlägg: 231
Loggade in: 12 apr 2010
Utloggad
Skrivet 01 aug 2007 13:05
Hi hi hi kan inte låta bli att dra på smilbandet. Rivigt ?? har ingen aning vad det är i samband med orgelmusik. Du verkar ju ha skinn på näsan, ge dej inte... Lycka till, intressant att läsa hur det går.
anilä
Utloggad
Skrivet 01 aug 2007 13:23
Balcaz

Precis min tanke, man kan inte använda dom 2 orden i samma mening det finns inte.
Allt jag hör i huvudet är äppelbogånglåt som jag avskyr.... Vill inte ha någon av de traditionella bröllopsmarscherna... =(
Jag har inte en tanke på att ge mig., men samtidigt är det jobbigare att stå på sig eftersom det är i kyrkan och det är deras regler som gäller.
Muminmamman
Antal inlägg: 139
Loggade in: 02 jun 2009
Utloggad
Skrivet 01 aug 2007 14:44
Jag är ganska ny på sidan men jag måste säga att du har satt ett stort avtryck hos mig, gillar dig skarpt! Dina synpunkte roch åsikter är oftas väldigt kloka, därför är jag inte särskilt orolig för din kyrkomusik, det löser du på ett bra sätt!

Rivig orgelmusik, jag vet inte varför jag tänker på Robert Wells (även om han mestadels kör på flygel el liknande)...det stämmer liksom inte, varken orden ihop eller något som jag tänker mig att ni skulle vilja ha...sen kanske Sonnys musik inte heller är HELT önskvärt, i det fallet har jag viss liten förståelse för kantorn (om denna hade vetat vad S gillar vill säga). Nåväl, in you I trust! Lycka till
anilä
Utloggad
Skrivet 01 aug 2007 15:01
Muminmamman

Tack vad snäll du är. =) är bara mig själv, brukar säga vad jag tycker inget annat, men utan att för den delen såra någon för det är onödigt.

Nej fy Sonnys musik kan man inte spela i en kyrka, knappt ens i närheten av kyrkogården *S* Den är riktigt hemsk.
Tycker att det är jobbigt eftersom vi inte alls har samma musiksmak och äntligen har hittat något vi båda tycker om. Det han inte vill ha i sin kyrka är en lugn instrumental låt som heter "Unity" vilken vi ville ha ut eftersom det betyder enighet.... Men det spelar tydligen ingen roll....
Det är ok med Lisa Ekdalhs "vem vet inte du", "öppna landskap", "Annies song" tex. ingen av dom är kyrkomusik men dom får man ha.
Jag hoppas innerligt att det löser sig annars får vi gifta oss utomhus i mars =)
anna.e
Antal inlägg: 291
Loggade in: 09 nov 2008
Utloggad
Skrivet 01 aug 2007 18:59
Jag är mest nyfiken på vad han hade för förklaring till varför ni inte fick välja den låt ni ville ha. Om han nu gav någon sådan? Jag förstår att man inte kan välja en låt som handlar om tex helvetet, men annars borde det väl vara rätt fritt? Eller...?
anilä
Utloggad
Skrivet 01 aug 2007 19:14
anna.e

Han sa att om vi spelar den kommer ingen att höra den utan bara titta på oss?!? Det skulle vi slippa om vi valde ett rivigt orgelstycke *S*
jag undrar fortfarande vad det är.
Skumt argumet tycker jag.

Har lyssnat på kyrkomusik på nätet nu och kom fram till att det finns massor där men inget som passar oss. Är bara Cavatina som tilltalar mig men den passar inte och kan knappast kallas rivig.
anna.e
Antal inlägg: 291
Loggade in: 09 nov 2008
Utloggad
Skrivet 01 aug 2007 20:59
Jag fattar ändå inte?! Klart att alla kommer att titta på er! Det är väl därför de är där! Går det inte att övertala honom?
anilä
Utloggad
Skrivet 01 aug 2007 21:10
anna.e

Nej jag fattar ingenting jag heller om jag ska vara ärlig, han lyssnade överhuvudtaget inte på vad jag sa så jag vet inte om det går.
Kakan
Antal inlägg: 152
Loggade in: 10 aug 2008
Utloggad
Skrivet 03 aug 2007 22:29
vad är det med musiken som är stötande? Man ska ju få ha full frihet vad gäller instrument men inte text.... hoppas ni får ert drömbröllop!
cat0181
Antal inlägg: 129
Loggade in: 07 jan 2009
Utloggad
Skrivet 03 aug 2007 22:51
Man blir ju lite orolig när man läser sånt här. Tänk om våran kantor inte går med på den låt vi valt som ingångsmusik. Vi vill ha phantom of the opera att gå in till. Tycker nog att den är det mäktigaste som går att hitta! =) Jag bara älskar den låten...
högbergs
Antal inlägg: 155
Loggade in: 13 feb 2008
Utloggad
Skrivet 04 aug 2007 00:51
Men vad konstigt! Alltså av kantorn. Han får väl helt enkelt ta o spela exempel på vad han menar då så kan ni ju lyssna o tala om för honom vad ni anser om detta!
Och vaddå vill han glänsa eller vad e det frågan om??! Försöker han ta uppmärksamheten ifrån er? Stört omöjligt! Haha!! Det e ju ni som är brudparet... Ni som alla är där för att titta på.. Musiken är en bisak!
Lycka till! :)
anilä
Utloggad
Skrivet 04 aug 2007 10:17
kakan

Jag är fullt medveten om det men vår låt är instrumental och heter Unity= enighet, det finns inget stötande i den.

cat0181

Jag hoppas att ni får ha er musik. hade jag sagt fantomen på operan hade han nog dött, speciellt om man väljer den med text.
Jag vet att det spelar ingen roll vad man har för musik ingen som eg hör den ändå. Jag minns bara en låt av alla jag hört på olika bröllop och det var för att dom gjort om en låt till spanska.
Jag hoppas innerligt att han ger sig annars får vi flytta på oss utomhus men det känns mindre kul i mars...
cat0181
Antal inlägg: 129
Loggade in: 07 jan 2009
Utloggad
Skrivet 04 aug 2007 15:24
Jag hoppas att det löser sig för er... Testat att byta Kantor/ Kyrka?
Visa
Antal inlägg: 75
Loggade in: 26 feb 2009
Utloggad
Skrivet 08 aug 2007 09:11
Hej! Det verkar inte som kantorn har någon vidare anledning till att ni inte får ha den låten ni vill. Om ni säger att ni vill att alla ska titta på er vad säger han då? Stå på er!!
anilä
Utloggad
Skrivet 08 aug 2007 09:25
Jag förstår inte heller problemet, och han har eg ingen anledning till att säga nej hellerl...
det finns ingen annan musik som vi vill ha så jag vet inte vad i ska hitta på....
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!