BröllopsGuiden
26 feb 2007 20:10       7 svar    4602 klick

ring till brudgummen?

frk matsdotter
Antal inlägg: 181
Loggade in: 07 okt 2007
Utloggad
min sambo, förlåt - blivande make!!! och jag har tänkt att även han ska ha ytterligare en ring. nu har vi sarekringar, och min vigselring är en sarek med diamanter. det vi inte har bestämt är hur hans ring ska se ut. han vill att det ska synas att vi hör ihop, han ska bära även den nya ringen på vänster ringfinger. vi har varit runt och letat efter ringar som kan passa till män, men inte hittat något som tilltalat oss tillräckligt. därför undrar vi om någon har något bra förslag på hur vi ska lösa det hela. kanske någon har varit med om något liknande?! love therese & jimmi
mammamuu
Antal inlägg: 202
Loggade in: 06 maj 2008
Utloggad
Skrivet 04 apr 2007 09:58
Hejsan.
Vi ska ha varsin ring. Vi har gjort det så lätt för oss att vi har beställt likadana förlovningsringar som vi har och så sätter vi in tre små stenar i min. Enkelt. Precis som vi vill ha det.
M:a
Antal inlägg: 229
Loggade in: 25 aug 2007
Utloggad
Skrivet 04 apr 2007 13:12
oj så svårt...
vi har valt att lägga undan våra förlovningsringar när vi gifter oss.. säkert inte många som gör så men jag har så svårt att bära mer än en ring! och sambon har svårt att bära ens en ;-)

köpa en som är rätt så lika hans förlovningsring kanske?
anilä
Antal inlägg: 459
Loggade in: 24 mar 2011
Utloggad
Skrivet 04 apr 2007 13:38
Jag kommer att få lov att köpa en ring som är likadan som min men lite smalare och lite större, jag måste ha den innanför min förlovningsring och den måste vara större så jag kan få den längre ner på fingret och förlovningsringen ska stoppa den från att åka av. Mina fingrar är inte gjorda för ringar =)
frk matsdotter
Antal inlägg: 181
Loggade in: 07 okt 2007
Utloggad
Skrivet 04 apr 2007 21:29
vi har varit och tittat och provat med våra förlovningsringar. det som känns bäst hittills är just att ha en likadan till. (vi har sarek, och min vigselring är också sarek.) så lite extra skulle det kännas om vi hade samma "hela vägen"!
det som får oss att tveka är att de vi har är relativt breda, känns lite tjockt... kanske bara är en vana?????
nariga händer, men fina ringar! hi hi hi hi
anna.e
Antal inlägg: 291
Loggade in: 09 nov 2008
Utloggad
Skrivet 04 apr 2007 21:33
Min blivande man ska inte ha någon ring alls så för oss blir det enkelt :) Han har ett jobb där han inte kan ha ring så han har bara förlovningsringen vid särskilda tillfällen. Dessutom är det ju tradition i Sverige att bara kvinnan får en vigselring och vi gillar traditioner.
heleneopeter
Antal inlägg: 68
Loggade in: 18 jan 2008
Utloggad
Skrivet 04 apr 2007 22:07
I min mans förlovningsring graverades bara vigseldatumet in och jag fick en ring med en "slinga" med tre briljanter som gick över förlovningsringen!

Vi hade först tänkt ha en likadan vigselring som förlovningsringen, men när jag provade det, så kändes det som om det blev för brett!

Det alternativ vi valde är jag jättenöjd med!
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!